Beantwoorden
yughurt1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verbindingsprobleem met Meta Quest 3 VR-bril

Hallo,

Ik heb een Meta Quest 3 Vr-bril en ik merk dat als ik thuis op mijn internet van telenet verbind met de meta quest dan lukt het zeer moeilijk maar meestal niet om in de meta quest store te geraken op mijn VR bril.
ik weet niet goed waar ik dit moet melden bij Telenet ( als ze hier al naar willen kijken.... )
Maar het moet echt iets zijn met Telenet 
want ik heb het al geprobeerd bij vrienden die proximus hebben en daar heb ik het probleem niet 
bij mijn zus heb ik het ook geprobeerd zij heeft telenet en daar hetzelfde probleem
ik heb op mijn gsm een Sim kaart van Orange als ik op mijn gsm de mobiele hotspot aanzet dan lukt ook alles
ik was een tijdje terug in nederland en zat op een verbinding van KPN en ook hier werkte de meta quest store en dergelijke op

enkel als ik op iemand zijn telenet verbinding kom lukt het niet
dit zorgt uiteraard voor de nodige frustratie 🙂 

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Problemen met verbinding tot de meta quest store

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Verbindingsprobleem met VR-bril

5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbindingsprobleem met Meta Quest 3 VR-bril

@yughurt1 

Als je bij je vrienden bent en je verbind daar je VR bril zit je dan ook dichter bij de wifi ?

En op een Telenet verbinding zie je dan ook bepaalde foutmeldingen ? 

De vermelding naar Telenet of bij Telenet gaan ze je niet helpen die gaan je zeggen dat het geen apparatuur is van Telenet zelf en als ze ook geen fouten zien op je verinnig dan gaan ze ook niks kunnen doen. Maar heb je enkel problemen met die VR bril of ook met andere apparaten die op wifi verbonden zijn ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Verbindingsprobleem met Meta Quest 3 VR-bril

Als het op verschillende Telenet-verbindingen met verschillende Telenet-modems niet werkt dan kan je bij wijze van test eens een alternatieve DNS-server gebruiken: https://www.consumentenbond.nl/internet/alternatieve-dns-instellen
Jammer genoeg kan je de DNS-server op geen enkele Telenet-modem aanpassen.

De enige mogelijkheid om dit aan te passen is ofwel in de Quest 3 zelf wanneer je de Wifi-verbinding voor het eerst instelt ofwel via een eigen Wifi-router op de Telenet-modem aan te sluiten. Wanneer je een eigen Wifi-router gebruikt kan je best het draadloos signaal van de Telenet-modem uitschakelen.

Een modemwissel is ook een mogelijkheid om een probleem met je huidige Telenet-modem uit te sluiten.

Lijst zeker eens op met welke types Telenet-modem het niet werkt, persoonlijk denk ik dat je best wisselt naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi). Dit is de enige Telenet-modem die je in bridge-mode (MAC pass-through) kan configureren voor gebruik met een eigen (Wifi-)router. Op die manier heb je zelf volledige controle over je Wifi-netwerk en netwerkinstellingen (zoals DNS). Zo kan je een eventueel probleem langs de kant van je provider gemakkelijker uitsluiten.

yughurt1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verbindingsprobleem met Meta Quest 3 VR-bril

Dag Raf,

Bedankt voor jouw antwoord alvast.
Ik wou inderdaad de DNS eens aanpassen op de Quest 3 VR Bril maar dit lijkt niet mogelijk 🙂 hoe raar het ook klinkt

dus mijn enige manier om dit te doen is een router achter de telenet te plaatsen zodat ik een apart subnet heb
mss door een andere router in de DMZ te plaatsen van de telenet router

ik vermoed inderdaad dat het met DNS iets moet te maken hebben maar je kan er niet zoals met een pc een trace of dergelijke meenemen
dus ik hoopte eigenlijk dat iemand anders al een manier had gevonden of dat telenet hier iets kon aan doen daarom dat ik hier op de netweters gekomen was in de hoop van....

yughurt1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verbindingsprobleem met Meta Quest 3 VR-bril

Dag Pattrick,

Bedankt voor je antwoord

Nee de afstand tot de wifi denk ik niet dat een probleem is 
er moet iets van internetverkeer zijn dat door telenet geblokkerd word daar ben ik heel hard van overtuigd

en ik heb geen enkel probleem met andere toestel enkel de VR bril

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbindingsprobleem met Meta Quest 3 VR-bril

@yughurt1 

Op de site van Meta Quest vind ik geen deftige info over de gebruikte Wifi op deze site lees ik dat de Meta Quest 3 Wfi 6 aan boord heeft. Ik raad aan om eens te testen als je één netwerk op mijn Telenet uitzet. Je zorgt ervoor dat beide frequenties (2,4 GHz en 5 GHz) een verschillend SSID hebben. Als je een zeer goed Wifi 5 signaal hebt in de ruimste waar je die bril gebruikt, raad ik aan om de SSID van de 5 GHz niet te veranderen. In het andere geval verander je niet de SSID van het 2,4 GHz signaal.

Lukt het nu?

Sommigen beweren dat dit niets uitmaakt. In theorie hebben ze gelijk, de praktijk is soms in tegenstrijd met de theorie.

Vermits je schreef dat het soms wel lukt thuis, probeer eens te vinden waar en onder welke omstandigheden.