Beantwoorden
SVN9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Van wifi naar bedrade aansluiting

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing om van wifi naar een bedrade aansluiting te gaan. Ik heb een wifi netwerk met peap ms chap v2 eas beveiliging. Ik moet op een bepaalde plaats waar ik geen kabel naartoe kan trekken en powerline niet werkt een bedrade netwerkaansluiting moeten hebben. Hoe kan dit bereikt worden compatible met mijn beveiligingsinstellingen.

Bedankt voor jullie reacties !

9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Van wifi naar bedrade aansluiting

Is er een coax op die plaats?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Van wifi naar bedrade aansluiting

ik denk dat dat met een wifi brugje wel lukt, zoals dit 2 delig mesh setje om er maar 1 te noemen https://www.dlink.com/be/nl/products/covr-1102-ac1200-dual-band-whole-home-mesh-wifi-system

kan het zelf niet met een simpele wirelessrepeater voor in het stopcontact dewelke ook ethernet heeft, is nog veel goedkoper dan , voor het geval de tweede poort in de omgeving van de wifimodem zelf moet komen

 

als het een gewoon wifi netwerk betreft

wat dit is ben ik niet zeker van

peap ms chap v2 eas 

maar als het zoals een wifree vroeger eentje is, dat kon ik naar ethernet kabel omzetten met een oude ddwrt- geflashte router en zo toevoegen in mijn lan (goedkope optie) dat kon ook met een microtik router dacht ik te hebben gelezen, maar zelf niet gedaan ( duurdere optie )

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Van wifi naar bedrade aansluiting

ik bedenk me ik heb er wel nog eentje ( ddwrt tplink wdr 3600 dacht ik ) teveel welk dat kan, welk ik nu zonder wifree toch niet meer gebruik,  als je me de verzendkosten betaalt stuur ik 't wel op stuur dan privebericht met info of tel nr

let wel deze werkt enkel als het een 2.4 ghz net is

SVN9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Van wifi naar bedrade aansluiting

Goedemorgen,

als je een standaard wifi netwerkt hebt kan je inderdaad met een simpele repeater werken, maar het probleem is die peap ms chap v2 eas. Geen enkel (standaard) toestel dat ik al ben tegengekomen kan overweg met deze beveiliging terwijl dit toch wel een 'standaard' iets is. 

Ik heb toevallig ook nog een WDR3600 staan, wel met de originele software nog op en daar lukt het niet meer.

Een Microtik heb ik hier ook nog liggen, maar werkt zonder gebruiksvriendelijke interface (vind ik) en is iets te moeilijk om in te stellen voor mij...

SVN9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Van wifi naar bedrade aansluiting

Helaas geen coax.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Van wifi naar bedrade aansluiting

ja als deze versie van de wdr3600 ddwrt ondersteunt zet dat er dan op dan gaat het waarschijnlijk wel gaan

SVN9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Van wifi naar bedrade aansluiting

Ok, ddrwrt erop zetten is geen probleem, maar dan…

Is er een stappenplan om te volgen ? Heb nog nooit met ddrwrt gewerkt.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Van wifi naar bedrade aansluiting

@SVN9 Deze setup die je hier voorstelde in je post gebruiken ze meestal bij campingplaatsen. 

Een goede oplossing is daar het volgende : https://www.eurosatshop.be/Alfa-Network-WiFi-Camp-Pro2v2-Set

Voor thuisgebruik hebben ze ook dergelijke oplossingen, TP-link/Omada heeft zelfs PEAP wifi access points en repeaters. 

Alles hangt af van waar je deze setup zou willen installeren.

Hier een toestel die je op verschillende manieren kan configureren. https://www.routershop.nl/mikrotik-map/pid=39880?source=googleps&adtype=pla&gad_source=1&gclid=EAIaI...

Hoe te configureren: https://www.youtube.com/watch?v=--5msWaq6Fs

Dit is misschien iets wat je eerder zoekt voor thuisgebruik.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Van wifi naar bedrade aansluiting

ik kan u wel in 10 min met teamvieuwer en telefoon in gang zetten is enkel een kwestie de internetverbinding juist te zetten, zodat hij wireless op wireless client staat,  en lokaal ook ( dhcp voor intern netwerk uit als je hem in zelfde adresrange als 2de verbinding toevoegt in je netwerk ) dan naar de wifi settings te gaan en voor2.4 wifi modus op de connection security settings peap te selecteren eventueel met username en wachtwoord, en de ssid naam, en dan zal deze normaal dus een ip van het wireless netwerk krijgen als internet connection. dan zet je hem op je computer als gateway en je kan surfen als alles goed gaat, dan heb je bv je eigen internet als normaal en kan je door de gateway te veranderen dat van de sporthal of uni als 2de nemen . je kan hem ook auto reconnect elke 2 uur laten doen of eender welke tijd, dit was bij wifree vroeger nodig. van tel was ook dat de interne klok van het apparaat ( router in dit geval) dat de verbinding wil, zijn tijd juist ingesteld stond. ook wel niet vergeten de security- firewallsettings zo werend mogelijk in te stellen en/of eventueel vpn te gebruiken , er kan altijd een lijst te zien zijn bij de eigenaars van uw internet verbindingen als je het wireless zijn dns zelf gebruikt zouden ze makkelijk kunnen zien of u bv microsoft.com of telenet.be bezoekt afhankelijk van hun apparatuur/policy  ik zeg maar