Beantwoorden
Topper
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telemeter flipt en onjuist verbruik

Hoi iedereen,

Ik dacht dit toch even te posten gezien meedere mensen hier misschien benefiet gaan aan hebben.
Ik kreeg afgelopen weekend 25/11 een melding dat mijn verbuik van 80% ingesteld bereikt was, ik heb dit dan ook even nagekeken en ik zag plots een piek op 1 dag van 75,94 GB.
Ik ben zelf al jaren IT'er en kan garanderen dat ik goed weet wat ik doe met mijn standaard basic abonnement.
Zijnde al klant sinds mijn 18e bij Telenet dit nog nooit meegemaakt noch gezien te hebben, ik heb dan ook besloten Telenet klantendienst te contacteren en deze bevestigen inderdaad verkeerde waarden tussen hun intern systeem en de de telemeter via mijn telenet, zo zag men bijv op vrijdag 24/11 een verbruik van meer dan 100 GB wat tevens ook niet op mijn zichtbare meter te zien was.

Men rade mij van over te schakelen naar Easy internet wat een euro duurder uitkomt en dat bij dit product dit soort problemen niet voorkwamen, echter na de switch terug gebeld dat de meter lekker voort deed met verkeerde waarden en bijna op de limiet zat wat dus betekend dat ik op small band ga komen te vallen.
Ik kreeg de vriendelijke uitleg even geduld te hebben gezien de sync van alle systemen wat aannemeleijk is.
Echter de dag erop nog steeds het probleem en heb dus terug gebeld en heeft tevens de 3e persoon ook bevestigd dat er iets niet in orde lijkt te zijn en een case aangemaakt.

Onze huidige situatie vereist werken van thuis voor veel mensen maar eens de limiet bereikt snappen we het plaatje en zou ik dus nog een groter probleem hebben.
Tot nu is dit probleem niet verholpen geweest desondanks de hulpzame Service desk maar ik betaal dus nu meer voor een product dat ook niet werkt, beter nog zal ik niet meer kunnen werken indien ze dit tijdig oplossen.

Naar mijn inzien dient telenet ASAP actie te nemen met hun systemen gezien dit niet de eerste keer is zo lees ik in andere topics, tevens werkt de app ook niet meer naar behoren gezien ik daar het verbruik ook al niet meer kon inzien.

Ik post dit verhaal om mensen in te lichten dat er daadwerkelijk problemen zijn en dat er eigenlijk geen druk of prio kan gevraagd worden zelfs niet als dit over je job gaat.
Men kan moeilijk verwachten dat men ongelimiteerd neemt als dat niet nodig is en daarvoor ook fors meer betaald dan bij de concurenten zonder limiet.
Ik heb dit dan ook aangegeven aan de service desk dat ik moet gaan overwegen weg te gaan bij telenet gezien ze eigenlijk niets kunnen doen voor hun eigen technische problemen omtrent verbruik en tevens goedkoper af kan zijn bij een ander provider met dezelfde technologie.

Me dunkt dat Telenet toch eens mag nadenken over wat ze vragen en kunnen aanbieden, ik ben jaren klant maar heb dit soort gedoe nog nooit gezien.
Tevens wel Kudo voor de Service desk hun bereikbaarheid, ik had tot 3 maal toe heel vriendelijke mensen aan de lijn die uit hun naad zijn gegaan om het probleem op te lossen, echter heeft de klant wel degelijk nood aan een oplossing die werkt of gegarandeerd kan worden.

 

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Telemeter flipt en onjuist

Tags (2)
6 reacties
Ex-Netweter
 

Telemeter flipt en onjuist verbruik

Interpreteer je de Telemeter wel correct?

Je krijgt steeds het volumeverbruik tijdens je lopende aanrekeningsperiode te zien in de Telemeter

Je zal die 75,94 GB verbruikt hebben, hoogstwaarschijnlijk niet op één dag, maar wel over de lopende aanrekeningsperiode.
Wellicht is alleen de visuele weergave in de Telenet-app of via "Mijn Telenet" foutief.
De melding dat je 80% van het inbegrepen datavolume verbruikt hebt, lijkt me 100% correct.

Als je het tegendeel wil bewijzen moet je zelf een router installeren die het verbruik van je internetverbinding bijhoudt.

Dit is het signaal voor jou dat je best een vaste internetverbinding met onbeperkt datavolume neemt: https://bestetarief.be

Telenet denkt continu na over van alles en nog wat, maar het is niet aan de klant om te bepalen wat Telenet wel of niet aanbiedt.
Als het Telenet-aanbod niet langer past binnen je budget en databehoefte: er zijn voldoende goedkope en onbeperkte aanbiedingen bij de concurrentie.

Topper
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telemeter flipt en onjuist verbruik

ik had geen ander antwoord verwacht als dit, wat ook werd aangegeven dat het vrij nutteloos is dit soort cases te loggen gezien backoffice 0 effectief onderzoek doet naar verbruiks cases.

Nogmaals geeft jullie dienst aan zelf abnormale zaken te zien in het syteem die niet kloppen ten opzichte van mijn verbruik.
Men geeft me dan op de koop toe nog eens een ander product dat iets duurder is waar ik ook niet mee geholpen ben.
Ik ben van mening dat als je een product verkoopt met dit soort monitoring/ tariefiering de meter dan ook mag kloppen + jullie app doet het gewoon niet zelfs na herinstallatie.
Ook ik heb een router achter die van telenet die alles netjes logt plus ik ben me zeer bewust van wat ik op het net doe en heb dit soort afwijkingen nooit eerder gezien.

In plaats van hier op deze mannier op te reageren kan je misschien eens navraag doen welke case er gelogd werd deze ochtend omstreeks 8u30 en nagaan wat de bevindingen zijn van jullie Service Desk, er zijn namelijk 3 mensen tot hiertoe die op hetzelfde resultaat komen dat er abnormalien zijn die men niet kan verantwoorden, meaw verschil intern en externe meters komen niet overeen en volgens interne zou ik dus wel degelijk al ver over de limiet moeten zitten.

klein voorbeeld: Interne meter telenet geeft 2,04 GB aan extern 75,94 GB
dit is volstrekt een onmogelijk verbruik van laatste zaterdag waar ik ook eerlijk over geweest ben, dus geen van beide systemen is correct, het correcte verbruik zou ongv een +- 20 gb moeten zijn gezien goed wetende wat ik gedaan heb in de daluren van het weekend, geen van beide resultaten komt hiervan in de buurt.



Ik hoop nog steeds dat Telenet de Case oplost en indien niet zal ik hellaas niet anders kunnen dan naar een provider te gaan waar ik geen limiet heb aan betaalbaar tarief

Ex-Netweter
 

Telemeter flipt en onjuist verbruik

Netweters is geen klantendienst, dit is een gebruikersforum!

Ik vermoed gewoon dat die 75,94 GB je verbruik over de lopende aanrekeningsperiode betreft.
Als je zelf je verbruik meet, kan je dit nakijken.

Als de Telenet-klantendienst je niet correct heeft geholpen, kan je klacht indienen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Topper
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telemeter flipt en onjuist verbruik

Hoi Raf,

 

Sorry voor de verwarring dan.
Maar die meting dat ik aangeef is van 1 dag en niet van een hele maand, kwestie om even duidelijk te zijn,  misschien was dit niet geheel duidelijk in vorig bericht.

Bij navraag bij telenet blijken ze intern nog heftigere zaken te zien op andere datums van diezelfde maand.
vandaar ook mijn topic dat er voor sommige klanten dus wel degelijk wat scheelt momenteel en spijtig genoeg niet snel kan opgelost worden waardoor dus mensen zoals ik met telewerk impact zullen ondervinden wat niet de bedoeling is van zulks product.

bijkomend even aan te geven dat dus tot de 11e van volgende maand zou moeten toekomen, dit is nog nooit een probleem geweest, verre van zelfs.
Ik doe mijn verhaal hier even om aan te geven dat van procduct wisselen dat ook een limiet heeft niet helpt en men bij de service desk geen tijd kan geven wanneer dit opgelost zal zijn.

 

Ex-Netweter
 

Telemeter flipt en onjuist verbruik

Je kan misschien eens bellen met 0800 66 350, een dienst voor ontevreden Telenet-klanten en zij kunnen voor jou misschien wel iets forceren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2742
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telemeter flipt en onjuist verbruik

Zou wachten zoals de medewerker zegt

Vanaf het internet niet meer werk neem je contact met telenet voor de rest wacht je het af