Beantwoorden
floris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder achter switch

Ik weet dat er wat gelijkaardige onderwerpen zijn, maar gaat altijd over routers, niet over switchen.

Wij hebben een telenet modem in de kelder
die verbonden is  met een D-LINK switch (dgs-1008D) op gelijkvloers waar digicorder en ethernet verbinding pc aan verbonden zijn.
De digicorder kan niet bereikt worden met yello play etc...

Ik had de klantendienst van telenet hierover gecontacteerd en kreeg nadien een telefoontje dat de digicorder rechtstreeks aan de modem moet hangen (dus zonder switch) of anders via powerline moet werken. Dat laatste wil ik niet vanwege professionele geluidsstudio, en die rommel genereert brom in luidsprekers.

Maar een vriend zei me nu dat die switch geen probleem zou mogen zijn?

Eventueel wil ik wel een andere switch kopen, ik ben namelijk ook op zoek naar een AP voor de wifi, die een veel te swak signaal geeft vanuit de kelder.

Alvast bedankt.

 

 

0 Likes
17 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder achter switch

@lenaers

Waarschijnlijk domme vraag, maar heb je een HGW of een modem-only met eigen router?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lenaers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

digicorder achter switch

die zwarte wifi modems  van telenet met 4 poorten ja en dan een switch daar aan.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder achter switch

Een HGW dus ....

 

Dan zou het toch moeten lukken. Heb je al eens gekeken in "Mijn Telenet" of je daar uw digibox ziet staan? En als je in de settings van de digibox zelf (op de digibox dus, niet via PC) gaat kijken, welke IP adressen heeft dat ding gekregen?

 

BTW, ik veronderstel dat je op die switch verschillende poorten hebt uitgeprobeerd om een defecte poort uit te sluiten ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes