Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

ik zie sinds deze week al enkele keren bij live uitzendingen (Nieuws en vanavond ook zomerhit) dat het beeld korrelig is, net of ze SD beelden opwaarderen naar HD, maar zie het bij alle uitzendingen op VRT1 sinds deze week.

is toch geen reclame voor VRT, is dit een probleem van VRT of een probleem van telenet van het inkomend signaal van de VRT????

moet zeggen, ik kan het beeld via satelliet van TV Vlaanderen ook zien en daar zie ik die korrels niet in het beeld, dus ik veronderstel dat het bij Telenet ligt dit probleem.

kan dit door @Moderator of @Suzy eens aangekaart worden dit probleem, en nee ik zie het niet enkel bij mezelf maar op verschillende tv's gemerkt met het telenet digitaal signaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
102 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2738
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Zal waarschijnlijk aan de coax kabel na de niu telenet liggen

of geen goede f connector

technieker kan daar niet veel aan doen de kabels zullen eens moeten vervangen worden

De technieker heeft een meting gedaan vanaf de paddestoel telenet tot de modem  daar zal niets mis geweest zijn

dan valt er niet veel aan te doen dan blijf je met slecht beeld

of je moet zelf in gang schieten

Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Hahaha ga jij ook al beginnen zoals die kwakzalvers van de klanten dienst de laatste technieker die geweest had heeft het zelf gezegt dat het aan mij geweest ze hebben alles vernieuwd zowel binnen en buiten en vanmij nieuwe kabels moest je het hier allemaal lezen zou je ook weten dat het aan telenet ligt proximus tv vlaanderen heeft het niet orange heeft het ook zelf de telenetwinkel waar ik mijne tv gekocht heeft heeft het op hunder beeld die zit ermee te lachen omdat eral 5techniekers geweest zijn hoeveel gaan ze nog sturen die werkelijk geen zin heeft als het aan telenet zelf ligt 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2738
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

De kabels binnen moet je zelf vervangen en de f connector ook

Na de niu telenet is jouw kabel

En de buren hebben dan ook last als bij jouw alles nieuw is

Dan moet het de hoofd kabel zijn kan daar aan liggen

Dit zal dan ingepland moeten worden wand de straat moet open (een wachttijd +- jaar )

dat doet telenet niet dat is een onderaanneming

Wat hebben de technieker van rapport opgemaakt op hun mini laptop

daar zijn we wel benieuwd naar

zou 5 x zelfde aflever rapport zijn

Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Het ligt aan de kabel niet van buiten was jij erbij meschien ikzelf was erbij zoals ik zei de winkel heeft het ook en al de mensen hier als de laaste technieker zelf zei dat het aan telenet zelf ligt en niet aan mij hier binnen en buiten ook niet ze hebben alles geleten en aan mij ligt het zeker niet want tzijn ook allemaal nieuwe kabels

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2738
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Dus de buiten kabel is ok

De buren is alles ok

Het probleem is bij jouw thuis alleen  dan kan er een stoor zender zijn

deurbel , baby foon  iets dat straling geeft draadloos

Je zal moeten zelf zoeken daar kan telenet niets aan doen

Zeker als je de coax kabel vervangen hebt daar waren problemen mee met de instraling 5g

En binnen kort de kerst verlichting een probleem dat elke jaar terug komt

Zeker er nu veel china spullen verkocht worden die storingen geven

Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Haha alles is gecontroleerd als de laaste technieker het zekf zei dat het aan telenet zelf ligt en dus de winkel waar ik mijn tv gekocht hebt en officiële telenet dealer heeft het ook die lachen ermee omdat eral 5 techniekers geweest zijn die zeggen ge moet niet verder zoeken bij jou tligt aan jou niet gewoon aan telenet want hier hebben we het ook en al die mensen die hier het ook hebben hebben het ook kom kom kom niet zeveren 

Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Is er eigenlijk iemand die nog een fatsoenlijke zin kan samenstellen? Als ik hier lees hoe sommige antwoorden opgesteld zijn denk ik dat er een aantal personen terug naar de lagere school moeten gaan. Misschien voor het posten je zin eens nalezen.

Dank

Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Zet dan gewoon mijn naam erbij **bleep** ga jij meschien naar school dan ga je het kunnen lezen en wie kan niet missen pietje presies maarja jij kan niet missen

Dammes
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Beste,

 

Ik stel vast dat de problemen nog steeds niet van de baan zijn.

Voorbeelden : het veldrijden had opnieuw last van (zij het in mindere mate) van 

vrij korrelig beeld. Match of The Day bij BBC1 was erg matig van beeldkwaliteit en 

dan wik ik mijn woorden nog. Wanneer een deftige oplossing voor een toch wel 

aanzienlijk kwaliteitsprobleem?

 

 

Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Tis niet opgelost ik heb het ook opgelet Dammes dat je niet mis in je geschrift andere daar Higlander  gaat beginnen te janken inplaats berist hij hier het geschrift van sommige mensen pietje precies kan zeker nooit missen tzitten zulke in de wetstraat ook die missen ook nooit maar we zien het hoe belgie ervoor sta met hunder slimmeheid

Ex-Netweter
 

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen


@Dammes  schreef:

Wanneer een deftige oplossing voor een toch wel aanzienlijk kwaliteitsprobleem?


Het antwoord op die vraag kan niemand geven. Ik stel alleen vast dat er geen problemen zijn met de beeldkwaliteit van het tv-signaal bij TV Vlaanderen of Proximus (en Scarlet).

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

@Ex-Netweter maar wel via satelliet een matig SD kwaliteit voor vele Vlaamse zenders, er zijn maar 4 HD zenders bij de Vlaamse zenders, de rest reken ik niet mee omdat het geen Vlaamse zenders zijn en ze die mee liften voor hun andere landen waar ze de zenders aanbieden zoals NGC Wild, die ook al gezakt is in kwaliteit buiten in de beginjaren.

tv Vlaanderen is een even erge propper van zenders op hun transponders zoals Telenet doet op hun muxen, via de app is het misschien beter de Vlaamse zenders, ik ken enkel de kwaliteit van de canal digitaal app en daar is het in 720p kwaliteit en niet alle zenders zijn even zuiver en goed beeld.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Highlander
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Dag van de Chocolade Complimentendag Star Wars Day On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Tis niet opgelost ik heb het ook opgelet Dammes dat je niet mis in je geschrift andere daar Higlander  gaat beginnen te janken inplaats berist hij hier het geschrift van sommige mensen pietje precies kan zeker nooit missen tzitten zulke in de wetstraat ook die missen ook nooit maar we zien het hoe belgie ervoor sta met hunder slimmeheid

 

Zo, nu nog de woordjes in de juiste volgorde zetten en we zijn weeral een stukje verder.

Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Pietje precies wat je doet steek je kop in tzand doe zoals een struisvogel dan ga je afkoelen🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

@Highlander & @Kelly001  Kunnen we het aub beleefd en on-topic houden? Bedankt!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.