Beantwoorden
rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Hoi,

Ik heb een OneUp bij telenet, het volume is nog nooit een issue geweest, maar heb ik nu in de laatste weken een bug in een van mijn programma's ontdekt die jammer genoeg 24/7 (programma draait op always on server) een bestand trachtte te downloaden, faalde op ~90% en opnieuw probeerde tot in het oneindige.

 

Lang verhaal kort, ik heb blijkbaar tijdens de piekuren mijn 3TB volume overschreden hierdoor met nog ~10 dagen te gaan op mijn huidige "pot".
Nou neem ik plezier verantwoordelijkheid en betaal ik met plezier een bedrag om dit terug in orde te brengen, maar tot mijn verbazing krijg ik van de klantendienst van telenet te horen dat zij op geen enkele wijze mijn snelheid terug kunnen zetten op de normale 1Gbps. 

Noch door een abo te stoppen & starten, noch door mij de maand dubbel te laten betalen, pot resetten, .....
Nou zit ik met een enorm dringend issue aangezien mijn 4G bereik op mijn locatie absoluut niet bruikbaar is (noch 3G) (vlaamse ardennen), niet direct een andere werkplek heb en met schuivende uren zit (& meetings) die makkelijk ook binnen de piekuren van 17-24u vallen.

 

Hoe kan het nou zijn dat er geen opties zijn om iets ongedaan te maken wat jullie manueel zelf doen?!
Dat het niet kosteloos zou zijn, kan ik best begrijpen, maar dat het niet mogelijk is???

 

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Als ik vroeg om abo stop te zetten en opnieuw af te sluiten, meldde de klantendienst bij mij dat dit als fraude beschouwd zou worden...?!
(what the f***)

 

Het mag gerust iets kosten, maar ik kan niet twee weken op dit internet voort tijdens de piekuren, dit kan me wel eens mijn job kosten als ik geen oplossing vind.

39 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Zorg dat je bewijs hebt dat je daarvoor wil betalen. Als het niet lukt is het een goed idee om abonnement te stoppen en dan het terug aangaan. In die omstandigheden kan Telenet je geen fraude aanvrijven, jij kan bewijzen dat je ervoor wilde betalen en dat de onwil uitging van Telenet.

rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Mja ... bewijs... heb het gesprek niet opgenomen, maar dat zou ik wel kunnen doen natuurlijk..

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5883
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@rafaello104 

Er zijn geen volume blokken meer die je kan aankopen waar dit vroeger wel het geval was. Je hebt onbeperkt internet weliswaar dat je nu in de piekuren verder kan surfen aan verlaagde snelheid en in de daluren terug aan normale snelheden. 

Vrees er dus een beetje voor dat je nu de maand moet uit zitten met deze verlaagde snelheden en dat er verder niet veel aan gedaan kan worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

schriftelijk, al dan niet digiaal, is beter. Bij opname zou je eerst de toestemming nog moeten vragen en krijgen.

rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Hoi Patrick,

Dat is het antwoord wat ik kreeg van de klantendienst en dat is er een die ik onacceptabel vind.

Het is niet alsof hun infrastructuur dadelijk kapot gaat als ze mij terug mijn snelheid geven, noch is het een onmogelijk gegeven.
M.a.w. het idee dat ik als klant geen extra bijbetaling kan doen om weer degelijke diensten te kunnen gebruiken is onaanvaardbaar.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5883
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@rafaello104 

Begrijp je frustratie daarin daar waar het vroeger wel ging en nu niet meer. 

Maar goed voor diegene die geen One of One Up hebben maar Esy internet en hun volume is op kunnen ze wel extra blokken bij kopen aan € 5 en dan heb je 25 GB aan extra volume tegen volledige snelheid. Nu is dat natuurlijk ook niet genoeg in de praktijk aangezien je al meer verbruikt hebt en je hebt nog ff te gaan deze periode. Maar misschien eens vragen of ze dat kunnen toevoegen aan je volume ? Ook al kost he je € 100 ? En duidelijk laten weten dat je dit zeker wil betalen en desnoods stuur eens een bericht via Whatsapp of Facebook messenger. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Ja heb intussen tweemaal met klantendienst gebeld, en heb duidelijk aangegeven dat ik gerust een volledige maand aan OneUp wil extra betalen aangezien dit een issue is voor mijn werk en me dat heel wat meer waard is dan een maand-kost van mijn telenet abo.

 

Echter kreeg ik telkens te horen dat er geen mogelijkheid is tot een oplossing hierop.. Ongeacht de optie om bij te betalen.
Ik kan gewoon niet snappen dat iemand een feature gaat bouwen om mensen hun snelheid omlaag te duwen zonder ooit erbij stil te staan dat de mensen met die verlaagde snelheid een oplossing zullen willen. 

 

Vooral aangezien (inderdaad) dit vroeger wel kon. 
De boze reactie dat mijn abonnement stoppen en een nieuwe aansluiten als fraude telt (ik betwijfel ten sterkste dat dit vervolgbaar is maar goed), is er dan ook een die ik niet begrijp. Als ik tweemaal mijn maandprijs betaal, waarom zou ik dan niet tweemaal mijn volume mogen gebruiken? En waarom in godsnaam komt dit zelfs in de buurt van "fraude"??

 

Ik zal eens proberen klantendienst via whatsapp te contacteren.

 

Ook, excuses voor de frustratie, mag deze niet naar anderen richten, sorry daarvoor.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5883
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@rafaello104 

Het is volkomen normaal dat je ff je frustratie eruit wil gooien en ja dat kan je hier ook en je doet dat op een normale toon en geen geroep ( lees hoofdletters ). Dat je er hier een topic over maakt begrijp ik ook helemaal. 

Jij hebt je internet ook gewoon nodig voor je werk en dan kan je een smalland niet gebruiken. Tegenwoordig kun je niet veel meer aan intensieve taken doen als je op verlaagde snelheid surft daar heb je echt wel volledige snelheden voor nodig. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

het eerste en belangrikste is dat ge eerst uw eigen probleem oplost. Als je dat herhaaldelijk downloaden niet stop dan zou je 3 TB op die snelheid zeer snel opnieuw opgebruikt zijn en zou dus enkel nodeloze kosten geven.

Als je kan melden dat het probleem opgelost is dan kan je mogelijk wel onderhandelen over een oplossing.

Als het probleem opgelost is kan je uw GSM als hotspot laten werken en haal je een hogere snelheid, MAAR al het probleem niet opgelost is zit je daar ook snel aan je max verbruik.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kevin10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Backup over 4G of VDSL?

Bij ons op het werk hebben we nu een failover naar Edpnet want als de coax van Telenet uitvalt dan is de helft hier technisch werkloos.
Toch al een paar keer nodig gehad. 😅

rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Janmer genoeg 1 bar aan bereik waar ik woon … mobiel is hier verschrikkelijk

rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Ook, probleem is het eerste wat ik heb opgenomen, daardoor weet ik nu waar het probleem lag. Ik had dit ook maar telenet gecommuniceerd, echter maakte dit niets uit…

 

Is er iemand van telenet zelf die hierop zou kunnen antwoorden en eventueel meedelen of hier mogelijkheden zijn om dit op te lossen? @Suzy misschien?

rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Ik zou naar edpnet kunnen gaan als tweede connectie, echter tegen dat ik een installateur hier krijg….

 

maandag start ik terug met werken en dan zit ik zoiezo met de peren… 

 

weet iemand of er iets illegaals is aan het stopzetten van alle telenet diensten en te proberen onder een nieuw klantennummer alles onmiddelijk terug aan te sluiten? (En of ik dit allemaal op een relatieve korte tijd kan in orde krijgen?)

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 259
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

kan je niet even via mijn.telenet.be downgraden naar basic internet en alles apart van telefoon en tv of start dat dan ook pas de volgende maand? formule upgrades gaan wel onmiddelijk in denk ik, inclusief nieuw volume ook dus ( niet heel zeker hiervan maar dacht het wel)

zou administratief wel moeilijker zijn als het al mogelijk is

eerder probeer dan de 3 mobiele netwerken hun snelheid uit te zoeken en snel een hoog abbo met de snelste provider op uw locatie laten starten voor een maand,

dan ben je maandag mobiel alweer bereikbaar over een hotspot

eentje van de 3 netwerken zal toch op één van un frequenties nog wel wat snelheid bieden op je locatie? 

of als je familie hebt dewelke op een proximus hotspot kunnen (bestaan die nog?) vragen of je dat mag gebruiken tot eindemaand