Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met internet op apps op pc

Zit met een raar probleem dat ik nog nooit eerder heb gehad, daarom deze vraag hier, heb online nog geen antwoord gevonden.

heb dus een Windows pc, en daarop heb ik Microsoft app optie, als ik dat aanklik komt er op dat er geen internet is, heb ook een app op pc van Speedtest, klik ik die aan komt er ook op dat er geen internet is, 

Andere dingen werken prima op internet, Firefox gebruiken en Speedtest online site testen op snelheid werkt wel perfect, ook andere sites en opties dat internet gebruiken.

enkel die 2 apps van Microsoft en Speedtest melden dat er geen internet is, 

weet iemand wat dit kan zijn of hoe dat kan opgelost worden zodat dit weer werkt, ik ga er van uit dat de Speedtest app niet meer werkt omdat die geen updates meer krijgt maar kan fout zijn.

hoop dat er iemand een oplossing weet zodat dit weer werkt.

ben ingelogd op Microsoft want de andere opties van Microsoft werken.

ben benieuwd wie me kan zeggen wat er fout is.

ook even melden dat ik ipv6 ook al heb geactiveerd omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar gaf geen verandering, dus weer uitgezet en enkel ipv4 in gebruik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met internet op apps op pc

@Master-Magic heb je toevallig een firewall aanstaan ? Soms gebeurd het wel eens dat bepaalde apps geblocked worden in de lokale firewall op je pc. 

Deze moet je dan manueel toegang verlenen tot het internet. 

Als je een hardware firewall hebt moet je deze instellingen ook bekijken natuurlijk. Bepaalde applicaties doen een check op het internet voor ze starten. Als deze connectie over een bepaalde poort niet werkt ,zal de applicatie ook niet werken.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met internet op apps op pc

@kristofDWFirewall staat uit op de router en op de pc, heb zelf IPV6 aangezet wat me snellere snelheden geeft ook, maar dat is nu niet het probleem, bij ipv6 testen krijg ik een mooi 10/10 cijfer voor de testen.

firewall stond op pc uit, heb die dan eens allemaal aangezet en nog geen verschil, wat ik ook raar vond tijdens het zoeken in de pc is dat die zegt dat de microsoft app niet is geinstalleerd, maar de app staat wel nog onder m'n wall onder start en kan deze nog aanklikken.

nog nooit meegemaakt dit, de rest werkt perfect op de pc en snel.

aan het internet kan het niet liggen want op de macbook heb ik de app ook staan en daar werkt die perfect van speedtest.

is dus windows pc alleen, iphone ook geen probleem met de speedtest, maar probleem is, iphone en macbook zijn enkel wifi en pc is met utp kabel en vertrouw die snelheid het meeste.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met internet op apps op pc

Wat bedoel je met "daarop heb ik Microsoft app optie"?

En welke Speedtest probeer je? Er staan er heel wat in de Microsoft store...

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met internet op apps op pc

heb nog windows 10 met de microsoft app op, dacht dat dit in windows 11 veranderd was, heb het op dat wite vierkantje app met 4 vierkantjes in en een blauw handvatje 😛

de app van de speedtest waar de tekst opstaat, die van ookla,

denk dat die speedtest app niet meer werkt omdat de microsoft app store niet werkt en via die weg wordt geupdate.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.