Beantwoorden
RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Samsung Qled aanraders die niet overdreven duur zijn?

Ik ben na 15 jaar op zoek naar een nieuwe televisie. Ik had altijd een Full HD ready en nu (ivm thuis veel licht) zou ik graag een Qled aanschaffen. Ook omdat ik heel tevreden was van Samsung zou ik hetzelfde willen.

Zijn er Samsung Qled's die maximum rond de €1000 vallen en toch bv een goede kijkhoek hebben, etc..?
Online lees ik veel mixed berichten.

Tags (3)
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5214
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Qled aanraders die niet overdreven duur zijn?

Een belangrijk elemenent dat de prijs bepaalt is het formaat van het scherm.

Kijk hier eens, dat is een link naar de Qled tv's van Samsung.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung Qled aanraders die niet overdreven duur zijn?

@RonC zoals  @janne_man hier aanhaalde is de grootte van uw scherm ook belangrijk om te vermelden maar een SAMSUNG QLED 4K 55 INCH QE55Q67C (2023)

kost ongeveer € 849 en de SAMSUNG QLED 4K 65 INCH QE65Q67C (2023)rond de € 1099 , dus zo heb je een richtprijs. 

Een Qled is inderdaad een goede optie als je veel licht binnenkrijgt, ikzelf heb ook een Qled en ben er zeer tevreden over.

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pjadrico
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Samsung Qled aanraders die niet overdreven duur zijn?

Ikzelf bezit een Samsung QLED 55Inch en ik kan bevestigen dat dit goede TV's zijn als je veel lichtinval hebt. Ook voor te gamen zijn dit fantastische televisies. Maar let vooral op de grootte van het scherm. Hierin heb ik mij persoonlijk vergist. Achteraf gezien had ik beter een maat kleiner genomen omdat ik merk dat ik bvb. bij het gamen te dicht op het scherm zit & niet in 1 oogopslag het volledige scherm kan bekijken. Dus lees je hier zeker over in wat richtlijnen zijn van schermgrootte tov zitafstand. 

Waar ik wel wat teleurgesteld over ben is dat ik soms een wazig beeld ervaar (ik ken de exacte term niet: ik vermoed 'judder') wanneer de camera zelf bvb. van links naar rechts beweegt (voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=5SSU-s0AUH0). Ook sportbeelden zijn niet altijd super scherp omdat je daar ook een camera hebt die vaak van links naar rechts of omgekeerd beweegt. Het is alsof het beeld niet 100% kan volgen met de beweging van de camera. Zeer vreemd. Ik heb nog niet de correcte settings gevonden om dit volledig uit te sluiten maar ik ben wel teleurgesteld dat zo'n dure toestellen daar last van hebben... Mijn oude plasma TV had hier bvb. geen last van. Soms denk ik dat ik die beter had gehouden...