Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Samsung A41 en AT&T netwerk

Voor mijn reis naar Amerika zou ik een AT&T Prepaid Simkaart aankopen .

Maar nu lees ik op een link ivm AT&T netwerken  dat dit niet zou werken op mijn smartphone.

Staat niet op de lijst :

https://www.att.com/scmsassets/support/wireless/devices-working-on-att-network.pdf

Ergens op een andere site (weet niet meer waar...) had ik gelezen dat dit wel zou lukken.

Wie weet hoe het nu in mekaar zit ?

0 Likes
6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1227
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Samsung A41 en AT&T netwerk

Het is praktisch onmogelijk voor een operator om elk type apparaat te testen, deze lijst geeft gewoon aan welke apparaten ze zelf getest hebben.

De grote vraag is; ondersteunt het apparaat de juiste frequentie banden voor 5G en/of LTE. Deze verschillen namelijk per land.

Volgens deze tool zijn er slechts 2 4G frequentiebanden die overeenkomt tussen je toestel en het AT&T netwerk. Dat zou dus inderdaad wel eens voor problemen kunnen zorgen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1751
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung A41 en AT&T netwerk

AT&T is zijn 3G netwerk aan het uitschakelen (waarschijnlijk ze er inmddels zelfs al klaar mee).

Gezien jouw GSM geen 5G heeft, zul je dus gebruik moeten maken van het 4G / LTE netwerk.

AT&T gebruik de volgende frequenties

  • 700 MHz: Bands 12/17/29
  • 850 MHz: Band 5
  • 1900 MHz: Band 2
  • 1700 MHz /2100 MHz: Bands 4/66
  • 2300 MHz: Band 30

Bron: https://www.att.com/support/article/wireless/KM1008740/

Volgens informatie die ik op tweakers vond zou jouw GSM de volgende frequenties voor 4G kunnen gebruiken:

4G FDD LTE B1(2100), B3(1800), B5(850), B7(2600), B8(900), B20(800), B28(700)
4G TDD LTE B38(2600), B40(2300), B41(2500)

Bron: https://tweakers.net/pricewatch/1545114/samsung-galaxy-a41-zwart/specificaties/

Het zou dus geen probleem mogen zijn om een AT&T kaartje te gebruiken in jouw GSM en te telefonerem op het 4G netwerk.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung A41 en AT&T netwerk

@Arnie 

Wanneer ik jou beide tabellen crosscheck zie ik maar één overeenkomst: band 5 in de 850 MHz.

Dan zou het al moeten lukken dat net dat kanaal gebruikt wordt in de zone waar TS naartoe wil ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1751
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung A41 en AT&T netwerk

Ja, je hebt wellicht gelijk. Theoretisch zou het moeten werken, maar met zo een beperkte gemeenschappelijkheid tussen de frequenties van AT&T en hetgeen de gsm ondersteund zou dit problemen kunnen geven.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Samsung A41 en AT&T netwerk

Ik bedank in ieder geval al de "antwoorders", maar zie nu eigenlijk door het bos de bomen niet echt....

Volgens sommigen lukt het , volgens anderen niet....

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung A41 en AT&T netwerk

@Framboos 

Het is eigenlijk simpel: er is in de VS slechts één kanaal (van de vele), zijnde band 5 in de 850 MHz, dat AT&T gebruikt dat compatibel is met uw foon. Je moet dus het geluk hebben dat AT&T net dat kanaal gebruikt in de streek waar jij naartoe gaat.

Ik weet niet of die tabellen publiek beschikbaar zijn bij AT&T

Bovendien, ga je op één locatie vertoeven of ga je rondreizen? In dat laatste geval is de kans zeer groot dat je grotendeels geen connectie zal kunnen maken.

EDIT: volgens de tabel uit de link van @WG94 is jouw foon eveneens compatibel met een tweede kanaal dat AT&T gebruikt:

B4 (1700/2100 AWS1). Dat verdubbelt al uw kans op connectie 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.