@JoepLangen schreef:
Om bij de geavanceerde instellingen van je modem aanpassingen te maken moet je expertinstellingen ontgrendelen. Dit lukt allemaal maar wanneer ik aanpassingen maak en dan weer de expert modus uitzet verwacht ik ook dat mijn aanpassingen worden opgeslagen. Er is nergens een optie of button om het op te kunnen slaan, daarom veronderstel ik dat als je die expert modus uitzet je gegevens ook worden opgeslagen maar dit gebeurt niet.
Klopt, "Mijn Telenet" zit na al die maanden nog steeds vol fouten waardoor configuratie van bepaalde instellingen een frustrerende of zelfs onmogelijke opdracht is. Telenet volgt dit heel slecht op waardoor de kans heel groot is dat bepaalde fouten in "Mijn Telenet" jarenlang blijven aanslepen.
De knop om de geavanceerde instellingen op te slaan is blijkbaar soms verborgen en verschijnt pas wanneer bepaalde instellingen aan of uit staan.
Telenet biedt geen gedetailleerde handleiding en ook de foutmeldingen zijn totaal ontoereikend (Oeps, er ging iets mis.) om als gebruiker te kunnen weten waar het precies misloopt en je instelling daarop aan te passen.
Waarschijnlijk hebben de instellingen UPnP, DMZ of firewallbescherming invloed op elkaar en moeten deze instellingen in een specifieke combinatie (aan/uit) geconfigureerd worden.
@JoepLangen schreef:
Dus heeft iemand enig idee als ik er zelf iets aan zou kunnen doen OF als Telenet bezig is met het probleem op te lossen?
Je kan inderdaad wachten tot Telenet bepaalde fouten in "Mijn Telenet" heeft opgelost. Hopelijk heb je tegen dan geen lange witte baard.
Een andere mogelijkheid is je huidige Telenet-modem wisselen voor een CV8560E die je in bridge-mode (MAC pass-through) configureert voor gebruik met een eigen router. Op die manier krijgt je eigen router een publiek IP-adres zodat je port forwarding eenvoudig kan instellen.
Deze laatste optie is de snelste oplossing, je kan vandaag nog je Telenet-modem wisselen en een eigen router aanschaffen.