Beantwoorden
VinJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Issues met Apple Home bij nieuwe F@ST3896LG-TN modem

Hi all!

Ik heb sinds eind vorige week de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem, aangezien Telenet Support aangaf dat mijn oude OneUp-abo niet ondersteunde aan de volledige snelheid (hadden toen WIGO met speed boost, dus leek me raar?). Daarachter heb ik een Netgear Orbi-systeem in access point modus hangen dat me nooit in de steek heeft gelaten. Ik heb echter ook nooit een modem-only of bridging toestel gekregen, wat misschien beter zou zijn.

Sinds de omschakeling merk ik dat mijn Apple Home hubs (Enkele Apple TV's en HomePods) geregeld stoppen met reageren, en vervolgens direct terug responden. Die meldingen krijg ik meermaals per dag, op verschillende van mijn iOS devices. Dat probleem had ik bij de vorige HGW-modem (CBN 24 8 DOC 3 Wireless) niet. Opnieuw opstarten van alle toestellen, resetten van mijn Apple Home (jaja) etc heb ik allemaal al geprobeerd helaas.

Telenet zegt me niet te kunnen helpen omdat ik nog een systeem achter hun systeem heb waarin ze niet kunnen kijken, maar aangezien het voor de omruiling werkte lijkt me dat het aan de nieuwe HGW ligt.

Heeft er iemand een gelijkaardig probleem voor met het nieuwe model? Bestaat er een kans dat de ethernet-poorten na een tijd van inactiviteit zichzelf uitschakelen of dergelijke?

Alvast dank voor de hulp!

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1687
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Issues met Apple Home bij nieuwe F@ST3896LG-TN modem

@VinJa Als je een F@ST3896LG-TN modem gebruikt in combinatie met een orbi systeem van Netgear of een andere router ga je een dubbele natting doen op uw netwerk als deze als router ingesteld is.

Deze modem ondersteund dus geen "bridging" wat eigenlijk een mac passthrough is.

Hiervoor moet je een e-router aanvragen bij Telenet.

Uw Apple home systeem heeft niet zo graag dubbele natting en zal dus ook problemen geven.

Waarschijnlijk zal je ook in een andere range zitten met uw router en zal deze regelmatig ip adres problemen geven en dus stoppen met werken. 

ofwel gebruik je dus alleen de F@ST3896LG-TN maar zonder router erachter ofwel haal je een e-router waardoor je uw Netgear wel als router kan instellen. 

In combinatie met de F@ST3896LG-TN kan ook maar dan moet je de Orbi Netgear als AP instellen en zal je Telenet router de ip adressen uitdelen ipv uw eigen router.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
VinJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Issues met Apple Home bij nieuwe F@ST3896LG-TN modem

@kristofDW Bedankt om hier zo snel op terug te komen! Mijn Orbi die erachter hangt is momenteel als AP ingesteld, dat is nooit veranderd tijdens het wisselen van de modems. De Orbi dient als de verdeler van mijn mesh-network, in access point mode. Van daar dat het me raar lijkt: de setup is nooit veranderd, buiten de modem van Telenet. Nieuwere HGW en sindsdien zijn de disconnects begonnen.

Ik ga eens checken of Telenet me een CV8560E kan opsturen. Dan kan ik de Orbi wel eens als router gebruiken en kijken of dat het probleem oplost.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Issues met Apple Home bij nieuwe F@ST3896LG-TN modem

@VinJa Dubbel nat zal niet het probleem zijn voor apple home kit, stel je orbi in als router en maar je eigen thuisnetwerk en vertrouw niet op de dhcp van telenet.

0 Likes