Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Misschien is het sommige al opgevallen of sommige nog niet maar vanaf 2 juni zal er een prijs een verhoging zijn. 

Via deze link kun je alles eens nalezen welke prijs verhoging er is en voor welke diensten. 

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Prijsverhoging


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
37 reacties
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 115
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

En hier gaan we weer, " aanpassing van onze tarieven "  verhoging met 3,5 %. Hoelang gaan ze ons nog uitpersen ???

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Een ander punt waarom die prijsstijging vreemd is: deze zomer hoopt DIGI, een nieuwe telecomoperator, de markt door elkaar te schudden. Blijkbaar doen ze het in het buitenland niet slecht en ze zouden "eerlijke prijzen" aanbieden. Niet echt een goed idee om dan nog snel de prijzen te verhogen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024


@patrick37  schreef:

Maar altijd wel typisch , als er een prijs verhoging komt bij de provider en er is een aankondiging dan zijn het 'graaiers' maar je eten en drinken worden duurder , de dagelijkse dingen worden enkel maar duurder en duurder , en als daar iets van neer gezet word is dat kennelijk heel normaal. 


Zoals ik al aanhaalde: Telenet heeft met de laatste twee prijsverhogingen de inflatie volledig ingehaald. Zij tellen wellicht de (stijgende) loonkosten van hun werknemers door aan de klanten. Bovendien vergelijk je appels met peren. Prijzen van eten en drinken mag je niet vergelijken met die van telecomdiensten. Niet alles wordt duurder; er zijn ook dingen die juist goedkoper worden.

Een prijsstijging na een rampjaar met technische problemen en een verlies van 90.000 klanten, dat kan Telenet zich vooral veroorloven, omdat er weinig spelers op de markt zijn. Benieuwd welk aanbod DIGI deze zomer (?) zal hebben. Zelf zeg ik alvast mijn Telenet Mobile op en stap ik over naar yoin (YouFone).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024


@Santa  schreef:

@Jari_Opsomer  schreef:

Dit is niet oké! Vorige juni zomaar 6% erbij, dan Play Sports duurder, en nu nog eens 3,5%. Dat is 10% in 1 jaar.


Vorig jaar juni 6% en dit jaar juni 3,5% = 9,5% op 2 jaar....

Verder ga ik hier geen commentaar op geven....



Beide niet juist. De waarheid ligt in het midden. Het komt op een verhoging neer van 9,71%

Betaalde je bijvoorbeeld voorheen 100 euro dan werd dat na de 6% prijsverhoging 106 euro.

Deze 106 euro wordt nu verhoogd met 3.5% (3,71 euro), waardoor het nieuwe totaal 109,71 euro bedraagt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Je hebt mijn bericht eronder blijkbaar niet gelezen? Daar zeg ik in dat ik Play Sports (alsook Streamz) had dat ook een prijsstijging kende, dat komt voor mij en velen dan op een totaal van maarliefst 10%. En waarom gedragen sommigen onder jullie alsof jullie aandeelhouder zijn? Een telecomprovider is voor sommigen een of andere fanclub, waar het de telecomprovider niks kan schelen hoelang je al klant bent.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5214
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

@Arnie doet een correcte, maar onvolledige berekening. @Jari_Opsomer volgt een verkeerde redenering, maar heeft wel gelijk met een verhoging van bijna 10% op twee jaar.

In een afrekening van Telenet zijn er drie elementen:

  1. de diensten die de jaarlijkse aanpassing ondergaan (6%, 3.5%)
  2. diensten die op een nader ogenblik met een vast bedrag verhogen (Play Sports met 2 euro in 2023)
  3. diensten die geen aanpassing kennen.

In mijn interpretatie (waarmee ik onmiddellijk akkoord ga met andere interpretaties), bekijk ik de stijging op de totale prijs. Wat betaalde ik vóór en wat betaal ik na de aanpassing. Nieuw te betalen totale bedrag gedeeld door het het totale bedrag van de maand waarmee men wil vergelijken geeft 1 komma wat. Verminder dat met 1, deel door 100 en je hebt het percentage.

Als ik de cijfers van Statbel bekijk en voor het gemak gebruik ik de jaargemiddelden van de gezondheidsindex, dan zie ik voor:

  • 2021   112,21
  • 2022   122,59
  • 2023   127,90

De inflatie van 2022 bedroeg 122,59/112,21 = 1,0925  en dat geeft dus 9,25%.

De inflatie van 2023 bedroeg 127,90/122,59 = 1,0433  en dat geeft dus 4,33%.

Over de twee jaar is dat 127,90/112,21 = 1,1398 of 13,98%.

Ik kan onmogelijk oordelen of de stijging van respectievelijk 6 en 3,,5 percent al dan niet overdreven zijn. Ik realiseer me dat Telenet uitgaven heeft die index gebonden zijn. Zelfs de balansen van Telenet bv en Telenet nv zullen me onvoldoende informatie geven om dit min of meer correct te kunnen beoordelen.

Alle particuliere klanten die een inkomen hebben als arbeider, bediende, ambtenaar en zij die leven van een vervangingsinkomen (waaronder ook pensioen) hebben hun inkomen voor de betrokken periode zien stijgen met deze percentages, toch wat de bruto bedragen betreft. Indien de netto verhoging minder is, komt dit hoofdzakelijk doordat de overheid een verdoken belastingverhoging ingevoerd heeft door het niet indexeren van de belastingschalen (zoals iedereen weer: je moet het geld halen waar het is, bij de kleine en middelmatige inkomens, daar zijn er heel veel en een klein beetje bij elke geeft in het totaal een groot bedrag).

 

 

Kevin10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Stijgt de huurprijs van de pods?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1151
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

De Pods staan niet vermeld in het overzicht, bijgevolg zou de prijs gelijk moeten blijven.

Je kan altijd eens een kijkje nemen op "Je persoonlijk overzicht" om te zien wat de veranderingen voor jou zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2739
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Er zullen mensen zijn die niet blij zijn en een andere aanbieder nemen en na een tijdje weer terug komen

Omdat het niet zo is zoals het vroeger was

En er zijn mensen die niet meer terug komen die zijn we kwijt

Dat verschil moet bijgepast worden daarmee dat iedereen wist het dat het ging gebeuren

Daarmee dat er bijna niet wordt over gepraat over de opslag hier tegen vroeger was het heftig

We zullen in de warenhuis iets minder kopen daarmee is het opgelost

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

@luc55 het slaat al elk jaar op, je kan er al geen pintje op verwedden, alle providers slaan op, en de grootste het meeste.

als je daar al van verschiet dan volg je het allemaal niet goed op hé 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2739
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Er zijn er die pas 2 of na 3 jaar opslaan of een prijsgarantie geven voor 2 jaar

En dan moet je nog zien wat er bij komt 1 euro er bij

Natuurlijk de kosten liggen lager bij deze bedrijven maar blijft een simpel aanbod zonder te veel tralla 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

@luc55 maar alle providers moeten opslaan want ze kunnen anders niet meer uit de kosten komen want voor hen wordt het ook allemaal duurder in aankoop, natuurlijk als je meer klanten krijgt als kleine provider kan je beetje winst uit slaan (al zal dat niet veel zijn) maar op den duur gaan ze het ook voelen en moeten mee gaan met de grote jongens en opslaan.

niet opslaan is niet rendabel voor de kleine spelertjes (als ze niet van een grote jongen zijn).

zie naar Mobile Vikings, hun instap fiber abbo was rond de 55 euro, was goedkoper dan via hun grote aanbieder proximus voor die snelheid dat je kreeg 1000/500, nu hebben ze een extra optie via fiber 5000/1000 en dat kost direct 90 euro, groot verschil met die 55 euro hé voor een klein beetje meer snelheid, (als je een abbo heb op gsm krijg je wel 3 euro korting er op, maar is dan nog veel geld) en zo zie je, ze winnen er langs alle kanten wel op.

heb dat laatste abbo ook, dus weet waar ik over spreek, van 52 euro naar 87 euro ga ik voor dat beetje meer snelheid, wel nog meer dan via telenet, maar toch, de prijs is wel lager in mijn geval, bij telenet betaalde ik voor gsm, internet en tv 117 euro, nu zal dat 123 euro zijn, maar wel met het verschil dat de snelheid 5 keer zo hoog is in download en de upload ook zoveel hoger is.

dus betaal in theorie minder voor veel meer.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5214
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Als de prijsstijging lager is dan de inflatie, dan is het de maand van de invoering duurder dan de maand voordien, maar goedkoper dan een jaar geleden.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2739
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Vrienden zaten bij een kleine speler het nadeel was met kleine speler ze moesten de modem kopen fritz box

en een aansluiting kost betalen 

Veel mensen schrikt dat af  dat begrijp ik

Maar ze hebben eigenlijk nooit echte problemen gehad in die jaren die ze aangesloten waren

Wel een punt je kan ze alleen bereiken tijdens de  kantoor uren als er een probleem is op een vrijdag na 17.00 uur was het wachten tot maandag

Op einde waren was er wel negatieve berichten maar kwa internet nooit problemen gehad

Nu zijn ze overgeschakeld naar tv kabel daar zit nu een budget aanbieder op en de snelheid was ook beetje  hoger

In die tijd +- 8 jaar hebben ze maar 1 keer een prijsstijging gekregen

En natuurlijk als je probleem hebt kijk je eerst je eigen kabels na door gewoon eens zonder stroom te zetten kan je veel herstellen

 

Wat Mobile Vikings doet is zeer scherp ik ken mensen dat het ook hebben zeker de punten inleveren een mooie kado

Ik ken 2 mensen die het top abo van 90 euro hebben ja 90 euro wat een bedrag voor internet

Omdat ze met samengestelde gezin zitten kunnen ze niet anders

 

En voor gsm dat is altijd anders volgens persoon

We vonden dat Mobile Vikings kwa mobile minder geeft tegen vroeger

Natuurlijk mobile is er veel keuze en veel aanbieders

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 205
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Prijsverhoging vanaf 2 juni 2024

Echt wel bijna te zot voor woorden, vorige ferme prijsstijging lijkt nog maar net achter de rug te liggen of er volgt er weer één. Bij mij komt er €2,59/m bij. En kheb gezien dat Streamz (zetten ze er Premium bij e😆) ook €1 is opgeslagen, maar toch nog is genomen vr Chucky, Nonkels2, The Woman in the Wall,...

 

Ik had tem 15/06/23 Wigo Home wat door de vorige prijsstijging van 6% van €90,28 naar €95,67 zou gaan en daar ik geen gebruik maak van vaste lijn. Had voordien al geregeld gezien en gehoord via 'Mijn Telenet' en Telenet klantendienst of er geen voordeligere opties zijn met onbeperkt internet (300Mbps) + tv met tv-box + Play Sports. Zo'n abonnement/bundel (All internet + TV iconic) was er langere tijd niet en deze apart aanschaffen was duurder ivm Wigo Home, ook omdat Play Sports van €19,95 nr €24,95 zou gaan. Ook hun ONE-BUNDELS waren nooit optie, omdat ik mijn mobiel abonnement steeds los van zo'n bundel wil hebben, daar ik hier geregeld verander, door groter aanbod met nieuwe aanbieders en voordelige abo's en nu hey! abo heb, dat tegenovergestelde doet tov Telenet, want €25 abo genomen (6maand aan €20) met 40GB mob. data, onbeperkt bellen en sms'en, na 3 maanden verhoging databundel met 25% en ook na 6de, 9de en 12de maand, zodat je na 1j 2x zoveel data hebt. Ik heb momenteel 160GB (80GB + 80GB hey! boost) en is de prijs zelfs nog recent verlaagd naar €20. Dus zal never mobiel abo aan bundel bij Telenet, Proximus...koppelen.

 

Maar nu was die prijsstijging van '23 giga en toch tijd dat ze bundel zonder vaste lijn en/of sim konden aanbieden om andere opties te bekijken. En jup daar was plots bundel All-Internet + TV iconic en ook al verloor ik mijn Play Sports korting en werd dit €24,95 ipv €19,95. Ik zou €16,47/m goedkoper uitvallen na de prijsstijging juni 2023. Dus echt mooie besparing en datavolume ging van 750GB tijdens piekuren naar 3000GB, want die 750GB was à la limit (voor mij alleen).

 

Maar niet veel later, nl maand erop, nl juli, steeg de prijs van Play Sports met €2, dus vr mij €26,95. Echt dacht in mezelf, toch ni te schatten, bespaar ik net mooi bedragje, 1 maand van genoten en knabbelen ze er alweer aan en ook wat je niet direct verwachte. Maar eerlijk is eerlijk, het aanbod van Play Sports is nooit zo uitgebreid geweest en daar komt volgend seizoen dan nog Champions League bij en wordt in Vlaanderen de exclusieve rechtenhouder vd Europa League en Conference League, waardoor de VRT, dat voorheen 1ste keuze had en finale van beide Europese competities, vanaf volgend seizoen nada heeft😆 En verder grote fan vd hoeveelheid PL en wijze waarop ze deze tot in de huiskamer brengt, met commentator in stadion bij topduels, wat steeds betere beleving geeft. Als je Eleven/DAZN dan bezig ziet, de JupilerProLeague met omkadering vanuit zo'n Ikea-box😂 En bij toppers uit Europese topcompetities, geen voorbeschouwing en never te never verslaggeving live vanuit het stadion.

 

Anyway m'n €16,47 goedkoper abo heeft welgeteld 1 maand geduurd en is dan binnen het jaar nog maar €11,88 goedkoper. Echt die sjarels, 't lukt ze zo snel om u voordeel als sneeuw voor de zon te doen verdwijnen, precies de staat🙃

Follow the White Rabbit