Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

CI+

Ik heb een Philips televisie met een CI+ module. Zoals geweten is Philips geen goed televisiemerk wanneer je een CI+ wil gebruiken.

 

Ik was is eventjes naar de signalen aan het kijken via het tv-menu. Daar zag ik dat het signaal van een MPEG-2 formaat is, zelfs de HD zenders.

 

Op 2 september gaat men van MPEG-2 naar MPEG-3. Daardoor zullen SD-decoders niet meer functioneren.

 

Kunnen er ook problemen zijn met CI+-modules? of zullen alle CI+-modules die volgens de Telenet website gecertificeerd zijn blijven functioneren? Ik vind in de handleiding niet welke videoformaten mijn televisie ondersteund.

 

groetjes,

 

Brecht

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

CI+

De CI+ module heeft nauwelijks of geen software op de kaart zelf staan, deze is volledig afhankelijk van de tuner die in de TV zelf zit. Als jouw TV enkel MPEG-2 ondersteund en niet MPEG-4, dan is het mogelijk dat de TV geen correcte signalen meer kan opvangen, waardoor de CI+ kaart ook niet meer gaat werken.

 

Gaat een lastige worden, ik durf op voorhand niet zeker te zeggen of het nog zal werken of niet.

0 Likes
Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

CI+

Ja, Ik ben ook benieuwd.

Nu aangezien Telenet hier niets rond communiceerd vermoed ik dat alle toestellen die hun CI+ module ondersteunen, ook het nieuwe formaat zullen kunnen weergeven.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

CI+

Je kan nu al de HD zenders ontvangen dacht ik? Bijvoorbeeld 1HD en Canvas HD etc?

 

Op de SD toestellen bestonden deze zenders niet tot zover ik mij herinner. Ik denk dat er normaal gezien geen probleem zou mogen zijn in dat geval. 🙂

0 Likes
Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

CI+

Ja, Die kan ik bekijken, maar die zijn blijkbaar oop in MPEG2.

 

ach ja, Ik wacht wel af. ben benieuwd 🙂

Ik vermoed ook wel dat het nog zal werken.

0 Likes
Beantwoorden
BertF
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

CI+

Eén HD en alle andere HD zenders zenden uit in MPEG-4 AVC. Als je op die zenders beeld hebt zal je TV geen probleem hebben met de weergave van de andere MPEG-4 kanalen.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

CI+

Hey iedereen, 

 

Ik heb het allemaal eens nagevraagd. Klanten met een CI+module zullen geen nadelige gevolgen ondervinden door deze verandering. 

 

Je zal je zenders dus kunnen blijven bekijken.  🙂 

 

Groetjes, 

 

Hera

0 Likes
Beantwoorden