Beantwoorden
Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Dus...

Ik heb basic internet waarmee ik 150GB per maand heb.
Meestal kom ik daar goed mee toe, deze maand zag ik echter een melding dat ik nog maar 15GB had en op traag internet gezet ging worden.
Ik dacht van dan maar 25GB bij te kopen.
Echter is dit nooit bij mijn meter komen te staan.
Deze is blijven aftellen en staat nu dus op 8.

Ik heb dus die 25GB extra maar weer opgezegd en met de helpdesk contact opgenomen dat dit niet echt duidelijk is en dat ik hoop dat dit niet aangerekend wordt omdat ik het dus ook niet gebruikt heb.

Krijg ik doodleuk te horen dat ik dat wel moet betalen omdat ik het al heb opgebruikt.

Dit is echter onmogelijk, want we hebben hier thuis extra opgelet en ik zou dan plots die 25GB op twee dagen hebben opgebruikt, zeer vreemd...
Ik ben eens in de telemeter alles per dag gaan optellen en dan kom ik aan zo'n 130 dus het klopt van geen kanten.
Ik was eerst klant bij Proximus en daar deed ik dit ook nu en dan. Dit kwam netjes bij mijn verbruik te staan wat hier niet het geval is.
Als dan het hoofdvolume op was werd het extra gebruikt, logisch toch?

Hieronder is mijn meter op dit moment.
Nergens maar dan ook nergens kan ik iets zien van die 25GB.
Die heb ik simpelweg nooit gehad.
Dat lijkt me toch echt simpele wiskunde.

Het feit dat ik hier zo voor afgewimpeld wordt op de helpdesk vind ik ook echt triest.
Kunnen ze daar niet rekenen dan?

Schermafbeelding 2023-06-23 185055.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Extra volume niet toegekend

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Een onterecht aangerekend bedrag mag je steeds aftrekken van het totaalbedrag van je factuur op voorwaarde dat je dit bedrag schriftelijk betwist: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/aanrekening/

Als de Telenet-klantendienst jouw mening over dit onterecht aangerekend bedrag niet deelt --> https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

Als je al deze zever met datalimieten niet meer wil: Scarlet Loco voor 34 euro per maand.

Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Het gaat mij vooral om het principe.
Het is toch simpele wiskunde. Waarom moet ik daar zoveel tijd in steken.
En ik heb nog altijd die 25gb niet waardoor ik dus traag internet ga hebben binnen een paar dagen.

Als ze dit al niet deftig kunnen ga ik inderdaad gewoon omschakelen, want hier ga ik geen hoop tijd insteken.

Bedankt voor die linken in ieder geval. Daar ga ik zeker gebruik van maken 🙂

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

De Belgische wet zegt dat je niet moet betalen voor een betalende dienst / optie die je niet ontvangen hebt je hebt dus niks om je zorgen over te maken tenzij dit weer zo een (ondertussen beroemde) mijn telenet bug is in dat geval heb je het wel ontvangen het wordt alleen niet correct weergegeven en zal je dus wel moeten betalen.

0 Likes
Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Ik ga het ook zeker niet betalen.
Het gaat mij zeker niet om die 5 eurokes, maar gewoon om het feit dat ze blijven volhouden dat ik het heb gehad.
Ik heb nu nog 7GB en een melding dat mijn snelheid vanaf nu beperkt wordt. Het wordt er dus ook niet "onzichtbaar" bijgeteld.

En dat voor zo'n grote internetprovider.

En ondertussen weet ik dus niet hoe ik mijn probleem moet oplossen, want ik zit dus met beperkt internet nu.
Opnieuw bijkopen ga ik dus niet doen, want dan ga ik nog eens extra moeten betalen voor iets wat vermoedelijk weer niet gaat werken.
Onbegrijpelijk is het.
Maar wat mij nog het meeste stoort is dat ik dus al 3 dagen aan het chatten ben via Whatsapp en alleen maar onnozele reacties krijg die gewoon niet kloppen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Als je een vast internetabonnement met een datalimiet aankoopt, weet je dat je vroeg of laat in de problemen komt. Internetverbruik verdubbelt om de zoveel tijd door de technologische vooruitgang die steeds sneller gaat. Het gemiddeld dataverbruik van de Belg via de vaste internetverbinding is trouwens gemiddeld 251 GB per maand volgens een studie van het BIPT.

De grote internetproviders zijn wat dat betreft criminele organisaties door de datalimiet van betaalbare abonnementen absurd laag te houden en bijna nooit mee te laten evolueren met de technologische vooruitgang. België is het enige land in Europa waar nog vaste internetverbindingen met een datalimiet bestaan.

Een mogelijke oplossing voor jou is onbeperkt internet bestellen. Bijvoorbeeld Scarlet Loco, dit is een abonnement zonder installatie- en activeringskost en van onbepaalde duur. Het financieel risico dat je neemt, bedraagt 34 euro per maand. Het abonnement is steeds opzegbaar op een zelfgekozen moment.

0 Likes
Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Ja volledig mee eens hoor.
Het is ook absurd dat er nog limieten zijn.
Ik ga er nu sowieso werk van maken om om te schakelen naar onbeperkt en ik ga ook wisselen van provider.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2760
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Als alles goed gaat start in september hey met internet via telenet kabel

zal rond de prijs liggen van scarlet moet je geen grote werken laten doen en vlot overgestapt

en blijf je nog op netwerk van telenet

Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

@Oneliner op basis van jouw uitleg, lijkt het me eerder dat je het extra volume nog niet hebt gehad. Kan je anders eens contact opnemen met Telenet via Facebook Messenger? Jouw huidige periode loopt nog ongeveer een week (als ik jouw screenshots goed interpreteer), dus lijkt me wel de moeite om nog even voor te sturen naar hen. 

Even over het extra volume: dit moet je als klant sowieso terug stopzetten voor het begin van de nieuwe aanrekeningsperiode, anders wordt er in de volgende periode opnieuw 25GB extra geactiveerd. Daarom dat de collega's waarschijnlijk bleven bevestigen dat het sowieso aangerekend wordt, ondanks dat je het hebt stopgezet.

Maar dat betekent niet dat je het niet mag betwisten, wanneer je het volume niet hebt gekregen!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Ik heb nu dus inderdaad nog een week en er staat dus daadwerkelijk dat ik op trager internet zit.

De 25GB had ik bijgekocht en even later terug opgezegd ervan uitgaande dat ik dat dus voor deze maand zou hebben en het daarna niet verlengd zou worden.
Waarmee ik dus volledig akkoord was om het te betalen natuurlijk.
En dat is waar het misgaat via de communicatie met de helpdesk.
Ik heb het helemaal niet gehad.
Ze blijven beweren dat ik het heb opgebruikt terwijl ik dat absoluut niet op één dag opgebruikt kon hebben.

Ik heb daarna per dag mijn verbruik overlopen en opgeteld en momenteel zit is dus aan 148/150GB.

Die 25 is gewoonweg nergens te vinden en dan ga ik ze ook niet betalen.

Maar bon, los daarvan stoort het mij gewoon dat ik niet geholpen wordt.
Voor mij is het belangrijk dat het internet vlot blijft werken en dat had ik dus willen bereiken met die 25GB bij te kopen.
Maar ik zit nu op traag internet en ben dus nergens en zou ook niet weten hoe ik dit moet oplossen.

Eerst zegt men dat ik het heb opgebruikt, daarna krijg ik te horen dat ze dit niet mogen nakijken omwille van GDPR en krijg ik een link om het na te kijken.
Daar staat dan plots op dat ik totnutoe 0GB verbruikt heb 🤔

En daar ben ik dus al vier dagen mee bezig geweest via een uiterst traag tempo via Whatsapp, want iemand opbellen gaat helemaal niet...
Facebook dat heb ik niet.

Ze willen het gewoon niet goed afhandelen dus heb ik het opgegeven en heb een deal gesloten bij de concurrentie.
Volgende week is mijn verhuis rond.
Als vaste klant had ik echt niet verwacht dat hier zo'n gedoe rond werd gemaakt.
Als nu eens gewoon toegegeven werd dat er een fout was gebeurd dan had ik zelfs mijn abonnement nog aangepast naar onbeperkt, maar uit principe zet ik nu gewoon al mijn diensten om.

0 Likes
Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Voila het is zover 🙂

Mijn volume is opgebruikt en ik zit daadwerkelijk op een lagere snelheid.
De optie dat ik het dus wel heb gekregen, maar dat het niet zichtbaar is kan ik bij deze dus ook uitsluiten.

Ik kan mij toch niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem heeft.

0 Likes
Oneliner
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

25GB extra volume niet toegekend aan Basic Internet

Ik sta nu zelfs op -2GB vandaag.
Seffes krijg ik nog geld terug! 😀

0 Likes