Beantwoorden
Ćirko_Ludo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Ik ben deze week overgeschakeld van een OnePlus 8 naar een Samsung A55 5G met Android 14. Ik merk op dat ik precies geen 5G meer kan ontvangen sindsdien, waar dit bij de OnePlus wél zo is, dezelfde simkaart daar geeft perfect 5G weer, zonet nog getest. Regio Gent, dus bereik is oké.

Bij nazicht blijkt dat ik mogelijk de cache dien te legen van de A55 via de recovery, heb ik gedaan, maar biedt geen oplossing. Ook een update van carrier settings zou mogelijk helpen, heeft iemand hier weet van? Bij status van de simkaart vind ik ook enkel LTE terug onder netwerktype mobiele gegevens (zie screenshot), terwijl mijn instellingen wel op automatisch 5G staan. Handmatig de APN settings nog eens toegevoegd, maar werkt ook niet. Spaarstand staat ook uit, net zoals het bellen via LTE. Vind online hier en daar dat het mogelijk te maken heeft met een update van Android, maar die OnePlus draait ook op Android 14 en daar werkt het dus wel, beide zijn up to date.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

 

a297307a-7659-4aa7-9242-2607077d4d06.jpg

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: 5G werkt niet op Samsung A55 5G

32 reacties
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Dankzij 5G surf je onderweg tegen dezelfde snelheden als thuis:

ONE: downloaden tot 250 Mbps*, uploaden tot 20 Mbps*
ONE(up): downloaden tot 1 Gbps*, uploaden tot 40 Mbps*
Zo heb je écht één verbinding, alle vrijheid, thuis en onderweg. Ideaal om nog vlotter te videobellen met vrienden en familie, een film nog sneller te downloaden of Augmented Reality-games op je smartphone te spelen.

 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/5g.html#:~:text=5G%20voor%20alle%20Telenet%2Dklanten,...

Guy10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Welke One we ook hebben, met hetzelfde simkaartje in een Samsung A52 heb je 5g maar met een A55 niet. Gisteren nog getest. En ja, alle instellingen zijn OK alsook de updates. Blijven vragen aan Telenet dus…

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.


@RafVlems  schreef:

Dankzij 5G surf je onderweg tegen dezelfde snelheden als thuis.



Niet helemaal correct. Ik heb Basic Internet, dus 100/10Mbps, maar dat is helemaal niet de snelheid die ik mobiel haal. Kan ook niet, want ik heb geen combo en mobiel is Telenet Mobile 5G.

Bij Telenet zijn de snelheden voor Mobile "capped" op 30/5Mbps wat exact de snelheden zijn die ik haal. 5G lukt niet op mijn Pixel 6, wél met een andere SIM. Omgekeerd, mijn SIM in een ander toestel haalt maximum 4G+. Dus er is iets mis.

Maar zelfs al zou ik 5G halen (abonnement zegt dat er toegang tot 4G/5G is), dan ben ik er nog niets mee, want de snelheid wordt beperkt. De maximum snelheden van Mobile zijn zelfs hetzelfde als die van Prijs volgens verbruik en daar heb ik het toch wat moeilijk mee. YouFone lijkt me voorlopig een waardig alternatief.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guy10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Ondertussen op aanraden van Telenet een nieuwe simkaart gehaald. Probleem niet opgelost… Via Samsung (foutenrapport opgesteld) vandaag antwoord ontvangen dat het aan Telenet ligt. Iets met de configuratie van de simkaart. Alles nogmaals aan Telenet gemeld. Hopelijk nemen ze actie. Wil iedereen die het probleem ervaart blijven contact nemen met Telenet? Enkel met meerdere en blijvende klachten zullen ze actie ondernemen.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Ik ben op Reddit een Telenet klant tegengekomen met een Pixel 6. Zelfde probleem: geen 5G. Na maanden heen en weer berichten met Telenet is het uiteindelijk in orde gekomen. Het probleem lag wel degelijk bij Telenet.

Zoals ik al aanhaalde maakt het voor mij in principe niet zo veel uit gezien Telenet de snelheid beperkt. Ik stap binnenkort dus over naar YouFone (yoin). 6 euro/maand goedkoper, onbeperkt bellen/sms, wel 4GB ipv 5, maar ik kom al toe met 1, dus... YouFone beperkt ook snelheid, maar 4G zou dan rond 97 Mbps zijn. Toegang tot 5G en VoWiFi en VoLTE. Ik ben benieuwd...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Het intern dossier is in behandeling.  Buiten een mail met een dossier nummer en dat ik via SMS op de hoogte word gehouden al bijna 2 weken stilte. Nog maar eens bellen en whatsappen, het blijft stil aan de overkant....

RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Vanaf 2 juni 2024 passen we de prijzen van onze abonnementen aan. Het gaat om de vaste, maandelijkse abonnementsprijzen van internet, kabel- en digitale televisie, mobiele en vaste telefonie. 

 

Die worden verhoogd met 3,5%.

 

Prijsverhoging werkt altijd,  maar de rest..... blijven bellen en whatsappen. Tot ze gek worden....helaas maak je ze niet gek want je hebt altijd iemand anders aan de andere kant, en die doen ook maar hun job en kunnen er ook niet veel aan doen...behalve doorgeven...jammer dat alles zo werkt tegenwoordig.....

Yi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

@RafVlems Als het bij Telenet niet werkt, verander je toch?

Ik ben nu een week een eSIM van Mobile Vikings aan het testen en het is echt een wereld van verschil.
Ik kan nu beide vergelijken en ik moet zeggen dat 5G van Telenet echt traag is.

RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Ja idd ben er ook op aan denken om te switchen als het nog lang duurt.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Wel opletten als je het toestel via telenet hebt zal je een boete moeten betalen op je  Samsung A55

Omdat je het toestel met  korting hebt gehad komt het niet van telenet ben je vrij

RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Nee niet aangekocht bij telenet 🙂

RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Net dit bericht gekregen :

 

Ik zie dat je dossier verwerkt is. Hierin wordt aangegeven, dat het momenteel nog niet mogelijk is om met dit toestel 5G te kunnen verkrijgen. Hier gaan we momenteel enkel kunnen afwachten. 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.


@luc55  schreef:

Wel opletten als je het toestel via telenet hebt zal je een boete moeten betalen op je  Samsung A55

Omdat je het toestel met  korting hebt gehad komt het niet van telenet ben je vrij


Dat is geen boete... Je moet dan een deel van de korting terugbetalen; maar je betaalt uiteindelijk niet meer dan de originele verkoopprijs.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Leuk, maar in principe betaal je wel voor die 5G.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 5G mogelijk met nieuw toestel Samsung A55.

Inderdaad en we mogen nog meer gaan betalen.  Net een mail ontvangen dat vanaf 2 juni het weeral 3,5% per maand duurder word.

 

Toch weer bijna 7 euro erbij.

 

En daar mijn beste telenet draait het bij mij om, het principe. Ik moet ook elke maand keurig betalen, zorgen jullie dan op zijn minst dat jullie aanbod ook correct werkt. 

 

Is hier iemand die weet heeft of de a55 bij een andere provider wel werkt met 5g?

@Yi, had jij een A55 icm mobile vikings?