Beantwoorden
jm044
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen!

Instellingen spamfilter via nieuwe Mijn Telenet?

Hoe zet ik de mail spamfilter aan en uit. Volgens de help is het via Mailbox beheer, maar daar kan je enkel gebruikers verwijderen of toevoegen. Mis ik iets?

 

Bedankt, Jos

0 Likes
4 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Instellingen spamfilter via nieuwe Mijn Telenet?

Beste

Inderdaad via mailbox beheer daar heb je e-mail adressen/aliassen en tevens "opties"; in "opties" kun je o.a. spamfilter aan/uitzetten

0 Likes
guyplonk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Instellingen spamfilter via nieuwe Mijn Telenet?

Veel maakt het niet uit. Of ik de spamfilter in- of uitschakel, spam blijft binnenkomen in de inbox en een hoop gewenste e-mails komen binnen in spam of ongewenst. Zelfs de elektronische factuur van Telenet komt binnen bij ongewenst. Ik heb al van alles geprobeerd, ik krijg er geen verandering in.

Daarom deze goede raad: als je een ander e-mailprogramma ( outlook, thunderbird ) gebruikt, check ook steeds je mappen ongewenst en/ of spam via de webmail. Niet zelden zitten daar verloren gewaande mails.

jm044
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen!

Instellingen spamfilter via nieuwe Mijn Telenet?

Merciekes....

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Instellingen spamfilter via nieuwe Mijn Telenet?


@guyplonk schreef:

Veel maakt het niet uit. Of ik de spamfilter in- of uitschakel, spam blijft binnenkomen in de inbox en een hoop gewenste e-mails komen binnen in spam of ongewenst. Zelfs de elektronische factuur van Telenet komt binnen bij ongewenst. Ik heb al van alles geprobeerd, ik krijg er geen verandering in.

Daarom deze goede raad: als je een ander e-mailprogramma ( outlook, thunderbird ) gebruikt, check ook steeds je mappen ongewenst en/ of spam via de webmail. Niet zelden zitten daar verloren gewaande mails.


Dat lijkt me geen goede raad. Ik zou eerder voorstellen: laat alle mails door en stel in dat de filter van Telenet [SPAM] in het onderwerp vermeldt. Zo moet je niet in je webmail gaan kijken.

 

Mozilla Thunderbird heeft twee filters: een zelflerende, die je wat moet "opvoeden", en eentje die zich baseert op lijsten van bijvoorbeeld SpamPal, SpamAssassin.

 

Ik heb hier bitter weinig false positives (legitieme mail die als spam gekenmerkt wordt). Als het gebeurt, dan gaat het dikwijls om een registratie en/of aankoop via een onbekende site. En als ik die eenmaal markeer als "niet spam", dan "weet" TB dat mails van die afzender geen spam zijn.

 

Nu en dan kan je de Junk folder controleren op fouten. Ik heb voor de Junk folder de retention policy ingesteld op 14 dagen, dus berichten ouder dan 14 dagen worden automatisch verwijderd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes