Beantwoorden
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Mijn vriend van 85 jaar heeft al jaren een TV-abonnement bij Telenet.

Regelmatig in het verleden werden stuks uit de TVtheek aangerekend die zouden bekeken zijn. Nochtans weet hij zeker dat hij dat niet gedaan heeft want hij zou daarvoor een pincode moeten invoeren en hij wist daar helemaal niets van. Nu hebben we telefonisch de films kunnen achterhalen van de laatste maand en hij weet 100% zeker dat hij die niet besteld heeft. Er zou ook een PlayMore abonnement besteld zijn waar hij niets van weet.  Kan een account gehackt worden? Of is er misschien een verkeerd nummer opgegeven van de TV-box? Weet iemand raad? Bij telenet waren ze wel zo vriendelijk de aangerekende kosten terug te betalen van de voorbije maand maar hij blijft zich zorgen maken.

Tags (1)
25 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

@filip10 

Ik betwijfel ten zeerste dat er iemand het wachtwoord hackt en films besteld en de dingen aanpast. Dus dan zou er iemand zijn die dit wachtwoord elke keer aanpast + de instellingen terug aanpast via My Telenet om films te bestellen + films dan te bekijken + daarna weer de instellingen te wijzigen naar het blokkeren van extra verbruik. Veel dingen om te doen om een film te kijken , denk je zelf ook niet ? En wie weet de inlog naam ? wie gaat er zich op deze manier meer amuseren ? Lijken mij allemaal straffe dingen die er gebeuren ....

Je kan best eens de klantendienst contacteren en vragen een case aan te maken en dit te laten opvolgen achterliggend. Want hier gaan we niks zien en of er mee kunnen doen. Enkel raad of advies kan er hier gegeven worden. Ja dat er serieus iets verkeerd gaat bij Telenet kan maar dat betwijfel ik toch wel hoor. Films worden besteld per klant en als er een blokkering op staat dan kan er niks besteld worden. Dan zou die blokkering bij Telenet omzeild worden intern ? Dan zou er iemand zijn die een film besteld op zijn of haar tv box en dan worden aangerekend bij je vriend ? nee dat lijkt me niet. 

Beste gaat zijn op dit moment het intern neer te leggen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Als in mijn Telenet bij uw vriend "Extra verbruik voor digitale tv blokkeren" aangevinkt is, dan mag er niets extra aangerekend worden.

 

janne_man_0-1712593701123.png

Als er toch aangerekend werd, ongeacht of iemand al dan niet iets betalend opgevraagd heeft, neem dan contact met Telenet en verwijs daar naar.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Ik zou het melden meer kan je niet doen zal ergens verkeerd lopen

Ze zullen het onderzoeken zijn inkomsten die ze nu ontbreken

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Slim gezien doe dit samen met de pincode

 

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Dank voor alles suggesties. Maar er loopt iets grondig verkeerd. We hebben vorige week nogmaals het wachtwoord veranderd en blokkeer extra volume stond al aangevinkt. Toch is er de voorbije dagen weer Play More geactiveerd zonder dat mijn vriend dat besteld heeft. We hebben opnieuw Telenet gecontacteerd. Ze zullen nu een case openen zoals we hebben gevraagd. De zaak wordt onderzocht. Het blijft een groot vraagteken.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Dit kan niet blijven duren zouden beter een nieuwe account maken

Hou ons op de hoogte

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Mijn vriend werd gisteren opgebeld door Telenet. Ze beweerden dat aan heel die zaak niets kan gedaan worden. Hij heeft gevraagd of ze dat schriftelijk in mail naar hem zouden kunnen zenden maar dat werd geweigerd. Ik ga volgende week naar hem en bel zelf Telenet weer op.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien


@filip10  schreef:

We hebben vorige week nogmaals het wachtwoord veranderd en blokkeer extra volume stond al aangevinkt. Toch is er de voorbije dagen weer Play More geactiveerd zonder dat mijn vriend dat besteld heeft.

We hebben opnieuw Telenet gecontacteerd. Ze zullen nu een case openen zoals we hebben gevraagd. De zaak wordt onderzocht. Het blijft een groot vraagteken.


Als Telenet het echt wilt uitpluizen, dan is dat een fluitje van een cent.

  • ze kunnen nagaan wie (= welke account) er gebruikt werd om Play te bestellen.
  • ze kunnen nagaan van welk IP adres deze bestelling gebeurd is
  • ze kunnen nagaan van welk toestel (en met welke browser of app) de verbinding werd gemaakt.

Als Telenet niet wilt meewerken, dan moet je het escaleren en een case maken voor de Ombudsman.

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Vandaag kreeg mijn vriend van 85 nog eens een telefoon van Telenet. Deze keer was het wel een vriendelijke dame die zei dat ze de zaak gingen onderzoeken.  Ze beloofde ook kosten terug te betalen. We wachten dus nog van de ombudsdienst te contacteren. We houden jullie op de hoogte.

filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Er werd vorige week 23 EUR compensatie terugbetaald. Maar wanneer ik vandaag weer bij mijn vriend was, was PlayMore ondertussen weer geactiveerd. De bediende aan de telefoon was vriendelijk en heeft de zaak van de TV-box onderzocht (de ID-nummers op de sticker aan de onderkant werden gecontroleerd). Hij zegt dat het daar niet kan aan liggen. De vier cijferige code was inderdaad ook door telenet zelf geblokkeerd. Het feit dat bij de instellingen van MIjn Telenet "blokkeer extra verbruik" aangevinkt staat, was voor hem een verrassing. Hij heeft alles aan het dossier toegevoegd maar zegt dat het IP-adres niet kan achterhaald worden. Het is bang afwachten wat het volgende week wordt. Ik hoop maar één zaak: dat mijn vriend zijn geld terugkrijgt als blijkt dat een andere gebruiker hiervoor verantwoordelijk is, dat hij voor de kosten opdraait als de fout niet bij Telenet ligt.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Raadsel in TV-theek - aangerekende stuks niet gezien

Hij is beter dat hij het doorgeeft aan de ombudsman telecom

Er loopt iets niet goed en blijven compensatie geven dat kan niet meer

Voor de rekeningen daar maken ze terug een credit nota voor maar zal niet blijven duren

best dat je door geeft aan de ombudsman telecom dan zal het hoger worden onderzocht