Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Outlook - spam

Hallo forum,


Soms verstuur ik ook emails via mijn outlook.be account – type Microsoft Exchange en gebruik daarvoor ofwel het lokale programma Outlook 365, ofwel de outlook-webapplicatie, ofwel de outlook-app op mijn smartphone.


Heel recent meldt men mij regelmatig dat mijn e-mails, indien verstuurd vanuit deze outlook.be account en uitgerekend enkel bij Telenet bestemmelingen soms wel en soms niet in hun "spam" folder belanden.


Mijn IP is niet geblacklisted. Is er misschien iets gewijzigd in de Telenet spam-filter? Staat outlook.be daar nu als spam gekenmerkt ? Of is er iets anders aan de hand ? Dit topic is tot dusver het enige wat ik heb kunnen vinden. Is hierover al meer info bekend ?

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Outlook - spam

Daar kan je jammer genoeg niets aan doen, dat ligt aan slecht ingestelde spam filters.

 

@sb bestaat er de mogelijkheid om iemand te whitelisten? Zodat de OP aan zijn contactpersonen kan vragen om dat te veranderen in webmail.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Outlook - spam


@Arthur2 schreef:

@sb bestaat er de mogelijkheid om iemand te whitelisten? Zodat de OP aan zijn contactpersonen kan vragen om dat te veranderen in webmail.


Ooit hadden we die mogelijkheid, maar dat kan helaas niet meer.

 

@eltee- Is het de spamfilter van TN die je berichten bij de andere partij kenmerkt als spam of is het de mailclient van de ontvanger? (Mozilla Thunderbird heeft bijvoorbeeld ingebouwde spamfilters.)

 

Ik kan trouwens iedereen aanraden om in Mijn Telenet in te stellen dat spam wordt doorgestuurd met [SPAM] in het onderwerp. Als je daar dan een filter voor instelt, dan kan je er makkelijk false positives uithalen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Outlook - spam

Hallo forum,

 

Ik zal jullie raad volgen en eerst trachten uit te vissen bij mijn bestemmelingen of het de spamfilter van TN is dan wel de spamfilter van de betreffende mailclienten. Dan kom ik zeker terug op antenne om te kijken of er verder moet gezocht worden.

Dank voor jullie response 🙂

 

PS. Ik ben nieuw op dit forum. Waarvoor staat de afkorting OP ? Is er ergens een handleiding voor het gebruik van afkortingen op dit forum ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Outlook - spam

OP betekent Original Poster.

 

Er is geen handleiding maar we gebruiken normaal ook geen afkortingen. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Outlook - spam


@eltee schreef:

PS. Ik ben nieuw op dit forum. Waarvoor staat de afkorting OP ? Is er ergens een handleiding voor het gebruik van afkortingen op dit forum ?


OP = Original Post(er)

 

Vanuit mijn achtergrond met Usenet gebruik ik al eens afkortingen, meestal Engelstalig. In het geval van OP gebruik ik het zowel voor "origineel/eerste bericht" als "originele poster".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes