Beantwoorden
Erwind1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Deurbel koppelen aan 2.4 GHz bij wifi-pods

Ik heb een nieuwe deurbel met camera die alleen werkt via 2.4 ghz wifi. Verbinden met wifi lukt niet, met wat ik hier al gelezen heb lijkt dat aan de 360 pods te liggen. Mijn zoon die ook telenet klant is kan via 'mijn telenet' kiezen of hij verbindt met 2.4 of 5 ghz, bij mij lijkt dat uitgeschakeld. Hoe kan ik ver voor zorgen dat de deurbel wel gekoppeld geraakt en blijft werken? Is het uittrekken van de pods bij het verbinding maken een oplossing of krijg ik daarna terug problemen?

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: deurbel koppelen aan wifi 2.4 ghz bij 360 pods

2 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Deurbel koppelen aan 2.4 GHz bij wifi-pods

ER zijn hier al paar van dergelijke gevallen gemeld.

Dat is omdat de implementatie van de deurbel niet top is, ttz, verwacht dat de gsm (app) en deurbel op zelfde band zitten, en meer dan waarsch kiest je gsm voor 5GHz.

een pod laat geen split SSID toe dus heb je 2 mogelijke oplossingen.

1. zorg dat je gsm bij de installatie ook op 2,4GHz band zit.  Dit gaat enkel lukken als ... je ver genoeg van je wifi punt zit, maar toch nog connected bent.  Als je technisch bent kan je dat ook checken met een app.  mogelijks kan dat niet, want woon je bvb op een appt, en zal je buiten moeten staan, misschien wat vreemd 🙂

2. bel naar de klantendienst en vraag om je gsm (tijdelijk) naar de 2,4GHz band te moven.  In dat timeslot kan je dan de deurbel adden en werkt alles zoals het moet, enkel bij onboarding hebben die dingen daar last van.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Deurbel koppelen aan 2.4 GHz bij wifi-pods


@BandR  schreef:

ER zijn hier al paar van dergelijke gevallen gemeld.

Dat is omdat de implementatie van de deurbel niet top is, ttz, verwacht dat de gsm (app) en deurbel op zelfde band zitten, en meer dan waarsch kiest je gsm voor 5GHz.

een pod laat geen split SSID toe dus heb je 2 mogelijke oplossingen.

1. zorg dat je gsm bij de installatie ook op 2,4GHz band zit.  Dit gaat enkel lukken als ... je ver genoeg van je wifi punt zit, maar toch nog connected bent.  Als je technisch bent kan je dat ook checken met een app.  mogelijks kan dat niet, want woon je bvb op een appt, en zal je buiten moeten staan, misschien wat vreemd 🙂

2. bel naar de klantendienst en vraag om je gsm (tijdelijk) naar de 2,4GHz band te moven.  In dat timeslot kan je dan de deurbel adden en werkt alles zoals het moet, enkel bij onboarding hebben die dingen daar last van.


@BandR ik kan bevestigen dat je via de klantendienst inderdaad je toestel even op 2.4 GHz kan laten verbinden. Ze activeren dit voor het toestel waar je de installatie mee aan het doen bent, waarna je gedurende 15 minuten de tijd hebt om de installatie te voltooien. Een tijdje was het onmogelijk om dit via de klantendienst te laten doen door een technsich probleem, dit is afgelopen week opgelost. 

In de toekomst is men bij Telenet aan het kijken om dit ook beschikbaar te maken via MyTelenet, maar hierover is er nog niets geweten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.