Beantwoorden
Sennetret
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

5G-verbinding via Japansen Google Pixel 7a

Hallo!

 

Ik woon voor academische redenen momenteel in Lissabon voor een aantal weken. Ik heb hier een paar weken geleden een Google Pixel 7a aangekocht. Nu blijkt het de Japanse versie te zijn. Ik had nagevraagd of dit problemen zou geven met netwerken of connecties en het antwoord was nee. Nu heb ik hier in Lissabon nog geen enkele keer 5g verbinding gehad. Op deze website staat dat er verschillende bands overeenkomen met verschillende versies van de telefoon. 

Weten jullie of deze problemen met mijn smartphone te maken heeft of Telenet zelf? 

Alvast bedankt!

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: 5g op Japanse Pixel 7a

 

Tags (2)
4 reacties
Menneke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

5G-verbinding via Japansen Google Pixel 7a

Ik heb geen idee, maar koop eens een simkaart in Lissabon en gebruik die eens.
Als 5G dan werkt, is je probleem opgelost.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

5G-verbinding via Japansen Google Pixel 7a

Normaal gezien zou je 5G moeten hebben. Kijk hier even na:

https://pixel.withgoogle.com/5G/

Als het niet werkt: het probleem ligt bij Telenet. Ik heb een Pixel 6 (in Duitsland gekocht) en die krijgt ook geen 5G. Ik heb mijn SIM eens gewisseld met iemand met een Samsung (A52) en ik had onmiddellijk 5G, dus aan het toestel zal het zeker niet liggen. Mijn SIM in de Samsung daarentegen, die kon alleen op 4G+. (Zelfde locatie waar gegarandeerd 5G is.)

Niet dat het veel uitmaakt. In heb Telenet Mobile en Telenet 'capped' de snelheid: 30/5Mbps. Dus de snelheid van 5G haal je sowieso niet. Ik schakel volgende maand dus over naar yoin (YouFone). Sneller én goedkoper.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sennetret
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

5G-verbinding via Japansen Google Pixel 7a

Dank jullie wel voor jullie reacties! 

In mijn vorige telefoon (Galaxy A53 5g) had ik wel 5g verbinding met dezelfde simkaart.. Ik blijf hier niet zo heel lang dus ik nu geen simkaart kopen, maar ik zal eens afwachten tot ik terug in België ben :). 

Mvg

Sennetret
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

5G-verbinding via Japansen Google Pixel 7a

Ik heb iemand anders haar simkaart gebruikt en zo werkte het wel :), bedankt!