Beantwoorden
vdk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

Slechts enkele kanalen te zien

Vorige week wou ik de tv opzetten en plots gaf hij aan dat er geen signaal was op de zender terwijl hij diezelfde ochtend nog perfect werkte (de zenders één, canvas, vtm, vier, .. werken niet terwijl 2BE en acht wel te zien zijn). Zoals aangegeven check ik de kabels en dergelijke en bel ik naar de klantendienst omdat het nog niet opgelost is. Zij verwijzen mij door naar het telenet center waar ze mij uiteindelijk een nieuwe digicorder geven. Opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Nu komt er nog bij dat telkens de digicorder eventjes heeft opgestaan de digicorder hij ook opnieuw opgestart moet worden (melding: "even geduld, is aan het opstarten"). Klantendienst opnieuw gecontacteerd die mijn digicorder opnieuw zouden gesynchroniseerd hebben maar nog steeds hetzelfde probleem. Volgens de man aan de telefoon ligt het aan de binnenhuisbekabeling, maar de kabel werkt nog perfect (op mijn tv kan ik bv. wel één in HD ontvangen en de tv vindt ongeveer 150 digitale kanalen). Weet er iemand aan wat dit probleem kan liggen of wat er gedaan moet worden? Een elektricien zoals die van telenet aangaf lijkt, volgens iemand die er wel wat van elektriciteit kent, helemaal geen oplossing.

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Slechts enkele kanalen te zien

Is de binnenhuis coax kabel dubbel afgeschermd?

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
vdk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

Slechts enkele kanalen te zien

Wat bedoel je met dubbel afgeschermd?

Het is een gewone coax kabel die van de wanddoos naar de digicorder gaat en dan een coax die van de digicorder naar de tv gaat..

0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Slechts enkele kanalen te zien


@vdk schreef:

 op mijn tv kan ik bv. wel één in HD ontvangen en de tv vindt ongeveer 150 digitale kanalen


Heb je het dan over hetzelfde tv-toestel of een tv-toestel op een andere plaats ?

Loopt de coaxkabel van de HD-Digicorder naar het tv-toestel  of van een wandcontactdoosje naar het tv-toestel ?

0 Likes
Beantwoorden
vdk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! Pionier It's your fifth party! It's your fourth party!

Slechts enkele kanalen te zien

Het gaat over hetzelfde toestel. De coaxkabel loopt van de wandcontactdoos naar de digicorder en vervolgens een 2e coax van de digicorder naar het tv-toestel.

 

Maar het is opgelost, de enige (logische) oplossing was dat eindelijk een telenet technieker langs kwam (na 2 weken en zeker 5 keer gebeld te hebben)! Blijkbaar zat er een filter tussen mijn kabel (buiten) en zo'n bakje (buiten) en dat was het probleem (wat ik ergens toch wel raar vind aangezien dit een jaar goed gewerkt heeft en nu plots niet meer).

Maar ik ben al blij dat ik gewoon terug tv kan zien..

0 Likes
Beantwoorden