Beantwoorden
Mario1982
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Activatie internet duurt al bijna een week

Dus ik wil gewoon internet in mijn nieuwe huis. Ik zat eerst bij Mobile Vikings. Zij konden echter niet op tijd aansluiten omdat ze het fietspad open moesten breken. Dus koos ik maar voor de veilige en snelle weg: Telenet, aangezien de vorige bewoners ook Telenet klant waren.

Ik had eerst al de grootste moeite om een dienst te bestellen wegens accountproblemen. Toen dat eindelijk lukte, bestelde ik de self start kit. Helaas kon ik het niet zelf installeren omdat de binnenkomende coax-kabel uit de NIU was gehaald en ik geen manier zag om die zelf te bevestigen. Telenet stuurde super snel een technieker langs om het op te lossen. Hij installeerde donderdag meteen een nieuwe NIU en ik dacht dat ik geholpen was. Het moest enkel nog geactiveerd worden. Klinkt als op een knopje drukken. 

We zijn nu dinsdagnamiddag en de activatie is nog steeds niet gebeurd. De achterliggende dienst heeft het heel druk. Ze zijn overgestapt naar een nieuw IT-systeem en daar zijn problemen bij waardoor het allemaal langer duurt dan normaal. 

Maar echt, dit is toch niet meer serieus?! De achterliggende dienst is onbereikbaar, de klantendienst kan ze ook niet bereiken om te vragen wat de stand van zaken is. Blijkbaar is mijn dossier al in behandeling en ik krijg een bericht als het rond is. Maar wanneer dat is, kan niemand me zeggen. Ik zit dus al dagen zonder internet terwijl ik wel van thuis uit hoor te werken.

Ik lees hier meerdere problemen met activatie, maar hoop toch ergens op een tegemoetkoming van Telenet voor deze enorme zooi die ze er van aan het maken zijn. Schandalig voor de grootste speler van België, onacceptabel eerlijk gezegd. 

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Activatie internet duurt al bijna een week

Je kan Mobile Vikings nog steeds vragen om je woning aan te sluiten. Misschien gaat een fietspad openbreken sneller dan een activering bij Telenet.

Je betaalt trouwens pas abonnement vanaf de dag dat je telecomdiensten functioneren.
Door twee internetproviders tegelijk te bestellen loop je geen enkel financieel risico. Je vergroot alleen de kans dat je sneller aangesloten bent.
Mobile Vikings en Telenet werken met overeenkomsten van onbepaalde duur. Je kan je abonnement steeds opzeggen.

Een tegemoetkoming kan je pas krijgen als je betaald hebt voor een abonnement dat niet werkt. De tegemoetkoming is dan maximaal het bedrag dat je verkeerdelijk betaald hebt.

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Activatie internet duurt al bijna een week

Hallo, @Mario1982  Dat is wel erg lastig als je geen diensten hebt. 😐 in dit geval kan je best ook even een bericht sturen via onze sociale media kanalen op http://m.me/telenet

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Mario1982
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Activatie internet duurt al bijna een week

Ondertussen is mijn modem geactiveerd. Is het toeval dat ik hier had gepost of op Twitter? Maakt me verder niet uit. Eindelijk internet.

 

Icaru
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Activatie internet duurt al bijna een week

Amai dit is snel! 
ik wacht nu al 2 maanden op activatie en tot op vandaag nog steeds niks… 

Wat heb jij hiervoor moeten doen? 😉

0 Likes