Beantwoorden
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

het signaal van mijn optische kabel gaat niet uit bij uitschakelen tv en/of tv box

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: optische kabel
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv-connector hoorapparaat schakelt niet mee aan en uit

23 reacties
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 296
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

@Noelamoke ok, en wat voor probleem geeft dat? 🤔

Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

mijn tv-conector voor hoorapparaat is via optische ingang aangesloten aan tv, bij stand-by tv gaat signaal niet uit en geeft dat vervelende signalen in mijn hoorapparaten van aan/uit, normaal moet die conncetor uitvallen bij uitschakelen tv, ook bij aansluiten aan tv-box gaat optisch signaal niet uit, alle kabels en tv-connector eens vervangen door een andere en dat brengt niet op, reeds aan hoorcentrum gevraagd en die vinden ook geen oplossing, vermoed dat het aan mijn sony-tv ligt.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Kan je eens een test doen en de optische kabel enkel langs de kant van de tv of van de tv-box ingestoken laten en het andere uiteinde bekijken. Als het actief is zie je een licht op het uiteinde, bij niet actief geen licht. Dit enkel om zeker te zijn dat het toevallig toch niet iets anders is.

Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Ik heb dit allemaal al geprobeerd, optische kabel in tv en in tv box, het geeft signaal als tv uit staat, er brandt een rood rood lichtje zowel bij kabel in tv als bij kavel in tv box.  Het is iets raars denk ik, waarom gaat dat signaal niet uit !!!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Dat vind ik zeer eigenaardig. Ik heb een test gedaan op een tv en met mijn Digicorder (heb geen TV-Box). Bij beide toestellen is er geen signaal meer te zien op optische kabel als ik het toestel waarmee de kabel verbonden is, met de standby toets van de afstandsbediening op uit zet.

Neem me niet kwalijk omdat ik nogmaals vraag of het toestel uitgezet is met de standby toets van de afstandsbediening. Heb het onlangs nog meegemaakt dat iemand overtuigd was dat de tv uit stond omdat er geen beeld of klank meer was, maar eigenlijk nog aan stond.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2786
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Raar lijkt of de box in stand by blijft staan kijk eens na een uur of na 4 uur of lampje uit is aan de achterkant

 

Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Ik zet de tv uit met de afstandsbediening, ook nog eens gedaan met knopje op de tv, dus staat hij in stand-by, bij uitzetten tv gaat het signaal even uit en komt terug, en gedurende de dag gaat signaal aan en uit. Bij mijn vriend is dit niet het geval, daar gaat het signaal volledig uit bij stand-by tv.

Zeker raar allemaal, ik vermoed dat het aan mijn sony tv moet liggen, ook gezocht in de instellingen van de tv, maar vind niks.

Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Als de tv of tv-box in stand-by staat, gaat het signaal (lampje) aan en uit en dat gedurende de ganse dag, bijgevolg wordt mijn tv-connector héél warm.

Dit zou niet mogen, bij uitschakelen tv moet signaal ook uitgaan.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Doe eens volgende testen:

  • zet de tv met afstandsbediening in standby, trekt de hdmi kabel uit de tv, trekt de optische kabel uit de TV-Box. Is er na deze handelingen nog signaal (licht) op de optische kabel?  Indien niet dan is er geen probleem langs de kant van de tv. Zet na de test alle verbindingen terug.
  • zet de TV-Box met de afstandsbediening in standby, trekt de hdmi kabel uit de TV-Box, trekt de optische kabel ui de tv. Is er na deze handelingen nog signaal (licht) op de optische kabel? Indien niet dan is er geen probleem langs de kant van de TV-Box. Zet na de test alle verbindingen terug.

Als je in beide tests geen signaal had, controleer dan welke handeling je gedaan hebt met de vorige test. Als je een toestel in standby zet met de afstandbediening mag je dat niet meer doen op het toestel zelf, want dan zet je dat toestel terug aan. Ook het omgekeerde, zet je een toestel zogezegd uit op het toestel, dan gaat het toestel in standby (nu is dat zo met bijna alle toestellen, vroeger was er aan elke toestel een effectieve aan/uit knop).

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2786
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Zou je eens een andere hdmi kabel kunnen gebruiken is om te zien wat het doet

Uit moet uit zijn

Trek ook eens de stroom stekker uit  5 min van de 2 toestellen om te zien wat het doet laat rustig opstarten

Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Ik begrijp het niet goed, de testen die je voorstelt.

Mijn toestel (tv connector) is enkel verbonden met de optische kabel naar de tv, een HDMI kabel komt niet van pas.

Is zoals ik al gelezen heb bij iemand die een sounddbar had aangesloten via de optische kabel aan de tv en bij uitschakelen tv ging de soundbar ook steeds maar aan en uit, het signaal bleef aan/uit.

 

Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Mijn tv-connetor is enkel met optische kabel aan tv verbonden, een HDMI kabel komt niet van pas.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Uw vaststellingen zijn wat ze zijn. Op basis van hetgeen je meldt prbeer ik me in te beelden hoe uw vaststellingen kunnen overeenkolen met de feiten. Als er geen beeld is op een tv scherm wil dat nog niet zeggen dat de tv uit is. Ik wil gewoon zeker zijn dat tv in stand by werkelijk in stand by staat. Al naar gelang de instellingen van je toestellen kunnen er onder andere aan/uit signalen via de hdmi verzonden worden. Door de hdmi verbinding te onderbreken ben je zekerder dat stand by werkelijk stand by is.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2786
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaal optische kabel heeft impact op hoorapparaat

Je zal in de tv menu eens moeten kijken er zal nog iets moeten af zetten

Bij een vriend die kost radio luisteren met beeld van de tv uit maar de tv stond in stand by (spaar stand )

was via een optische kabel was iets in de menu dat je kon regelen