Beantwoorden
Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Hallo,

ik heb een probleem.

mijn moeder heeft een simkaart met prijs volgens verbruik.

Ik probeer een persoonlijke login aan te maken voor haar, dit blijkt niet te lukken.

want als ik probeer in te loggen krijg ik volgende melding :

Je kan je met deze gebruikersnaam alleen aanmelden op Webmail, omdat dit geen persoonlijke login is. Meer info.

ik heb zelfs geprobeerd hier in te loggen bij, Netweters, maar zelfde melding.

Het enig dat ze wil kunnen is haar verbruik nazien.

ik heb zelfs een aparte mailbox voor haar gemaakt, speciaal voor dit.

Hopelijk is er een oplossing.

Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Krijg persoonlijke login niet werkend

23 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1170
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Dat abonnement van je moeder, is dat op haar persoonlijke klantennummer of is dat op de jouwe?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

@Gatekeeper 

Als je moeder een eigen klantnummer heeft kun je voor haar een persoonlijke login aanmaken met haar als hoofdgebruiker. Je logt dan eerst in met haar klantnummer en volgt de stappen. 

Moest het gsm nummer onder jou klant nummer staan dan moet je eerst inloggen met je gebruikersnaam. Als je dan in de vernieuwde My Telenet naar Mijn Producten gaat kun je daar een gebruiker aanmaken. Op die manier kan je dan wel het verbruik laten opvolgen. je moeder moet dan enkel de My Telenet app downloaden en kan ze met haar login inloggen en het verbruik nazien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

@patrick37 Bedankt voor je bericht.

Ze heeft een eigen klantennummer.

Ik heb heel die procedure al eens doorlopen daarstraks, je kan als je een login wil maken ofwel een klantennr. of gsm nr. geven.

Hoe kan je met dat klantennr. inloggen ? Gewoon klantennr. als gebruikersnaam en dan wachtwoord vergeten klikken ofzo ?

En tijdens het aanmaken vragen ze op een bepaald moment een email adres en als ik dan dat van haar geef (zelfs een aparte mailbox voor gemaakt), dan zegt de pagina dat email adres daarvoor niet gebruikt kan worden. Dus ben genoodzaakt een ander email adres te geven. Allemaal onlogisch als je het mij vraagt. Dus de activatie mail krijg je dan op het andere email adres en die is 5 dagen geldig. Maar activatie of niet, het inloggen werkt niet.

Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Ik zal heel de procedure nog is doen, maar dan met het klantennr, ipv de gsm nr.

Hopelijk lost dat het op.

Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Dat lukt zelfs helemaal niet met haar klantennr. als je op volgende klikt, komt er even, bedankt voor je geduld, maar dan gebeurt er niks. blijkt dus enkel te gaan die pagina als je een gsm nr ingeeft.

Dus de klantennr. methode gaat ook niet.

Hoe kan het zo moeilijk zijn om gewoon je verbruik na te zien, man, man, man...

Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

de procedure werkt nu zelfs helemaal niet meer, als je de pincode ingeeft en op volgende drukt gebeurt er niks.

En als je nogmaals volgende probeert zegt hij verkeerde pincode

Heel dat geval zal enkel tijdens werdagen werken zeker, pfffffff

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1170
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Welke procedure doorloop je juist? Normaal moet je via Maak je profiel aan via klantennummer of GSM-nummer een profiel kunnen aanmaken.

Aangezien de Telenet mailbox die jij gemaakt hebt aan jouw account gekoppeld is, vermoed ik dat je deze niet kan gebruiken. In dat geval kan je wel een Gmail of Outlook adres aanmaken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Dat is inderdaad de procedure die ik gevolgd heb.

Dus de reden dat het niet lukt, is omdat de mailbox die ik heb aangemaakt zich op mijn account bevind ?

Speelt het dan zo'n rol waar die mailbox zich bevind ?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

@Gatekeeper 

Sorry voor het late antwoord maar @WG94 heeft je al in de juiste richting gezet. 

En ja het speelt zeker een rol waar het email adres zich afspeelt. Jij zet een Telenet email adres daarin maar die zegt nee ik besta al in zo een gebruikers account. Dus gebruik idd een ander email adres dan is dat opgelost. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Het is gelukt om een persoonlijke login te maken.

Maar dat is ook het enige dat gelukt is.

Als je daarmee inlogt kan je niks zien.
Via "MyTelenet" (linker zijbalk) kom je op de volgende pagina terecht https://www2.telenet.be/residential/nl/mytelenet

en krijg je volgende melding "Er ging iets mis. We konden jouw gegevens niet ophalen.Probeer opnieuw"

Via "Mijn Producten" (linker zijbalk) kom je op een pagina met 2 tabs ( Overzicht en Mobiel )
op de "Overzicht" tab , krijg ik 3 opties :
1) Producten en opties -

Als ik daarop klik krijg ik een pagina waarop staat "Beheer je producten", maar verder is de pagina blanco

2) Je afspraken

3) Telenet Mailbox - die heeft ze nog niet, althans niet in dat account

Op de tab "Mobiel", 4 opties :

1) Blokkeer specifiek verbruik - Daar moet ik (onlogisch) op klikken om op een pagina te komen met als titel Je Mobiele Nummers
met als leuke melding "Je hebt geen actieve mobiele lijnen."
(wel raar want ze heeft die simkaart al zeker 1 jaar of langer)
en met volgende opties en meldingen als ik erop klik :
Verbruik - Je hebt geen actieve mobiele lijnen.
Details verbruik - Je hebt geen actieve mobiele lijnen.
Oproepblokkering - Je hebt geen actieve mobiele lijnen.
Verbruikslimieten  - Je hebt geen actieve mobiele lijnen.
Verbruiksmeldingen - Je hebt geen actieve mobiele lijnen.
Telenet Pay - Je hebt geen mobiele lijnen.
 
2) Stel verbruikslimieten in - geeft dezelfde pagina weer met voorgaande opties
3) Stel verbruiksmeldingen in - geeft dezelfde pagina weer met voorgaande opties
4) Bekijk en beheer je Telenet Pay - geeft dezelfde pagina weer met voorgaande opties

 

Via "Betaling" (linker zijbalk) kom je op een pagina met 2 opties

1) "Overzicht" - Met weer een leuke melding "Meld je aan met de juiste aanmeldgegevens om deze informatie te bekijken."

2) "Instellingen" - zelfde melding "Meld je aan met de juiste aanmeldgegevens om deze informatie te bekijken."

Tenslotte is er "Profiel" (linker zijbalk) met

Persoonlijke gegevens - Naam en Voornaam

Login - het email adres dat ik gebruikt heb (gmail)

Contactnummer - (haar gsm nr)

Rol - Gebruiker ( waarom ? )

Telenet-nummer - Er zijn geen mobiele nummers gekoppeld.
Simkaarten beheren - Dan krijg je weer een leuke blanco pagina, genaamd "Je Simkaarten"
Telenet-mailbox - Er is geen mailbox gekoppeld.
Tja, tot daar dan mijn poging om haar verbruik te kunnen nazien.
Er moet worden gezegd, dat ze momenteel nog niks heeft verbruikt van belminuten of sms'en.
Maar dat zou op zich niks mogen uitmaken.
Dat er geen actieve mobiele lijn is, dat vind ik vreemd, daar ze al meer dan een jaar ermee aan het bellen is en ook al rekeningen heeft betaald.
De emails van haar te betalen rekening krijgt ze trouwens op een mailbox van mijn account.
Mvg, Gatekeeper
 
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

@Gatekeeper 

heb je eens gekeken bij ,  Mijn Producten > Mobiel > Beheer je simkaarten ...

Dat kan je dan een simkaart toewijzen aan de gebruiker. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Die optie is er niet.

Die optie staat wel onder profiel, simkaarten beheren, maar dan krijg ik een blanco pagina met de titel "Je simkaarten".

Als rol staat er daar "gebruiker"

Volgens mijn zou zij beheerder moeten zijn als je een profiel maakt.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

@Gatekeeper 

idd als je een 'eigen' profiel maakt met eigen klantnummer is ze idd de beheerder en niet enkel de gebruiker. Dus ze kan niks doen dat is wel duidelijk en verklaard ook dat je geen dingen kan aanpassen. 

Scherm­afbeelding 2024-02-05 om 18.15.06.png

 Kun je bovenstaande eens bekijken en proberen ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gatekeeper
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Aanmaken persoonlijke login lukt niet.

Ik heb net nog eens ingelogd met mijn gsm en je krijgt dan eerst deze melding.

Hoe zot kan het zijn ?

Welke beheerder ?

Begrijpen wie begrijpen kan...

Misschien kan je helemaal je verbruik niet nazien met de simkaart "prijs volgens verbruik"? Dat is de enige verklaring waarom het zo moeilijk in orde te krijgen is

20240205_181200.jpg