Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

Is het nu mogelijk om met de nieuwste modem ( = Sagemcom F@ST3896LG-TN) het volgende te doen ?

- bridging mode

- Wi-Fi aan of uitzetten

- compatibel met Telenet powerlines (voorlopig)

6 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

@wackowizzard Met de F@ST3896LG-TN kan je momenteel geen bridging doen (technisch zou het wel mogelijk zijn maar Telenet laat dit niet toe).

Hiervoor moet je de e-router nemen. 

Met de e-router kan je een eigen router gebruiken, deze in bridging mode  zetten en uw powerlines gebruiken. 

Met de F@ST3896LG-TN kan je ook geen powerlines meer gebruiken alleen de Telenet pods

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

Enig idee waarom dit niet toegelaten is ...?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

@wackowizzard 

Omdat er voor die klanten een e-router is en de klanten daar op meestal zelf al een wifi6 systeem gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JeroenG1
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

Vandaag naar de winkel geweest om die nieuwste modem te halen met belofte dat bridging mogelijk is hiermee.
Niet dus.
Dit weekend kijk ik voor een abonnement bij concurent die wel bridging aanbiedt.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

@JeroenG1, de informatie die het Telenet center heeft gegeven over het wel mogelijk zijn van bridge-mode (MAC pass-through) op de Sagem is onjuist. Dat is niet mogelijk.

Zoals @kristofDW echter aangeeft is dit wel perfect mogelijk met de E-router (CV8560E). Misschien is dat een alternatief ipv een provider-wissel?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yourt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

F@ST3896LG-TN - bridging met eigen gateway

Tja... ik kreeg hetzelfde te horen, maar ik wou wel de F@st... omdat die een 2.5Gb poort heeft en ik een Netgear POE mesh met 2.5Gb RJ45 poorten heb in een 10Gb bekabeld netwerk met een Mac Studio (10Gb), NAS (10Gb) en enkele laptops met een USB=>2.5Gb RJ45 LAN adapter.

Ik krijg bij elke reboot of DHCP referesh nu ook al de "dubbele NAt melding", maar da's ook alles, het werkt verder zonder problemen, IOT inbegrepen.

0 Likes