Beantwoorden
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

OMG, wat is me dat weer, eerst wordt de spamfilter heel streng toepast, waar ik héél erg fan van was, maar wat er nu gebeurt, tart elke verbeelding....elk half uur staan er minstens 10 berichten in mijn inbox die zuiver spam zijn, ik zet ze niet alleen in de spam folder maar ik blokkeer ze volledig maar een half uur later weer hetzelfde liedje, ben ik alleen of is dit bij iedereen het geval?

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Email spam tsunami!

13 reacties
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Heel herkenbaar, ik ben blij dat het zo goed functioneert.

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

hier hetzelfde, sinds gisteren komen er weel massa's spam berichten in de inbox

komen binnen tussen 01.00 en 05.00 in de ochtend

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Best dat je het meld er zal iets niet meer goed staan bij telenet

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Best dat je het meld er zal iets niet meer goed staan bij telenet

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

 

 

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Oei, probleem verkeerd begrepen. Spam hoort inderdaad niet thuis in de inbox. Bij mij functioneert het normaal.

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 81
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

je kan hier geen reet tegen doen, blokkeer je ze, staan ze morgen allemaal netjes terug onder een andere naam/subject/email/...... eens je op een lijst staat => game over. Ik heb een programma die op een Intel NUC draait die de boel iets of wa onder controle heeft. Mailwasher Free die kan veel betere filters gebruiken dan telenet webmail.

Gemiddeld krijg ik om de 2 min een spam mail binnen. Ik, heb al alles geprobeerd wat er mogelijk is, rapporteren is nutteloos (zie eerste zin), blokkeren ook. Gelukkig komen ze in de Spam map terecht, af en toe een paar in de box.

 

Mailwasher Free laten draaien, al dan niet 24/7

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Je kan hier zeker iets tegen doen, maar dan best wel van in het begin. Zoveel mogelijk aliassen gebruiken. Telenet geeft, dacht ik, 10 mailboxen met elk 5 aliassen. Dat zijn al 50 adressen die je kan gebruiken. Ik doe dat al jaren en sinds ik met een eigen domein (met mailhosting) werk gebruik ik mijn Telenet (pandora.be en telenet.be) adressen zo goed als niet meer. Toen ik ze wél nog gebruikte reageerde ik als mensen "funny mails" doorstuurden met mijn adres zichtbaar en niet in de Bcc. De Fwd Fwd Fwd Fwd... mails, weet je wel. Ideaal om adressen te verzamelen.

Websites die vragen om een registratie krijgen van mij een op maat gemaakt adres. Krijg ik spam, dan blokkeer ik dat adres (en desnoods vervang ik het). Op dit moment zijn dat bijvoorbeeld het adres dat ik gebruikte op Facebook, een paar adressen die op gehackte sites stonden en de usual suspects (help@, info@  ...). Die worden via een filter geforward naar een mailbox die ik om de paar maanden bekijk. Ik werk met een catch all, wat in al die tijd niet echt nadelig is geweest. Ik gebruik de domeinnaam dan ook niet voor een website, maar enkel voor mail.

Op de PC wordt 99% van de spam opgevangen door de uitstekende filters van Thunderbird. Het filteren laat ik dan ook niet over aan Telenet; ik vraag hen enkel om een [SPAM] vermelding in het onderwerp. Op smartphone gebruik ik K-9 Mail. Helaas heeft die (nog?) niet veel filtermogelijkheden, al is dat niet echt nodig, want ik ben bijzonder karig met het uitdelen van e-mailadressen.

Als je al een programma als Mailwasher moet gebruiken, dan is het mijns inziens al te laat. In zo'n geval zou ik drastisch breken met de oude adressen, een domein met mailhosting pakken en beginnen om de oude adressen overal te vervangen. Veel werk, ongetwijfeld, maar je spam zal zeker verminderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Jij vind dat ze te weinig doen om tegen te houden de spam

Is het geen idee om een adres op hotmail te maken en het telenet adres te stoppen

Kan zijn dat de prioriteit op die mail boxen het laatste staan veel gebruikers gebruiken dit niet meer

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 81
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Ja ik heb een hotmail account, zelfs een Gmail, maar er zijn 300 tal accounts gelinked met het @telenet account. M.a.w. overal moet ik mijn email gaan resetten of veranderen. Hier zit is zeer sterk tegen op.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Doe dit stap per stap neem je tijd er voor kom je later niet in de problemen als er weer iets verandert wand je bent niet gebonden aan het e-mail adres

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

Zorg dat uw mail client geen externe afbeeldingen toont en ook niets automatisch uivoert. Die mails ogen dan linder mooi, maar je verliest niets aan eigenlijk info. 

Realiseer u dat het hoofdoel van veel externe afbeeldingen niet is om het mooi te maken, maar om te zien wie de mail leest. Uw mail client gaat immers een url sturen om de afbeelding op te halen. De bestemming krijgt alle nodige info en een paar honderden bedrijven zijn zeer tevreden met al hetgeen ze over u weten. Ze verkopen die info en als resultaat worden die honder duizend en zelfs meer. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

@Janvier123 

Ik heb net even gekeken in KeePass en bij mij zijn dat bijna 250 accounts. Waarschijnlijk zijn er een paar die niet eens meer werken wegens te lang inactief of website die niet meer bestaat.

Ik zou zeker niet overstappen naar Hotmail of Gmail, want die gaan gewoon met je data lopen. Voor mij blijft een eigen domein met Mailhosting de beste oplossing. En gewoon beginnen met de accounts die je het meest gebruikt en zo stap voor stap de rest. Het gaat sneller dan je denkt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 81
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Erg veel spamberichten in Telenet-mailbox

ik ga daar ook voor kijken, domain heb ik al