Beantwoorden
Ets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your eighth party! Netjes! Pionier

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Beste,

 

De voorbije weken ervaar ik een enorm vervelend probleem ivm mijn draadloos internet toegang via Telenet. Dus Telenethotspot, Homespot en andere Telenet netwerken. Ik blijf maar steeds "Beperkte Toegang" krijgen wanneer ik draadloos wil verbinden. Bij andere netwerkproviders heb ik dat niet. Via mijn utp kabel ondervind ik ook geen problemen. 

 

Ik kan enkel verbinding maken, maar toegang krijgen tot het surfen zelf helaas niet.

StatusWiFi

 

Als ik in mijn command prompt kijk, zie ik dat ik wel degelijk twee IP adressen meekrijg. Echt vreemd.

 

Wat in deze post (Telenethomespot beperkte toegang) werd aangeraden had ik ook geprobeerd maar zonder resultaten.

 

 

Aan mijn WiFi driver ligt het ook niet en die instellingen ervan. Heb deze zelf herinstalleerd, geupdate en zelf de driver van de fabrikant geprobeerd omdat dit ook vaak aangeraden werd.

Driver.png

 

Ook de instructies op deze site (fixedbyvonnie) heb ik uitgetest.

Dus:

  • Het resetten van de TCP/IP stack
  • Het Disable van de Wi-Fi adapter napping (Nvt)
  • Enabling van de Metered Connection Downloads
  • Resetten van de TCP/IP Autotuning

Helpt ook allemaal niet voor mij.

 

En mijn MAC-filtering wordt ook niet gebruikt dus iedere toestel kan erop.

MAC 

Ik heb echt zoveel dingen geprobeerd, maar zonder resulaten. Hopelijk is er iemand die mij met dit probleem kan helpen. Alvast bedankt!!!

0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Staat jou modem ook open als telenet homespot?

Dit is een vereiste om er zelf kunnen van gebruik te maken.

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your eighth party! Netjes! Pionier

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Ja, bij mijn configuratie staat mijn homespot ingeschakeld.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Als je eens probeert te verbinden met de homespot bv thuis, en, je krijgt beperkte toegang, kan je dan eens kijken WELK ip adres je krijgt?

 

Als je er niet uit geraakt, zou ik es met je pc richting Telenet center gaan... daar moeten ze zo iets toch kunnen vinden denk ik?

 

Grts.

 

Pathfinder.

0 Likes
Beantwoorden
cygnus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Komt bij mij ook geregeld voor, de enige oplossing dat ik weet is om via 'mijn telenet' uw kanaal te wijzigen (ook al staat dit op auto). Kan je doen via het menu Mijn internet->Draadloze instellingen->Instellingen en dan tabblad Signaal te selecteren. Installeer een wifi channel scanner software pakketje en je zal zien dat uw geburen op hetzelfde kanaal bezig zijn dan het uwe.

Vooral in mijn situatie waar bijna alle geburen wifi van telenet gebruiken is dit echt een zeer vervelend probleem want je kan maar 10 kanalen kiezen en met hun auto mode durven ze al eens te overlappen.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Overlapping is geen probleem... want een kanaal is "breder" dan je denkt.

Zo is kanaal 1 eigenlijk ook deels in kanaal 2 en 3 te vinden, kanaal 6 is ook in kanaal 4 en 5, 7 en 8 te vinden ( maw, er is altijd overlapping als je de basiskanalen 1, 6 en 11 verlaat ).

 

Maar dit mag nooit dit probleem geven....

 

ER moet dus iet anders zijn...

 

Grts. Pathfinder.

0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

Misschien een te strenge firewall ? Gebruik je een antivirusprogramma ?

 

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Beperkte toegang tot draadloze (Telenet) netwerken

In je eerste screenshot heb je een knop 'details'. Klik daar eens op, maak een screenshot en plaats die hier ook eens. Op die manier weten we inderdaad of je een geldig IP adres krijgt.

 

Heb je extra accesspoints of routers? Zo ja: haal die dan eens uit de stekker.

 

Lukt surfen naar 

- https://195.130.131.38

- http://[2a03:2880:f01a:401:face:b00c:0:1]

?

 

 

Ik vermoed dat je redelijk ver van de draadloze modem zit aangezien jouw linkspeed 13 Mbps is. Echt snel zal je internet dus ook niet werken.

Misschien is dat ook al een deel van de oorzaak. Heb je hetzelfde probleem vlakbij de draadloze modem ook?

0 Likes
Beantwoorden