Beantwoorden
BenCe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Beste,

 

Sinds de update van mijn Yelo Play app op mijn Windows 10 laptop ergens rond 5 augustus krijg ik bij alles wat ik wil bekijken (zowel Live TV alsook terugkijk tv) de melding "Er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw". Ik heb al geprobeerd de app volledig te verwijderen en daarna terug te installeren, had geen effect. Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder en het lukt nog steeds niet. Voor de update van de app werkte alles perfect.

 Live TV bekijken via de YeloTV website lukt nog perfect.

 

Iemand een mogelijke oplossing ?

0 Likes
103 reacties
RD458210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Volgens mijn bevindingen zit het probleem in de scherm resolutie. De Yelo app geeft streaming fout aan sedert de Yelo update van 8 aug. Mijn schem stond ingesteld op 2560 x 1440 en voor 8 aug was er geen probleem (scherm Dell U2715H).

Ik heb deze nacht de anniversary update van windows 10 toegepast  en dan meteen deze morgen de Yelo app uitgevoerd: geen problemen meer!

Evenwel zag ik dat de scherm resolutie was teruggezet op 2048 x 1152 door de windows update. Ik heb daarop de resolutie terug aangepast naar 2560 x 1440 en dan nogmaals de Yelo app gestart, met als resultaat: streaming probleem.

Om zekerheid te hebben heb ik de resolutie nog een paar keer geswitched tussen beide resoluties met telkens hetzelfde effect: ok voor de lage resolutie, streaming probleem voor de hogere resolutie.

Ik heb geen probleem met ander applikaties  bij gebruik van de hogere resolutie.

Hopelijk wordt dit probleem nu snel aangepakt.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Mijn pc en laptop zijn allebei 1920x1080

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Diadann
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ook bij mij staat de schermresolutie op mij n PC op 1920x1080 (maximaal en aanbevolen) maar de Yelo app werkt niet meer na de "anniv. upd.".

0 Likes
RD458210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Misschien eens testen als de streaming werkt op een lagere resolutie, bv 1680 x 1050? Dit kan eenvoudig aangepast worden via: instellingen>beeldscherm>geavanceerd. Uiteraard niet met de bedoeling de aanpassing permanent te maken maar om te testen als de streaming dan wel werkt. Mogelijks is het probleem met de nieuwe app gerelateerd aan de videokaart.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

@RD458210 lijkt me nogal onwaarschijnlijk ik zal om te testen mijn videokaart straks eens efkes uit mijn pc halen om te testen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeertD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ook mijn laptop van 15" gebruikt schermresolutie  1920 x 1080.

Maar dat was altijd al zo. Dus de update heeft bij mijn de resolutie niet anders ingesteld, maar de app doet het perfect>

 

IK hoop dat zoveel mogelijk mensen een oplossing vinden. 

De app komt op PC of laptop immers erg goed tot zijn recht.

 

Succes in het vinden van een oplossing, aan gebruikers en aan Telepret.

 

Geert Deckers

 

 

 

0 Likes
RD458210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Uw commentaar lijkt me ironisch bedoeld. Nochtans duurt het minder dan 1 minuut om eens de resolutie van het beeldscherm softwarematig een stap lager te zetten en het effect op de nieuwe Yelo app te verifiëren.

Yelo via de Firefow browser (gebaseerd op Microsoft Silverlight) geeft geen streaming probleem op de maximale resolutie van mijn scherm, maar deze Yelo versie is dan ook nog steeds dezelfde als vóór de Yelo update en de streaming gebeurt mogelijks van origine op een iets lagere resolutie. 

0 Likes
Diadann
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Heb geprobeerd op alle mogelijke resoluties maar het lukt niet op mijn PC. Krijg steeds de streamingfout boodschap.

Ondertussen heb ik de "anniversary update" op mijn Samsung  ATIV 700T beeldscherm 11,6" resolutie 1920 x 1080 geinstalleerd en daar werkt de Yelo app perfect. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yelo Play app Streamingsprobleem

@RD458210 ik ben vaak bezig met computers en met programmeren en als je dat doet dan weet je dat dat niet kan helpen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pierre2VS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ik zou graag eens het antwoord zien van telenet want blijkbaar heeft niemand het juist antwoord - ik heb ook het probleem op een laptop die in school staat (mijn werk) thuis heb ik het probleem niet.

0 Likes
Pierre2VS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Yelo Play app Streamingsprobleem

Ik zou graag eens het antwoord zien van telenet want blijkbaar heeft niemand het juist antwoord - ik heb ook het probleem op een laptop die in school staat (mijn werk) thuis heb ik het probleem niet.

0 Likes
zodiac
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Yelo Play app Streamingsprobleem

na een paar weken de tijd te geven, nog steeds geen communicatie of oplossing.  Zwak, zeeer zwak van telenet. Zelfs al ligt de fout niet bij hun, communiceren zouden ze toch eens dringend  moeten doen!!!

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo Play app Streamingsprobleem

@zodiac - Bekijk deze discussie anders even, er staan een paar mogelijke oplossingen:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47864

 

Wil je Telenet contacteren, dan kan dat ook via Twitter of Facebook (of telefonisch).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
zodiac
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Yelo Play app Streamingsprobleem

van alles al geprobeerd, al het geen je voorstelt zelfs ne cleane instal van windows 10 dan updates, laatste updates van drivers, niets werkt, altijd de melding "er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw." had tot voor kort zelfs contact met iemand van de service dienst maar ook die belt niet meer terug! Heb zelfs voorgesteld om met mijn pc naar een technische dienst te komen, zodat ze die daar kunnen onderzoeken, maar volgens verschillende icters van het werk (die mijn pc onderzocht hebben en de cleane install gedaan hebben) is mijn pc niet het probleem.

 

Teleurgesteld in telenet? Ja

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo Play app Streamingsprobleem

Heb je de discussie op userbase.be bekeken? Daar staan twee mogelijke oplossingen. Heb je die al geprobeerd?

 

1. Netflix: https://help.netflix.com/nl/node/39894

Dit is in principe voor Netflix, maar lijkt geraleteerd te zijn aan de Yelo app fout.

 

2. Media Feature Pack voor Windows 10

https://www.microsoft.com/nl-be/download/confirmation.aspx?id=49919

 

Opgepast, dit is een downloadlink. Als je erop klikt, dan opent zich een download van een MSU-bestand. Dit is een KB******* bestand, zoals Windows Updates. Eenmaal gedownload, even dubbelklikken en de stappen volgen om te installeren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes