Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Deze namiddag (22/08) kreeg mijn moeder een factuur met De Post voor het betalen van het kabelabonnement: € 247,46.

Op de factuur staat de datum 10/08. De factuur moet betaald worden voor 25/08. Ze heeft dus 3 dagen de tijd.

Zoiets kan toch niet! Ik vind dat echt niet correct.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Ultrakorte betalingstermijn

10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

@Evdbde tijd tussen de aanmaak factuur en betaling is verkort sinds maanden bij telenet,

je kan enkel eens klagen aan de telefoon maar meer niet spijtig genoeg.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Neem gerust de tijd om te betalen tot je moeder de eerste aanmaning krijgt.

De eerste herinnering is altijd gratis.

Een redelijke betalingstermijn is 14 dagen na ontvangst van de rekening (dat bpost zo traag is, is niet jouw fout) 🤔

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Vervelend dat het factuur pas zo laat aankomt, Telenet kan er echter niet zo veel aan doen als de post er langer over doet dan normaal. Vorige week was er een feestdag, dat zal de boel mogelijk nog wat extra vertraagd hebben.

Anderzijds, het kabelabonnement moet ze jaarlijks rond deze periode betalen dus het is geen onverwachte kost.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Je kan een klacht bij de post doen zij kunnen perfect zien wanneer de brief vertrokken is en aangekomen is

door de streepjes op de brief staan zeer licht gedrukt voorkant  dan weten ze meteen wie zijn fout is

natuurlijk deze brieven in een vakantie periode opsturen is ook niet correct

https://www.bpost.be/nl/bpost-contacteren

 

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement


@luc55  schreef:

natuurlijk deze brieven in een vakantie periode opsturen is ook niet correct

 


Moet er dan een regel komen dat ze in een vakantie periode geen facturen mogen sturen?
Beetje belachelijk

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Facturen van Telenet krijg ik binnen via Doccle (app). Geen probleem met vertraging bij bpost, de optie om makkelijk te betalen met één knop en een waarschuwing vóór de uiterste betaaldatum. Ik weet niet of dit voor jouw moeder een optie is (niet iedereen kan met die dingen overweg), maar als dat wél zo is, dan is de oplossing simpel: een account aanmaken bij Doccle, Telenet facturen koppelen en de app installeren.

Edit: Ben je zeker dat het een echte factuur van Telenet is? Heb je het rekeningnummer gecontroleerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Om duidelijk te verstaan er komt maar 1 factuur per jaar  die komt in de vakantie dit is de beste moment

en september zou veel beter zijn als ze willen 

We spreken niet over maandelijkse facturen

En zijn meer oudere mensen die dit krijgen 

De rest betaald maandelijks omdat die meer diensten afnemen

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Veel werk voor 1 factuur die ze liever nog eens moeten afdrukken om dat ze geen e-mail adres heeft

ze kunnen ook de factuur via sms sturen dit doen ze ook maar dan moet de persoon wel met een sms kunnen werken

Er is keuze genoeg een domiciliëring ben ik niet zeker van dat dit gaat  vroeger ging het voor de zorgkas ook niet nu al een tijdje wel

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

Als dat voor jou veel werk is, dan ben je toch niet veel gewoon (of je hebt nooit Doccle ingesteld). Waar staat trouwens dat de moeder van de OP geen e-mail heeft? Zelfs indien dat zo zou zijn, dan zijn daar makkelijke oplossingen voor.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ultra korte betalingstermijn voor kabelabonnement

We gebruiken Doccle voor de loonfiche alles ok en we zetten in het archief

Voor de rest zien we geen meerwaarde aan 

En zeker de ebox niet je logt toch elke maand niet in als dringend is sturen ze wel herinnering

We kunnen tijd beter gebruiken voor leuker zaken