Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
VinJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Heb hier hetzelfde gedaan: de F@ST gaan omruilen voor een CV8560E en geen issues meer. Blijkbaar zit er een defectje op de F@ST die problemen geeft met IoT-toepassingen en hubs.

Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Vandaag de nieuwe F@st gehad ter vervanging van de witte kubus.

Eens zien of internet nog zoveel uitvalt... 

RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Als je de modem met wifi 6 bedoelt, ik heb deze al van bij het begin met 1 pod en geen problemen ermee, integendeel op plekken waar ik slecht internet had heb ik met de wifi 6 modem prima internet nu. Ik wil altijd de laatste nieuwe apparaten hebben.

Yourt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dat belooft... ik had zo'n gelimiteerde modem (400Mbps) en heb nu een F@st gehaald omdat daar (denkend aan 2024) een 2.5Gbps poort op zit. Maar ik heb er wel mijn eigen netwerk met VLANs achter hangen... kreeg met de vorige mdoem alleen "dubbele NAT" waarschuwingen na rebooten router of restten DHCP, verder liep alles ok. Nog geen problemen odnervonde, maar kan (onderhoud bij Telenet) momenteel niet bij de webpage voor instellingen (ik las dat hij wel, of toxh weer niet in bridge kon, dat wifi wel of toch weer niet aan/uit kan,...).

Ga het morgen zien. Maar zit nu ok.