Beantwoorden
Paddie1980
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

Hallo, wie van jullie heeft een power-line geïnstalleerd op de Telenet modem, en van welk merk hebben jullie deze?

Ik wil een niet Telenet power-line gebruiken.

Gr,

Patrick

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Niet Telenet Power-line installeren

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

Ik heb er vroeger van Devolo gehad, en dat werkte goed, maar zijn intussen obsolete.

Je kan eigenlijk gelijk welke moderne powerlines gebruiken achter de telenet HGW. De hoofdbekommernis is uw eigen E-Netwerk. Dat moet goed en storingsvrij zijn. Wat ook een rol speelt: heb je meerdere fazen of niet. Desnoods een fazenkoppelaar installeren. En ook opletten naar uw toestellen die op uw stroomnet aangesloten zijn.. Er zijn toestellen die het gebruik van powerlines kunnen storen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

@Paddie1980 

Zelf gebruik ik geen powerlines maar je kan zo wat elk merk gebruiken wat je zelf wil. Maar waarom zou je geen van Telenet zelf willen gebruiken ? Het eerste setje is gratis bij Telenet wat je kan nemen en vanaf je tweede set betaal je pas voor de huur. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

Dan raad ik de magic reeksen van Devolo aan .

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

Telenet, Devolo, Fritz!Powerlines, TP-Link, Netgear, ....

Zolang ze compatibel zijn met de Homegrid Standard (nieuwe CPL technologie G.hn) zijn ze zelfs onderling bruikbaar.

Belangrijk met deze Powerlines is:

  1. altijd aansluiten op een stopcontact met aarding (gezien ze via de gemeenschappelijke aardegeleider een 2de kanaal opbouwen). Natuurlijk moet ook jouw elektrische installatie goed zijn, en de aardegeleiders conform verbonden zijn in de zekeringskast (maar dat is vanzelfsprekend)
  2. Altijd direct op een stopcontact aansluiten, en niet op een verdeeldoos of verlengkabel. De Powerlines hebben een doorlus stopcontact, hierop kan je dan de verdeelstekker gebruiken.
  3. Indien mogelijk : beide powerlines op dezelfde kring, maar zeker op dezelfde fase (indien 3-fasige aansluiting).  Anders inderdaad met een fase koppeling in de zekeringkast ...

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

@Paddie1980  zonder twijfel devolo Magic 2 WiFi 6. Deze heb ik onlangs getest bij klanten van mij en dit werkt zeer goed. Ik moet er wel bijzeggen, als je een oud huis hebt met verschillende elektrische kringen, moet je wel oppassen, want dit werkt niet altijd. De techniek is al verbeterd tegenover de vorige reeks, maar de snelheid is dus ook afhankelijk de elektrische installatie. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke niet-Telenet powerline raden jullie aan?

Weliswaar niet echt een antwoord op je vraag, maar toch iets ter overweging.

Ik zie persoonlijk powerlines als 2de of 3de keuze. De voorkeur gaat uit naar een bekabelde oplossing (ethernet / UTP kabel). Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk, maar als het kan zou ik dat zeker aanraden boven een powerline. Een geboord gaatje kan later maken terug dicht gespachteld worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes