Beantwoorden
Stijn9
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Ik heb streamz twee keer stopgezet via de app maar twee keer op rij heeft het abonnement zichzelf geheractiveerd. Ik merkte dit telkens pas bij het ontvangen van de factuur. Als ik de Telenet app controleerde stond het de dag na het stopzetten wel nog correct. Ondertussen is het via de klantendienst definitief stopgezet. Nu moet ik alweer betalen voor een dienst die ik niet heb gebruikt door een fout bij telenet. Enige tips?

0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter
 

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Je betaalt het onterecht aangerekende bedrag niet. Je trekt het af van het totaalbedrag van de aanrekening en je betaalt uitsluitend het bedrag waarmee je akkoord bent.

Daarna betwist je het onterecht aangerekende bedrag schriftelijk bij de Telenet-klantendienst.

Wanneer de Telenet-klantendienst niet ingaat op jouw eisen, vraag je om bemiddeling bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2784
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Best melden dat er een fout gemaakt is

Er zal een creditnota opgemaakt worden

Het komt wel goed zijn kleine fouten in het systeem

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

0 Likes
Stijn9
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Net klantendienst aan de lijn gehad en aanrekening van streamz wordt inderdaad verwijderd van onze laatste rekening. Yes! Kwestie van de juiste persoon aan de lijn te hebben precies.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Een tip: betaal niet via domiciliëring, dan kan je de rekening nakijken vóór je betaalt. Je kan die rekening laten toekomen via Doccle, hetgeen (manueel) betalen erg makkelijk maakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1190
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.


@sb  schreef:

Een tip: betaal niet via domiciliëring, dan kan je de rekening nakijken vóór je betaalt. Je kan die rekening laten toekomen via Doccle, hetgeen (manueel) betalen erg makkelijk maakt.


Dat kan bij domiciliëring ook hoor. Factuur komt bij mij binnen op Doccle rond 6e van de maand, voor betaling de 18e.

Enkele dagen voor de 18e verschijnt deze al in de bank app en daar kan ik de komende betaling nogsteeds weigeren.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2784
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Tot 6 weken kan je weigeren via computer op internet pc of app van de bank  dat is het voor deel van domiciliëring 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2784
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Alles loopt altijd goed af ze zijn er heel correcte in de afhandeling

0 Likes
Stijn9
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Euh... Wel al mijn vierde poging tot contact met klantendienst. Had telefonisch ook al een njet gekregen. Dus ja het komt goed als je koppig volhoudt en de juiste persoon aan de lijn krijgt. Momenteel zie ik nog steeds de volledige factuur staan. Neem aan dat het volgende keer wordt afgetrokken zeker...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2784
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Ze zitten een beetje achter met terugbetaling zie en hoor je op sociale media

Kan de volgende factuur ook zijn hou het in de gaten

Bij mensen dat ik ken staan er ook bedragen nog open

Bij een vriendin die geen klant meer is staat nog iets open van feb de ombudsdienst sluit dossier af en zij moet het elke keer terug open doen

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Dat is voor zo ver ik weet altijd altijd de werkwijze van TN geweest: bij te veel betaald storten ze niet terug, maar het wordt wel afgetrokken van je volgende factuur.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Vandaar dat ik altijd aanraad om onterecht aangerekende bedragen zelf van het totaalbedrag van je aanrekening af te trekken. Dat is je wettelijk recht.

Meer zelfs, door een onterecht aangerekend bedrag toch te betalen lijkt het alsof je in eerste instantie akkoord was met het totaalbedrag en je achteraf van gedacht veranderd bent.

Je moet vanzelfsprekend steeds de foute aanrekening betwisten bij de klantendienst.

Dus ook nooit een domiciliëring bij Telenet nemen want de werkwijze die Telenet toepast is er op gericht om te profiteren van onoplettende klanten.

De bedragen die Telenet zich op deze manier onterecht toe-eigent moeten toch aanzienlijk zijn als je dit systematisch toepast voor je meer dan 2 miljoen klanten.

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5331
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

@Ex-Netweter uw uitleg over de domiliciering kan je doortrekken over alle providers dat fouten maken, dit gebeurt niet enkel bij Telenet, waarom altijd zo negatief bashen op Telenet ???

je bent al paar keer gewaarschuwd daarvoor maar blijft toch verder doen…


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Alsof dat enkel telenet is nee hoor lang geleden is de voorganger van proximus belgacom begonnen met het verplichten van betalen via domiciliëring toen zijn ze echter terug gefloten door testaankoop omdat het wettelijk gezien niet mag.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2784
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Streamz stopgezet maar toch aangerekend.

Iedereen maakt eens een fout  maar zelf beginnen facturen maken dat doe je beter niet

Er bestaan daar creditnota voor  en loopt al jaren goed bij iedereen

Een domiciliëring is zeer veilig moest een fout zijn dat je niet gezien hebt heb je een recht voor terugbetaling

Dat is anders bij rechtstreekse betaling dan ben je akkoord gegaan

En fouten worden altijd terug betaald je bent als klant altijd zeer goed beschermd geweest

0 Likes