Beantwoorden
CKSDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Netwerk installeren TP-Link

Hey, 

Ik ben momenteel aan het bouwen en ik had graag een performant netwerk klaar gestoken in het huis, ik kan nog alle kanten uit....

Ik heb weinig of geen affiniteit met software/hardware.

Mijn idee is als het volgt: 

Vertrekkende uit de modem/router van Telenet, die op die moment wordt afgeleverd, dus type onbekend.

=> Ga ik naar twee switchen (TL-SG2008P) van daaruit vertrek ik per verdiep naar de verschillende acces points (EAP230-Wall, EAP245 V3)
of wandcontactdozen voor UTP. 

=> Ga ik naar de wandcontactdoos voor de digibox. 

De modem en de switchen bevinden zich dan in 1 ruimte en de acces points in verschillende kamers en verdiepen.

Hieronder een schematische voorstelling....

Is dit een correcte opstelling en haalbaar voor de telenet modem/router? 

Zijn er andere oplossingen, efficiënter, beter, ....? 

 

 

Netwerk.jpg

0 Likes
2 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1687
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Netwerk installeren TP-Link

@CKSDM Ik zou als ik van jou was nog een eigen router achter je router van Telenet hangen (die je dan in moet stellen als Bridge)

De digibox laat je dan geconnecteerd aan je Telenet router en de rest vertrekt gewoon vanuit je eigen router. 

Dan heb je alles in eigen beheer wat het gemakkelijker maakt (meerdere opties).

De rest ziet er inderdaad wel goed uit op zich .


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CKSDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Netwerk installeren TP-Link

@kristofDW Dus als ik het goed begrijp, blijft de opstelling hetzelfde en komt er best nog een router (TP-Link Omada ER605) tussen de modem/router van Telenet en de twee switchen. De digibox blijft dan aangesloten op de modem/router van telenet. 

Dus bij de Telenet router zijn er dan 2 poorten bezet van de 4 en op de router dan ook 3 van de 5.  

Eventuele conecties in dezelfde ruimte als de modem/router telenet en de router kunnen dan ook op de router (TP-Link Omada ER605) aangesloten worden.

0 Likes