Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet op afgelegen plaatsen?

Hoi,

Vrienden van mij wonen in een bos daar is zelfs geen geasfalteerde weg.

Ze hebben nu Proximus en dat is verschrikkelijk traag, dus ik zocht via de site van Telenet de haalbare snelheid op en blijkbaar is er geen informatie over dat adres 🙂 (zoals verwacht)

Als zij toch Telenet willen, kan Telenet daar dan een kabel leggen of hoe zit dat dan?

Alvast bedankt! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
Charlievb
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Primeur! It's your sixth party!

Internet op afgelegen plaatsen?

Hoi,

 

Uit ervaring met een klant hierbij even mijn input. Opgepast deze info is +/- 5jr oud.

 

Normaal moet de kabel liggen tot op de rooilijn om voor een snelle aansluiting te zorgen.

Nu gezien er sprake is van een bos kan ik mij voorstellen dat deze rooilijn ook anders is dan een gewone woning dus hierbij even de ervaring met een klant die op een boerderij zat dicht tegen de franse grens. Ook ongeveer in niemands land 🙂

 

6jr geleden hebben ze de firma's Telenet en Belgacom aangeschreven hoe zij ook internet en TV konden krijgen in hun boerderij. Hierbij kregen ze te horen dat als de kabel op de rooilijn moet toekomen en dat er een installatie kost zal worden aangerekend voor het werkt dat ze uitvoeren. Wat op zich normaal is bij een nieuwe installatie. Echter toen ze kwamen bleek dat in die straat er totaal geen Kabel of Telefoonlijn aanwezig was en dit was toen een verharde weg.

 

Nu wat bleek gezien zij de enige aanvragende partij waren zouden zij opdraaien voor het open breken van de verharde weg, plaatsen kabel + aansluiting. Dit was een sappig factuur van +1000€

Dit was voor Telenet. En hebben ze dit mooi genegeerd.

 

Van belgacom hebben ze het anders gedaan daar hebben ze een aftapping gedaan van een andere huis begin de straat en via de bovenleiding bedrading doorgelust/getrokken naar de boerderij. Wetende dat deze verbinding super slecht is maarja ze hebben toch iets 🙂

 

Hierbij enkele mogelijke aandachtpunten:

  • Is de afstand van aansluiting binnenshuis naar aansluiting straat 40+ (zo ja dan heb je een versterker nodig)
  • Waar zijn de rooilijnen en aansluitingspunten. Kan de aanvrager zelf al dichterbij graven voor aansluiting = mogelijke onverwachte kosten vermijden voor extra uren installatie want ze zijn duur 🙂
  • Is de installatie kost efficient of is er een alternatieve of blijf ik toch best bij huidige

 

Tip van de dag.

Best even telenet laten langskomen en hen laten rekenen welke kosten er al of niet bij zouden kunnen komen.

 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet op afgelegen plaatsen?

Ok dankuwel 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes