Beantwoorden
filipaertsdigi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
My smart Valentine Jij bent af! Primeur! De kop is eraf!

Nest Indoor Cam (IP camera)

Hoi,

 

Ik heb sinds een week een Nest thermostaat en dat werkt zo vlot dat ik maar meteen overgegaan ben tot de aanschaf van een Nest Indoor Cam.

 

Voor de thermostaat heb ik niks speciaals moeten doen voor de communicatie van buitenaf qua firewall/poorten openen etc. maar is het voor de camera ook zo eenvoudig? Iemand ervaring hiermee?

 

Ik heb een witte (Mercury) modem, by the way. Standaard Telenet-config.

 

Alle suggesties welkom 🙂

Sic Parvis Magna
0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nest Indoor Cam (IP camera)

Je kan altijd eens kijken of er geen handleiding te vinden is op de website van de fabrikant. Ik ga er vanuit dat Nest werkt zoals de IP-cams van D-Link: je installeert ze in je netwerk en dan kan je mbv een app op je smartphone of door op PC/laptop in te loggen op een account om beelden te zien. De toestellen zijn constant verbonden met een externe server (die van D-Link) en daarom dat je geen portforwarding en dergelijke moet instellen.

 

Ook al kan je op deze manier werken, normaal gezien zou je de cam eveneens rechtstreeks moeten kunnen bereiken (wat wellicht voor- en nadelen heeft), maar dan moet je wél portforwarding instellen op je router. Je hebt een eigen router? (Of is de witte modem een modem/router, wat hier meestal HGW genoemd wordt).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
filipaertsdigi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
My smart Valentine Jij bent af! Primeur! De kop is eraf!

Nest Indoor Cam (IP camera)

Het is inderdaad een 'home gateway' (HGW). Ik vermoed inderdaad dat de app met de servers van Nest praat. Hopelijk dan niet te veel vertraging op live video... Morgen installeren, ik zal de bevindingen delen hier voor het nageslacht 😉

Sic Parvis Magna
0 Likes