Beantwoorden
Dries81
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk valt weg tijdens het bellen

Hallo


Als ik met iemand aan het bellen en zie ik tijdens het gesprek dat mijn netwerk tekens wegvallen. Maar mijn gesprek valt niet weg. Hierdoor krijg ik geen tweede oproepen binnen en werkt mijn internet ook niet. Hoe kan ik dit oplossen?  

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Netwerk valt weg

8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerk valt weg tijdens het bellen

Ik vrees dat je een verkeerde conclusie trekt. 

Als je het hebt over een gsm: je kan zowel verbinding hebben via VoWifi als via het mobiele internet. Deze schakelen tussen beiden gebeurt volledig automatisch. Het signaal van een tweede beller volgt exact dezelfde weg als de communicatie die bezig is.

Als je het hebt over een vaste telefoon: Dat is een afzonderlijk signaal via de kabel. het signaal wordt afgezonderd in de modem (HGW), dat signaal staat volledig los van je Wifi. Het signaal van de tweede oproep volgt exact dezelfde weg als de communicatie dit bezig is.

Hiermee heb ik niet gezegd dat je geen storing hebt, wel dat je een verband legt dat er niet is.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerk valt weg tijdens het bellen

@Dries81 

Heb je toevallig twee simkaarten actief in je iPhone ? Dus een E-sim en een gewone simkaart ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dries81
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk valt weg tijdens het bellen

Klopt ik heb 2 netwerken.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerk valt weg tijdens het bellen

@Dries81 

Dan is dat normaal je hebt waarschijnlijk de ene voor te bellen en te sms'en en de andere kan eventueel enkel bellen en sms'en en data gebruiken. Als je dan een gesprek voert valt je bereik zo gezegd 'weg'. 

Wat je doet is : ga naar instellingen > mobiel netwerk > mobiele data > daar zet je de schuif aan van 'Sta schakelen tussen mobiele data toe > op die manier kan je tijdens je gesprekken wel mobiele data gebruiken van die andere lijn. Natuurlijk verbruikt wel iets dus als er weinig tot geen mobiele data beschikbaar is dan moet je wel op letten. Maar dit verklaard waarom je het zo hebt ik heb dit namelijk ook. En je streepjes zijn dan idd weg aangezien je maar één netwerk gebruikt op dit moment tijdens je gesprekken. 

Een wissel gesprek moet mogelijk zijn ook met twee netwerken. Maar anders > instellingen > telefoon > en dan per lijn je wisselgesprekken aanzetten. Die moet je per lijn aanzetten dat is niet automatisch als je één kaart zou gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dries81
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk valt weg tijdens het bellen

Dank voor de verduidelijking, maar alles stond al juist bij mijn instellingen. Als ik iemand aan de lijn heb krijg ik geen oproepen op de zelfde lijn. Is hier misschien een andere instelling voor dat ik moet aanpassen ? 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerk valt weg tijdens het bellen

@Dries81 

Lees eens deze informatie en deze informatie goed door. 

Hoe dit precies werkt kan ik je niet zeggen aangezien ik enkel voor één lijn deze functie heb aanstaan. Op mijn andere lijn komen er geen oproepen binnen die gebruik ik daar niet voor. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2738
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Netwerk valt weg tijdens het bellen

Ik weet op oudere android toestellen als je aan bellen was met  whatsapp viel het  andere netwerk weg bij bellen en sms niet 

enkel bij internet  hoe dit bij de   iPhone zit weet ik niet

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerk valt weg tijdens het bellen

@Dries81 

Is je probleem inmiddels opgelost ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.