Beantwoorden
Super1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

F@ST3896LG-TN-modem MAC-adres

De meeste WIFI toestellen in huis kunnen probleemloos connecteren met mijn F@ST3896LG-TN modem, zowel in 2.5GHz als 5GHz.

Ik heb echter ook een Linux laptop en een Android smart TV die niet willen connecteren. Ze zien het WIFI netwerk maar als ik dan probeer te connecteren en de netwerknaam/paswoord heb ingevuld, dan krijg ik de boodschap dat het netwerk niet gevonden kan worden.... Na veel testen en het bekijken van logs heb ik ontdekt dat het mac adres dat uitgestuurd wordt door de modem niet overeenkomt met het mac adres dat op het label van de modem staat ! De meeste toestellen hebben hier schijnbaar geen probleem mee, maar de Linux laptop en de smart TV dus wel.

Gelukkig kan ik in de WIFI configuratie op de Linux laptop het mac adres van de modem manueel invoeren en aldus het probleem oplossen. Ik kan deze truc echter niet toepassen op de smart TV.

 

Heeft iemand dit probleem ook ooit ervaren ?

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: F@ST3896LG-TN modem mac adres

5 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN-modem MAC-adres

De modem heeft meerdere mac adressen (een per aansluiting)

  • een voor verbinding met het coax-netwerk (HFC)
  • een voor telefonie (MTA)
  • een voor de router (aangezien het hybride modem/router is) (Gateway)
  • een voor 2,4 GHz Wi-Fi
  • een voor 5 GHz Wi-Fi
  • een per ethernet poort

Heb je op de Smart TV een lijst van "gekende netwerken"? Kijk daar eens of je het netwerk ziet staan, en kan wissen. Probeer daarna opnieuw verbinding te maken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Super1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

F@ST3896LG-TN-modem MAC-adres

Bedankt WG42 !

De modem heeft inderdaad meerdere mac adressen zoals je zegt. Ik heb het netwerk al gewist zoals je suggereert, maar de smart TV wil steeds connecteren met het verkeerde mac adres... De Linux laptop had hetzelfde probleem maar dit heb ik gelukkig manueel in de configurate kunnen aanpassen.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

F@ST3896LG-TN-modem MAC-adres

Het MAC-adres zou niets mogen uitmaken, SSID is bij Wi-Fi de leidende factor; anders zouden apparaten nooit kunnen schakelen tussen 2,4GHz en 5GHz of naar andere Access Points van het netwerk.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sjanssens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

F@ST3896LG-TN-modem MAC-adres

Long shot....misschien kan de Android Smart TV enkel overweg met Wifi op 2,4GHz of 5GHz.
Je zou kunnen proberen om (tijdelijk) de Wifi op 5GHz uit te schakelen en dan de verbinding proberen te maken.
Nadien kan je dan gewoon de Wifi op 5GHz weer inschakelen.

Indien dat niet werkt zou je hetzelfde kunnen proberen maar dan door de 2,4GHZ tijdelijk uit te schakelen.

Succes!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

F@ST3896LG-TN-modem MAC-adres

@sjanssens  Op deze Fast modems kan je dit niet meer veranderen voor 2 afzonderlijke wifi inlogs, de modem doet dit automatisch, je kan dan beter een andere modem halen als je gescheide wifi inlogs wilt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.