Beantwoorden
DPointMHz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! En we zijn vertrokken!

Geen Dolby Digital na update Streamz-app via TV-box

Hello.

Na de update van enkele dagen geleden is er via de Streamz app op de Telenet TV box plots geen Dolby Digital 5.1 audio meer beschikbaar.

Dit was reeds zo via de Streamz app op andere toestellen (o.a. Apple 4K TV).

Is dit een tijdelijke bug of gaat het hier eerder over een downgrade i.p.v. een upgrade? Ik wacht al enkele jaren op 4K HDR en Dolby Atmos via Streamz (zoals bij alle andere aanbieders reeds beschikbaar is) maar het lijkt me eerder de andere kant uit te gaan.

En dit voor de duurste streamingdienst van Vlaanderen.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Geen Dolby Digital na update Streamz app via TLNT box

2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1142
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Geen Dolby Digital na update Streamz-app via TV-box

Vragen over de Streamz app zal je aan Streamz zelf moeten stellen (hoewel Telenet aandeelhouder is, is Streamz een losstaande entiteit)

Ik vermoed (hoop) dat Dolby wel nogsteeds beschikbaar is als je via “Streaming” je serie/programma start. Dat is het aanbod van de "vorige Streamz-app" (het was eigenlijk geen echte app tot deze week)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Geen Dolby Digital na update Streamz-app via TV-box

@DPointMHz als je kijkt via "streaming" knalt het hier nog steeds 5.1 DD net eens getest bij de serie Styx 😉

Via da app was het al van in het begin van Streamz geweten dat er geen 5.1 DD was op gelijk welk platform, dus ik snap de zin of liever gezegd de onzin niet dat ze daar de app nu opgezet hebben als je nog gewoon via de TV-box kunt kijken. Een grote achteruitgang want enkel als je via de digibox, digicorder of TV-box naar Streamz kijkt is er 5.1 DD.

Ochja als HBO MAX beschikbaar is deze zomer vliegt het toch buiten...

@Moderator verplaats deze topic eens naar Telenet TV-box/TV-app