Beantwoorden
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Extra netwerk voor gasten instellen

Goedemorgen,

 

ik heb een Modem en 2 AP van Telenet is het mogelijk om een gast netwerk in te stellen aub,

 

ik weet dat je een andere Router kan gebruiken maar dat is niet de bedoeling, ik had graag het gastnetwerk over de modem en de 2 AP willen laten verlopen

 

mvg,

 

PeElAnKa

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: gastnetwerk

Tags (1)
19 reacties
Ex-Netweter
 

Extra netwerk voor gasten instellen

Een gastnetwerk instellen is niet mogelijk met Telenet Wifi-apparatuur.

Je kan alle Telenet-apparatuur wel terug inleveren bij Telenet en je huidige Telenet-modem wisselen naar een Telenet CV8560E (modem zonder Wifi). Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router die een gastnetwerk ondersteunt.

PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Extra netwerk voor gasten instellen

goedeavond,

das duidelijk en jammer,

dan hoop ik dat Telenet deze optie er is gaat insteken in zijn modems,

dit is op de dag van vandaag niet meer weg te denken, zo kan je thuis aan iedereen internet geven maar niet jou data in het netwerk,

mvg,

PeElAnKa

0 Likes
Ex-Netweter
 

Extra netwerk voor gasten instellen

Ik heb een mogelijke oplossing voorgesteld.

Telenet beslist zelf wat het wel en niet aanbiedt, hopen en dromen mag natuurlijk maar het lost je probleem niet op.

 

0 Likes
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Extra netwerk voor gasten instellen

Goedeavond,

 

ja dat klopt, maar ik had vroeger AP van een andere merk en sinds ik de extra telenet AP heb lukt het best met de Wifi daarvoor had ik constant problemen met de Wifi

vandaar dat ik eigenlijk het gastnetwerk wilde instellen op het bestaande Router met bijhorende AP netwerk, 

daarom dat ik het jammer vind en inderdaad hoop op een gastnetwerk vanuit de telenetmodem

 

mvg,

PeElAnKa

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Extra netwerk voor gasten instellen

Je weet het antwoord al je kan wel de vraag stellen dat ze op hun modem gaan toepassen weten we niet

op eigen modem zal je wel alles kunnen regelen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra netwerk voor gasten instellen

Volgens mij kunnen de wifi routers (HGW's) dat aan vermits ze ten tijde van wifree een tweede SSID uitzonden. De vraag is dus: is er de wil bij Telenet om een gastnetwerk te voorzien. @Moderator kan deze vraag eens gesteld worden aan de bevoegde dienst. Ik meen dat veel gebruikers hier gelukkig zullen let zijn.

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Extra netwerk voor gasten instellen

Als het bij Ziggo kan dan zal het ook wel bij Telenet kunnen mits ze willen, gebruiken immers dezelfde modemtypes/software via LG:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/gastnetwerk-instellen#/

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Extra netwerk voor gasten instellen

Het klopt wat je zegt de mogelijk bestaat maar nu op deze tijd is het niet de moment

door de kleine problemen zal dit naar een latere datum gezet worden

andere mensen zullen zelf een oplossing vinden

0 Likes
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Extra netwerk voor gasten instellen

Goeieavond,

 

ik heb al vroeger al wat geinvesteerd in verschillende AP en nooit de wifi optimaal gekregen, nu met de Telenet-modem en de Telenet-AP's heb ik een stabiel WIFI netwerk

daarom dat ik de aangeboden oplossing niet als oplossing kan zien omdat ik dan alles zou moeten inleveren dus wifi terug weg en geen wifi netwerk meer,

is er dan geen manier op 2 of meer ssid op 1 wifi netwerk te hebben misschien met een eigen router (met of zonder wifi) ergens tussen te plaatsen maar wel overal in huis die bestaande wifi signaal (van de telenet modem en de telenet AP's) te gebruiken,

 

ik zie het echt niet zitten om dit wifi netwerk te gaan afbreken omdat het nu eindelijk goed werkt

 

alvast bedankt,

PeElAnKa

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra netwerk voor gasten instellen

@PeElAnKa 

Zoals je al begrijpt is het via de modem bij telenet niet mogelijk een gastennetwerk in te stellen. Maar je kan dit wel eventueel met een eigen router die je er tussen plaatst. Zelf heb ik ook een router staan en kan ik een apart gasten netwerk instellen zodat de gasten niet op mijn wifi kunnen. Die kan ik totaal los van de eigen SSID laten functioneren. Dus ik gebruik bijvoorbeeld Telenet..... maar het gasten netwerk noem ik dan bijvoorbeeld 'gasten thuis' .....

Nu de twee zijn voorbeelden hé ik gebruik wel andere SSID's 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Extra netwerk voor gasten instellen

Bij ons thuis staat de modem mooie centraal in de woning

Wel zelf moeten daar zetten je moet zelf zoeken hoog bijna tegen plafond

Op de wc is de verbinding niet top en in de tuin in het tiny house was vroeger de verbinding van de free wifi buren

nu niet meer ik zal een kabel moeten  trekken of eigen modem ik ben er nog niet uit

Het is bij elke persoon anders natuurlijk de nieuwbouw woningen  die hebben nog meer problemen zelf 5g werkt bij hun niet

Als het goed is laat je het best zo

0 Likes
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Extra netwerk voor gasten instellen

Goedemorgen Patrick,

 

gebruik jij dan de wifi signaal van Telenet of de wifi van de extra router voor je gasten netwerk, 

het probleem is dat ik 3 wifi punten heb om onze woning totaal Wifi proof te hebben,

het is uiteraard niet de bedoeling dat ik voor het gastennetwerk een router en 2 AP moet gaan kopen

(dit heb ik vroeger al eens gedaan zonder succes vandaar dus de extra AP's van telenet)  en nu werkt het wel,

kan je wifi splitsen voor 2 of meer netwerken 

 

mvg,

PeElAnKa

0 Likes
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Extra netwerk voor gasten instellen

Goedemiddag Luc,

inderdaad nu de Wifi goed is zou ik dat graag zo houden, vandaar mijn vraag of meerdere netwerken over dezelfde wifi netwerk te kunnen sturen

mvg,

PeElAnKa

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Extra netwerk voor gasten instellen

Het is nu een slechte moment om zakken te veranderen door de kleine problemen door activatie op netwerk

Er zijn mensen dat het niet meer goed krijgen soms is er geen weg terug dat hebben we al gehoord vroeger wel nu niet meer werkt

Als je kan wachten tot november dan zal je eigen modem kunnen gebruiken ,heb je alles meer in de hand

veel vrienden wachten hier ook op en op social media wordt er ook over gesproken

 

0 Likes