Beantwoorden
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Enkele weken geleden is er bij mij een nieuwe modem/router geplaatst. Sindsdien werkt mijn Domotica sturing niet meer.

Alle instellingen nog eens doorlopen, nieuw extern ip, enz... 

Het rare is dat als ik verbonden ben met een ander acces point in hetzelfde netwerk, werkt het wel. Ik vermoed dus dat de telenet router dit blokkeert en mijn acces point dit doorlaat. 

 

Kent iemand hier raad mee hoe ik deze blokkage kan stoppen? 

0 Likes
15 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet router blokkeert Domotica ip

"gratis" betekent meestal dat jijzelf het product bent. Ik vermoed van niet (per slot van rekening zou het VPN moeten zijn), maar kan Opera op deze manier beschikken over jouw surfgeschiedenis? Maar dan nog, ik ben geen fan van Opera en geblokkeerde sites kan je al een hele tijd met Tor Browser (ook gratis) bereiken. Je kan die zelfs instellen, zodat het lijkt alsof je vanuit een bepaald land verbinding maakt. Handig voor sites die enkel te bekijken zijn in een bepaald land.

 

Het IP van TN aanpassen is trouwens erg eenvoudig, maar je moet er wel een modem-only voor hebben. In dat geval pas je even het MAC-adres aan (meeste routers hebben de optie om een MAC-adres te klonen en aan te passen) en je hebt een nieuw IP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes