Beantwoorden
Haydar
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Dag iedereen 

Op 1 oktober heb ik een IPhone 15 pro 256GB Black Titanium besteld voor € 1.229,00 euro. Na mijn betaling heb ik direct een orderbevestiging gekregen van Telenet en dat het toestel tussen de 2 tot 4 weken geleverd zou worden. 

We zijn nu bijna 6 weken verder en ik heb nog geen toestel binnen gekregen, ook geen mail met een track and trace terwijl het bedrag wel direct op 1 oktober van mijn rekening werd afgeschreven. Dinsdag 7 november de klantendienst gecontacteerd via de telefoon en zij zouden het doorgeven aan de betreffende afdeling en binnen de 5 dagen zouden ze contact met mij opnemen, vandaag zijn we dag 3 en heb nog steeds niks gehoord, even afwachten dus.

Nu vragen sommigen zich zeker af waarom ik dit hier deel, ik deel dit zodat ik mijn ervaring met jullie kan meedelen mochten jullie als andere klanten hetzelfde meemaken in de toekomst want dit vind ik geen service, vooral als ze zouden zeggen dat ik nog eens 2-4 weken moet wachten omdat er geen voorraad zou zijn (wat schandalig zou zijn, wat heb ik aan een iPhone als ik die pas 3 maanden na release datum ontvang)

ik hou jullie verder op de hoogte van alles, stap per stap, gebeurtenis per gebeurtenis zodat klanten die in de toekomst iets zouden willen bestellen bij Telenet op de hoogte zijn wat de eventuele gevolgen kunnen zijn van hun bestelling en hoe (snel) het wordt opgelost.

30 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

@Haydar 

Beste is dat je het topic volgt wat er al over gemaakt is.

https://www.netweters.be/t5/Toestel-info/Leveringstermijn-iPhone15/m-p/180231#M3229

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Als er geen voorraad is, kan Telenet niets oplossen. Telenet fabriceert die toestellen niet. Telenet verkoopt gewoon toestellen die niet op voorraad zijn. Heel netjes van Telenet is dat niet, maar dat had je kunnen vermoeden.

Want dat is nu juist de onzekerheid die je hebt bij een "pre-order".

Als je geen zes, zeven of acht weken geduld hebt, dan is je geld terugeisen en ergens anders een toestel kopen dat 100% zeker op voorraad is wellicht een slimmere keuze.

Klagen bij Telenet doe je zo: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Pjk
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Leesbeest! Mooi, mooi!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Iphone 15 pro blauw besteld op 23/09, krijg direct een mail die zegt levering vanaf 06/11....Ik krijg de track en trace op 06/11 rond 10.00u en de 07/11 rond 3.00u s'nacht de tijdstip van levering tussen 8.30 en 12.30u op 07/11, dus gewoon een beetje geduld, iedereen weet dat de leveringen van deze nieuwe Iphone traag zou zijn. Als jij een bestelling pas rond 01/10 heeft gedaan san zijn de verwachting van levering ook pas rond de 13/11 ten vroegste, dat is ook normaal vermeld op uw bevestiging mail van Telenet bij de bestelling 🙃

 

Jun
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Ik plaatste een bestelling voor de Pro Max op 25/09 en ontving een bevestigingsmail met de vroegst mogelijke beschikbaarheid vanaf 07/11. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Opvallend genoeg heeft Apple een overvloedige voorraad van de iPhone 15, met een bezorging van 2 dagen voor de Pro Max en volgende dag bezorging voor andere modellen. Het is verwarrend dat individuele klanten een gegarandeerd leveringstijdstip van Apple krijgen, terwijl grote serviceproviders zoals Telenet niets lijken te weten over hun komende leveringen. Dit klopt voor mij niet.

Ex-Netweter
 

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen


@Jun  schreef:

Het is verwarrend dat individuele klanten een gegarandeerd leveringstijdstip van Apple krijgen, terwijl grote serviceproviders zoals Telenet niets lijken te weten over hun komende leveringen. Dit klopt voor mij niet.


Dat klopt wel. Apple spreekt bij aankoop een wettelijk bindende leveringstermijn af. Telenet spreekt bij aankoop geen wettelijk bindende leveringstermijn af, dit betekent dat Telenet niet verplicht is om tegen een bepaalde datum te leveren.

Wettelijk gezien kan je wel na 30 dagen zonder levering je geld terugeisen van de verkoper. Want dan is de verkoper "in gebreke". Dat doe je best via een schriftelijke klacht: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

De realiteit is wat ze is.
Niemand dwingt je om bij Telenet een toestel te kopen, iedereen is vrij om rechtstreeks bij de fabrikant Apple een toestel te kopen.

Jij moet als consument steeds nagaan hoeveel geld je besteden en welke leveringstermijn je wil. Als je een toestel binnen twee weken in bezit wil hebben moet je niet intekenen op een online pre-order. Dan ga je best vanaf de releasedatum dagelijks in de Apple Store op de Gulden Vlieslaan in Brussel kijken of je daar meteen een toestel kan aankopen.

Jun
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Nee, de pre-order eindigde op 22/09, en het staat nu in backorder. Toen ik de bestelling plaatste, gaf de site aan dat de vroegst mogelijke leverdatum 30/10 was. Echter, in de bevestigingsmail stond 6/11. Denk je niet dat dit misleidend is? Ik begrijp dat ze 'vroegst mogelijke' zeggen, maar een week blijft een week. Mijn zorg is dat ze klanten geen realistisch levertijdsbestek geven. Of Telenet nu iPhone-leveringen van Apple of een derde partij ontvangt, individuele klanten kunnen bij Apple een specifiek tijdsbestek voor de levering krijgen. Terwijl Telenet zeker weet wanneer ze hun leveringen zullen ontvangen, is het een Apple-product dat ze niet zelf produceren. Denk je dat Apple zaken doet met belangrijke serviceproviders zoals Telenet zonder te communiceren over levertijden?

Zeker, er zijn verbeteringen mogelijk om de klanttevredenheid te verhogen. Kijk naar andere aanbieders, Als de preorder periode voorbij is en er geen voorraad is, kun je niet bestellen. Aanbieders werken hun voorraad pas bij wanneer ze nieuwe zendingen ontvangen. We kunnen ook kijken naar Coolblue en hoe zij hun nabestellingen beheren: ze nemen alleen geld aan in de winkel en geven een tijdsbestek.

IMG_5109.jpeg

Ja, je zegt dat ik gewoon direct ergens anders kan bestellen, en dat klopt. Ik nam mijn aankoopbeslissing op basis van de onjuiste informatie op de site van Telenet, de levertijd bij de Apple Store destijds (4 weken) en mijn eerdere Telenet pre-order ervaring (iPhone 14 Pro Max preorder bij Telenet en een week eerder ontvangen dan de oorspronkelijke leverdatum). Maar nu we ruim voorbij 30/10 zijn en Apple nu overvloedige voorraden heeft, heeft dit zeker invloed op de klanttevredenheid bij Telenet.

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Ik heb dezelfde ervaring met pre-order op 24/9 van een iphone 15 pro max 256 GB wit.

Ik heb vorige week eens gebeld naar TN (omdat ik sinds 24/9 niet meer van hen hoorde)
en het enige wat ze me daar konden voorspellen is een vermoedelijke levering begin december.
Heel duidelijk was het voor die medewerker ook niet.
Ik hoorde nog dat ik mijn bestelling niet kan annuleren.
De medewerker verwees me naar een Telenetwinkel (in de buurt) om meer precieze informatie omtrent actuele leveringsmogelijkheden te krijgen.

Mijn besluit staat vast: ik koop voortaan in een (fysieke) winkel.

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

aanvulling: ik koop voortaan in een (fysieke) winkel = (fysieke) Telenet winkel; of helemaal niet bij TN zoals ik meestal doe.
In elk geval aan zo'n TN web-avontuur begin ik niet meer.

 

Haydar
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Ik heb de iphone gisteren ontvangen.

Tbacker
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Ik heb een gelijkaardig verhaal, iphone 15 pro max besteld in pre order op 19/09. Op de bestelbon keurig meegegeven dat de verzending pas vanaf 30/10 zal verlopen.

In de eerste week van november contact opgenomen met telenet, deze gaven aan dat de iphone klaar stond voor verzending. 

Op de nacht van 06/11 krijg ik een mail van postnl dat het pakket door hen geleverd zal worden. Het eerste bezorgmomenten wordt meegegeven op dinsdag 07/11. Deze wordt rond de middag gewijzigd naar 08/11.

Het probleem volgt: op 08/11 niemand gezien en de track & trace blijft op 08/11 staan.

Drie maal contact gehad met postnl. Deze gaven aan dat ze contractueel vijf dagen hebben om een pakket te leveren. Hierdoor heb ik gewacht tot maandag 13/11.

Maar maandag nog geen wijzigingen in de track & trace: leveringsdatum blijft 08/11. Na contact met postnl moet ik een dossier tot onderzoek en/of schadevergoeding bij telenet opstarten. Bij expliciete vraag of ze het pakket kwijt zijn, geven ze mee dat ze niet weten wat er met het pakket gebeurd is.

Ondertussen invulformulier klachten van telenet ingevuld op 13/11 en is het wachten op een antwoord. 

Ik heb hiermee mijn lesje geleerd: koop nooit een duur klein toestel online, het zal me veel moeite, tijd en frustratie opleveren om gewoon mijn geld terug te krijgen.

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Ik ben vandaag naar een TN-winkel geweest. Ik wilde weten hoe het daar zit met de beschikbaarheid van de iphone 15 pro max:
dit valt lelijk tegen: geen enkel. Zij hebben nog geen enkel iphone 15 pro max in de winkel gehad (behalve een demo).
 Daarbij moet dan nog verrekend worden dat zij nochtans met 5 winkels (waaronder Brugge) samenwerken...
Uitgaande van hoe het vorig jaar ging, verwachten zij slechts begin volgend jaar over dit type toestel te zullen beschikken.
Toen ik opmerkte dat momenteel een 15 pro max in een bepaalde uitvoering meteen in het winkelmandje kan gestopt worden
(waaronder je het toch als voorradig beschouwt), hoorde ik dat zij niet kunnen bestellen via de website van TN.
Het is voor hen zowat een verrassing wanneer en wat TN levert....
Het beeld dat ik hierbij krijg is dat zij in hetzelfde schuitje zitten als ikzelf.

Mijn ervaring met dit bestellen bevestigt mijn beeld dat je bij TN enkel klant bent bij hun klantendienst... daarbuiten wordt
er heel weinig met je rekening gehouden. 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Het zal verloren gegaan zijn

Maar je moet ze een paar weken de tijd geven om nog te zoeken

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

De winkel en de website is niet het zelfde  het zijn andere aanvoerkanalen

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

iPhone 15 pro besteld na bijna 6 weken nog niet binnen

Ik heb vandaag de iphone 15 pro max 256 gb wit ontvangen van PostNL.