Beantwoorden
JoepLangen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Geavanceerde instellingen worden niet opgeslagen

Hoi, 
Om bij de geavanceerde instellingen van je modem aanpassingen te maken moet je expertinstellingen ontgrendelen. Dit lukt allemaal maar wanneer ik aanpassingen maak en dan weer de expert modus uitzet verwacht ik ook dat mijn aanpassingen worden opgeslagen. Er is nergens een optie of button om het op te kunnen slaan, daarom veronderstel ik dat als je die expert modus uitzet je gegevens ook worden opgeslagen maar dit gebeurt niet. 
Ik heb ook al verschillende posts gezien met hetzelfde probleem maar die zijn al van ruim een halfjaar gelden terwijl ik juist in die tijd wel aanpassingen heb gemaakt. Ook heb ik een post van een admin gezien: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen' waarin precies mijn issue vermeld wordt(puntje 3). Dus Telenet weet er duidelijk van maar het onderwerp is gesloten en puntje 3 is nog steeds niet opgelost. Hoe zit het daarmee? 

Het lijkt toch echt wel een probleem aan de kant van de Telenet site maar toch heb ik hoop... 

Dus heeft iemand enig idee als ik er zelf iets aan zou kunnen doen OF als Telenet bezig is met het probleem op te lossen?

Vriendelijke groetjes!
Joep

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Geavanceerde Instellingen worden niet opgeslagen

0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1155
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen worden niet opgeslagen

Dit soort overzicht topics wordt meestal afgesloten, zodat de discussies in losstaande onderwerpen gevoerd kunnen worden.

Het admin/moderator team weet dat het een tijdje geleden is dat er nog een update gekomen is op dat onderwerp (ze moeten voor dit soort zaken vaak zelf updates vragen aan de specifieke teams binnen Telenet). Normaal zal er vanaf volgende week een nieuwe status update volgen.

Als de opslaan knop niet zichtbaar is, zit er een fout in de huidige instellingen. Kijk bijvoorbeeld eens na of UPnP en DMZ niet toevallig beiden ingeschakeld zijn. Slechts 1 van de twee mag actief zijn. In sommige gevallen staan deze toch beiden aan, maar ontbreekt de foutmelding. Een van de twee aanpassen en dan zou de knop moeten verschijnen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen worden niet opgeslagen


@JoepLangen  schreef:

Om bij de geavanceerde instellingen van je modem aanpassingen te maken moet je expertinstellingen ontgrendelen. Dit lukt allemaal maar wanneer ik aanpassingen maak en dan weer de expert modus uitzet verwacht ik ook dat mijn aanpassingen worden opgeslagen. Er is nergens een optie of button om het op te kunnen slaan, daarom veronderstel ik dat als je die expert modus uitzet je gegevens ook worden opgeslagen maar dit gebeurt niet.

Klopt, "Mijn Telenet" zit na al die maanden nog steeds vol fouten waardoor configuratie van bepaalde instellingen een frustrerende of zelfs onmogelijke opdracht is. Telenet volgt dit heel slecht op waardoor de kans heel groot is dat bepaalde fouten in "Mijn Telenet" jarenlang blijven aanslepen.

De knop om de geavanceerde instellingen op te slaan is blijkbaar soms verborgen en verschijnt pas wanneer bepaalde instellingen aan of uit staan.
Telenet biedt geen gedetailleerde handleiding en ook de foutmeldingen zijn totaal ontoereikend (Oeps, er ging iets mis.) om als gebruiker te kunnen weten waar het precies misloopt en je instelling daarop aan te passen.

Waarschijnlijk hebben de instellingen UPnP, DMZ of firewallbescherming invloed op elkaar en moeten deze instellingen in een specifieke combinatie (aan/uit) geconfigureerd worden.


@JoepLangen  schreef:

Dus heeft iemand enig idee als ik er zelf iets aan zou kunnen doen OF als Telenet bezig is met het probleem op te lossen?


Je kan inderdaad wachten tot Telenet bepaalde fouten in "Mijn Telenet" heeft opgelost. Hopelijk heb je tegen dan geen lange witte baard.

Een andere mogelijkheid is je huidige Telenet-modem wisselen voor een CV8560E die je in bridge-mode (MAC pass-through) configureert voor gebruik met een eigen router. Op die manier krijgt je eigen router een publiek IP-adres zodat je port forwarding eenvoudig kan instellen.
Deze laatste optie is de snelste oplossing, je kan vandaag nog je Telenet-modem wisselen en een eigen router aanschaffen.

 

0 Likes