Beantwoorden
Vinny70
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

Is het normaal dat bij tv met kaartje( CI module), schakelen tussen kanalen zeer traag gaat?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Tv met kaartje traag

7 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

Neen 1 a 2 sec  het langste dat ik weet is bij sony de rest valt zeer goed mee

Vinny70
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

Is hier idd een Sony. Duurt zeker 3 a 4 seconden.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

Is dat niet eigen aan een smart tv? Ik heb een Philips met een CI+ kaartje en zappen is wat trager, maar dat was volgens mij ook al zo toen ik nog analoog keek.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

@sb idd het is eigen aan een smart tv mijn vorige Sony (niet zo smart) LCD was zelfs iets rapper in het zappen via CI+ dan nu mijn Sony OLED smart tv.

Analoog daar in tegen zapte even rap indertijd dan op een klassieke beeldbuis tv.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

Als je het kanaalnummer volledig ingeeft gaat het iets speller. bv 002 ipv 2

Met kanaal plus of min gaat het ook iets sneller


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Veranderen van zender op CI+ gaat traag

Als uw tv meer dan 1000 preselecties toelaat, en je geeft "1" in dn weet je tv nog niet of het om 1 gaat of 1 gevolgd doo andere cijfer. Zo na bijvoorbeeld '10' is het 10 of iets tussen 100 en 109. Na 100 is het inderdaad 100 of iets tussen 1000 en 1001.  Je kan dat voorkomen door ofwel het getal in te geven met voorafgaande nullen of door één, twee of driecijferig getal te bevestigen door de OK-knop.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Veranderen van zender op CI+ gaat traag


@janne_man  schreef:

Als uw tv meer dan 1000 preselecties toelaat, en je geeft "1" in dn weet je tv nog niet of het om 1 gaat of 1 gevolgd doo andere cijfer. Zo na bijvoorbeeld '10' is het 10 of iets tussen 100 en 109. 


Je bedoelt, na '10' is het 10, iets tussen 100 en 109, of iets tussen 1000 en 1099  🤔

Maar het probleem ging niet over de vertraging bij het ingeven van (onvolledige) zendernummers, maar over het vertragen bij zappen

Dat zijn de seconden die verlopen voor je beeld krijgt, eens je op de zender staat...