Beantwoorden
Timmie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

Beste,

ik zit met een zwaar probleem, en Telenet helpdesk is niet echt een helpdesk.
ik dien op mijn ouders hun adres een port forwarding te doen naar een bepaalt IP adres.
normaal dien je dit te doen via de account gelinkt op dit adres.
echter indien ik met mijn moeder haar nieuwe account inlog om dit aan te passen, vind ik geen modem terug.
wel zit ik dan in het account van wijlen mijn vader. (hier zitten raar genoeg ook nog steeds de email adressen van mijn zus en mij ook nog aan gekoppeld )
deze emails verwijderen gaat niet omdat er een username aan hangt.
de usernames verwijderen gaat niet want er hangt een email adres aan.
een nieuw email adres aanmaken om hier aan te koppelen, zodat ik mijn eigen email adres kan overdragen naar mijn account gaat ook niet? 
MAW, dit gedeelte zit al volledig administratief vast bij telenet. ( men ing mij hier donderdag rond 12U voor bellen om dit recht te zetten. ( niemand gehoord of gezien )

het probleem is dus dat het oude account van mijn vader is opgezegd, maar blijkbaar nog steeds bestaat.
mijn moeder heeft een splinternieuw abbonement met een ander account nummer.


dus, terug opnieuw een ticket geopend bij telenet deze keer via de telenet FB chat, hier krijgen we de zondagploeg aan de lijn.
er zijn algemene problemen met het beheer van email adressen etc....

ok, is het dan mogelijk om voor mij op account X deze port forwarding te doen ?

dat gaat, mits ik enkele gegevens doorgeef van dit account.

het antwoord hierop.....

Dankjewel, TIm! Ik zie dat je je een modem only gebruikt om dit adres. Helaas is het niet mogelijk om de geavanceerde instellingen aan te passen met deze modem. Je hebt namelijk een externe router nodig om dit aan te passen. Daan

De " modem zelf, is een CV8560E. deze heeft inderdaad geen wifi. maar werkt wel degelijk als een gewone telenet router.
hierop staat zelfs letterlijk geschreven ( met de fotos naar telenet gestuurd) om deze te beheren via "mijn telenet"

Nope, volgens telenet is dit een modem only.

vraag je hen of een modem only IP adressen kan uitdelen in het 192.168.0.X/24 segment.

Je modem kan dit helaas niet, Tim. Een router achter de modem zou dat wel kunnen. Daan

Kijk Tim. Ik werk voor Telenet. Nogmaals. je gebruikt een modem only. Helaas kan ik je verder geen ondersteuning geven op de geavanceerde instellingen. Hier kan je daar meer over lezen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over.... Daan

dan klik je op de link waar daan ons naartoe stuurt. lezen we het volgende.

Eurodocsis 3.1 modem 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit) 1 ethernetpoort voor een extra WAN-connectie (staat uit) 2 RJ11-telefoonaansluitingen geen WPS-ondersteuning Ondersteuning van IPv4 en IPv6 De modem heeft geen ingebouwd Access Point en zendt dus geen wifi uit. Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van het abonnement) Standaardverbruik: 9 W Geen interne wifi of wps. 1 ethernet poort voor extra wan ( uitgeschakeld ) Maw, dit kan zelfs niet gebruikt worden.
 
 
Deze modem ondersteunt ook bridging. Zo kan je aan een bepaald toestel een publiek IP-adres toewijzen in een privaat IPv4-netwerk. Let op: aanpassingen aan de geavanceerde instellingen doe je steeds op eigen risico!



samenvatting van het mijn port forwarding is nog steeds niet in orde.
we zijn erachter gekomen dat er een administratief probleem is waarbij het account van wijlen mijn vader, mijn moeder, mijn zus en mijn account bij betrokken is.
we zijn er ook achter gekomen dat Daan van de zondag ploeg duidelijk zijn producten niet kent.


Heeft er iemand een oplossing voor de eerste 2 problemen?

15 reacties
Timmie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

instellingen CV8560E router via mijn telenet

ondertussen zijn we bijna een maand verder sinds het inschieten van het originele probleem.
tot op heden is er nog niets opgelost geraakt.