Beantwoorden
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Ik heb zopas een mail ontvangen van Telenet dat ik binnenkort geen Yelo play meer kan kijken op mijn smartphone Huawei G6 4G daar mijn besturingssysteem te oud is. Het is een toestel dat nog geen 3 jaar oud is. Ik heb dit nog gekocht via een actie van Telenet. Wel spijtig dat men je zo vlug verplicht om een nieuw toestel te kopen of is dit ook weer "platte commercie"? Graag jullie mening hierover...

0 Likes
22 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Wel vreemd dat een smartphone geleverd komt met een Android versie die 2 jaar ouder is.

Heb je al eens gekeken op de website van Huawei of er geen firmware/software update beschikbaar is waardoor je wel kan updaten naar Android 4.4 of hoger ? (e.g. http://consumer.huawei.com/be/support/downloads/detail/index.htm?id=67984&key4=g6)

 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Is inderdaad vreemd.... Toestel is nochtans geleverd door Telenet Gefrustreerde smiley

Ik check hier even of ik een update kan doen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Als dit klopt ben ik zwaar de pineut want onze beide tablets waarop we Yelo gebruiken zijn al wat ouder. Tot hiertoe werkte Yelo daar wel nog op.  Android 4.3 op de grote en 4.2.2 op de kleine. Geen updates mogelijk, tenzij via onorthodoxe wegen, maar dan werkt Yelo in ieder geval ook niet meer ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Om net op dit forum een discussie op te starten over of dit al dan niet platte commerce is lijkt me een brug te ver. Wat het forum mogelijk wél kan bieden is een oplossing voor dit probleem.

 

Het toestel is op de markt beschikbaar sinds mei 2014 en het besturingssysteem was toen ook al 4.3. Als Huawei geen upgrade voorziet (wat wel het geval lijkt), dan kan je het misschien toch nog zelf regelen. Een goede plaats om te beginnen is dan: https://forum.xda-developers.com/ascend-g6

 

Let wel: de Yelo Play app zal niet werken als je het toestel root. Langs de andere kant heb ik wel al eens opgevangen dat je dit kan "verbergen". Maar dat is eveneens geen garantie dat het zal werken.

 

Misschien een tip: overweeg bij de aankoop van een nieuw toestel om voor een toestel van Google (Nexus, Pixel) te gaan. Je krijgt dan - voor een beperkte periode - gegarandeerd updates. Niet alleen van Android  (ik ben met mijn Nexus 5X van 6.x naar 7.1.2 gegaan), maar ook maandelijkse veiligheidsupdates. Verder heb je op de toestellen minder "bloat", zoals je bijvoorbeeld bij Samsung hebt. Maar ik hoop uiteraard dat je dit kan oplossen zonder te moeten investeren in een nieuw toestel.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

@Area57_1 Ik heb drie jaar geleden ook een smartfoon (Galaxy Ace 3) gekocht bij Telenet (ook een promotie-actie) en daar staat 4.2.2 op, niet upgradebaar ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Er worden geen updates gevonden wanneer ik check via de online update.

Daar mijn batterij bij intens gebruik al redelijk snel leeg geraakt zal ik maar overwegen om toch maar uit te kijken naar een nieuw toestel.

 

@sb : Is de updatemogelijkheid van jou Nexus 5X de belangrijkste troef geweest om voor dat bepaald type  te gaan? Ik ken echter niemand die dat toestel heeft in mijn vriendenkring , daarmee toch de vraag...Smiley Knipoog

0 Likes
DeLudo
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Bij mij idem dito. Dit betekent dat ik ineens 3 toestellen heb waar ik yelotv niet meer op kan gebruiken. In totaal is dit al het 4de toestel waarop deze app niet meer zal werken. Voor mij zal de verbeterde kijkervaring dus herleid worden tot zero, terwijl de app nu goed werkt op mijn toestellen.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

@dusbaba

 

Mijn broer heeft een Nexus 5X. Een goed toestel maar hij zegt dat de batterij niet echt geweldig is.

Google geeft 2 of 3  jaar Updategarantie dacht ik voor Nexus toestellen.

 

Het is ook al een vrij oud toestel (2015) misschien beter iets nieuwer kopen?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

@Arthur2   Dank je voor de reactie. Heb je een suggestie voor een nieuw toestel want ik zie momenteel echt het bos tussen de (vele) bomen niet meer met al die nieuwe toestellen? 

Ik heb nog maar 1 smartphone gehad en dat is diegene die ik nu heb, verder heb ik nog niet veel ervaring met andere merken.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(


@dusbaba schreef:
@sb : Is de updatemogelijkheid van jou Nexus 5X de belangrijkste troef geweest om voor dat bepaald type  te gaan? Ik ken echter niemand die dat toestel heeft in mijn vriendenkring , daarmee toch de vraag...Smiley Knipoog

@dusbaba

 

Voor mij was dat inderdaad zeer belangrijk. Nexus 5X krijgt "Geen gegarandeerde updates van de Android-versie na september 2017"

 

https://support.google.com/nexus/answer/4457705?hl=nl&ref_topic=3415518

 

Wat niet wil zeggen dat er helemaal géén (veiligheids)updates meer zijn na die datum. Op dit moment ontvang ik nog altijd een maandelijkse veiligheidspatch. Iets wat o.a. Samsung eveneens beloofde, maar ik heb geen idee of ze die belofte intussen waar maken (mijn gok is van niet).

 

Wat ik ook interessant vond aan het toestel was het gebrek aan "bloat", zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Samsung. Er is standaard encryptie ingesteld op de opslag, maar je kan geen microSD-kaartje installeren (wat ik niet per se een nadeel vind). Er is absoluut geen probleem met de batterij. Een deel gebruikers heeft echter wél problemen (gehad) met WiFi. Een gevolg van dat probleem was een batterij die snel leegliep omwille van het feit dat het toestel vruchteloos bleef zoeken naar netwerken. Wat veel mensen vergeten is dat zo'n smartphone een kleine computer is waar je van alles en nog wat mee doet. Het is niet meer dan logisch dat zelfs de moderne batterijen die beter zijn dan de oude leeglopen als je het toestel intensief gebruikt.

 

Dat bijna niemand het toestel kent hoeft geen nadeel te zijn. Sommigen stellen dat Nexus-toestellen vooral voor "programmeurs" zijn, maar dat vind ik onzin. Een "gewone" gebruiker kan er ook makkelijk mee overweg. Een collega van me gebruikt al een tijdje niets anders dan Nexus-toestellen en 2 collega's hebben op mijn aanraden een Nexus 5X gehaald. Ik hoor die mensen niet klagen. 😉

 

Het gaat wel om een toestel dat in oktober 2015 werd vrijgegeven, dus op dit moment is het misschien niet meer zo'n goede keuze. Er is echter een opvolger, Pixel, maar een groot nadeel is dat op dit moment de prijs en de beschikbaarheid (je kan dit toestel normaal gezien rechtstreeks in de Google Store kopen). Serieuze kosten, maar er is bijvoorbeeld een toestel met 128GB opslag. Daar betaal je uiteraard voor...

 

Edit: Een andere goede reden om over te stappen naar een meer recente versie van Android: vanaf 5.x heb je zgn. Factory Reset Protection. Die doet wat het zegt: je toestel beschermen tegen de "eerlijke vinder" die je toestel terug naar fabrieksinstellingen wil zetten. Dit is echter een kat en muis spel, want er zijn bij momenten manieren om ook dit te omzeilen, maar daar wordt dan een update voorzien en zo op en af.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

@sb

 

Ik zei niet dat er problemen zijn met de batterij. 🙂 Ik bedoelde dat hij snel plat gaat (al gebruikt hij belachelijk veel apps die veel batterij gebruiken zoals Facebook, messenger, twitter, instagram, ... en nog vanalles dat ik niet ken en nog een smartwatch).

Mijn S6 gaat ook redelijk snel plat maar die is al 2 jaar oud en had sowieso al een kleine batterij.

 

@dusbaba

 

Ik zou zeggen de OnePlus 3T als dat binnen je budget ligt.

 

De Pixel (zoals @sb zei) is ook een fantastisch toestel (al vind ik hem niet echt mooi). en ik kan hem ook nergens vinden.

 

Maar dat zijn natuurlijk al duurdere toestellen.

Al zou ik nooit een goedkope smartphone kopen. Maar ik gebruik mijn gsm dan ook voor veel meer dan de meeste mensen dat doen.

 

De Samsung Galaxy A3/5 of de J5 (de J3 niet).

De bloatware die @sb vermeld is de laatste tijd veel minder (vroeger was het verschrikkelijk en nu nog altijd iets meer dan op een Nexus). Op mijn S6 stonden er alleen Microsoft apps op maar die kon je allemaal verwijderen. (en natuurlijk de samsung apps maar dat is ongeveer hetzelfde als de google apps op een Nexus en je kan ze gewoon uitschakelen als je ze niet gebruikt.)

Al is Samsung vrij traag met updates. Alhoewel ik de laatste tijd ook vaak veiligheidsupdates krijg, ze zijn veel meer moeite aan het doen dan vroeger.

 

Motorola's zijn ook goed, die hebben ook weinig tot geen bloatware, zijn ook redelijk snel met updates.

 

Dan is er nog Huawei maar daar ben ik niet zo voor (voor verschillende redenen). Al vind ik niet dat Huawei een slecht merk is.

Zij zijn ook redelijk traag met updates.

Maar @sb heeft er wel goeie ervaringen mee gehad dus misschien weet hij er een paar. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(


@Arthur2 schreef:

Dan is er nog Huawei maar daar ben ik niet zo voor (voor verschillende redenen). Al vind ik niet dat Huawei een slecht merk is.

Zij zijn ook redelijk traag met updates.

Maar @sb heeft er wel goeie ervaringen mee gehad dus misschien weet hij er een paar. 🙂


Mijn neefje heeft een Huawei P8 Lite en die heeft geen klachten. Alleen met zijn batterij, maar hij zit dan ook altijd Pokémon Go te spelen. De behuizing stelt niet zoveel voor (beetje zoals mijn Nexus 5X), maar dan schaf je toch gewoon een case aan.

 

Coolblue biedt verschillende modellen aan, zowel met Nougat (Android 7.x) als met 4GB RAM voor een schappelijke prijs.

 

https://www.pdashop.be/category/208360/huawei.html?6858=121299&90222=91967&149958=120584&items=9

 

Ik heb ook nog eens gezocht achter Pixel toestellen, maar via Google Store zijn ze blijkbaar niet (meer) te koop. Als je de specs van de 2 toestellen (Pixel & Pixel XL) wil bekijken: https://madeby.google.com/phone/specs/

 

Mijn zoektocht leerde dat Pixel officieel niet beschikbaar is/was in België en Nederland. Verder opnieuw bevestiging dat het niet om de meest goedkope toestellen gaat. Coolblue had blijkbaar een mini voorraad (15 toestellen) én ze verhoogden de prijs. Desondanks zijn alle toestellen intussen verkocht: https://www.pdashop.nl/product/743174/google-pixel-xl-128-gb-zwart.html

 

In dat geval zou ik persoonlijk voor Huawei gaan. Android 7.x en 4GB RAM voor een schappelijke prijs. Wel zou ik bekijken of de camera die ze bieden de moeite is of niet (en de CPU). Van Samsung zou ik ver weg blijven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

Dank u beiden voor deze meerdere tips... Mijn zoektocht naar mijn geschikt apparaat kan beginnen...

Mijn eerste gedacht was om toch ook eens een Samsung te nemen (A5 of S7) maar nu door jullie meningen begin ik toch weer serieus te twijfelen...

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Geen Yelo Play meer op Android 4.3 :-(

@dusbaba

 

Ik zet altijd een custom ROM op mijn gsm dus ja 🙂 

S7 is ook heel goed als je een goede deal kunt krijgen want de S8 is juist uit.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes