Beantwoorden
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Kwaliteit Eleven vs Play Sports in Telenet TV app

Het valt me op dat in de Telenet TV app de kwaliteit in streaming tussen de Play Sports kanalen en de kanalen van Eleven een groot verschil geeft. De zenders van Play Sports worden gestreamd in 1080p met een bitrate van 6,68 mbit/s, terwijl dit bij Eleven maar 720p en een bitrate van 4,29 mbit/s is. Dat geeft zeker bij voetbal wel een groot verschil qua beeldkwaliteit. Is er een reden waarom dit bij Eleven zo’n lage kwaliteit is (te meer omdat dit in hetzelfde betaalpakket als de Play Sports kanalen zit)?

Ik heb de gegevens van de beeldkwaliteit trouwens opgehaald uit de Telenet TV app op Android TV (Chromecast met Google TV). 

0 Likes
5 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2795
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kwaliteit Eleven vs Play Sports in Telenet TV app

Best dat zelf aan telenet vraagt stuur een e-mail met duidelijk info dat ze het verstaan

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5332
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Eleven vs Play Sports in Telenet TV app

@RPhil29 opnames en bepaalde zenders zijn in 720p en andere zijn in hogere kwaliteit zoals enkele vlaamse meest gekeken zenders, daar zal sport van telenet zelf ook onder vallen.

dit op de telenet app en de tv box (die laatste bij opvragingen).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Kwaliteit Eleven vs Play Sports in Telenet TV app

@Master-Magic Ik weet dat jij er waarschijnlijk niets aan kan doen, maar mogen we voor een (duur) betaalpakket niet een beetje meer streamingkwaliteit verwachten? Tenslotte zitten bijna alle competities bij Eleven (op Premier League en Eredivisie na). Ik kan me dus goed voorstellen dat er in totaliteit meer naar Eleven gekeken wordt dan naar de Play Sports zenders (zeker omwille van het Belgisch voetbal).

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5332
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Eleven vs Play Sports in Telenet TV app

@RPhil29 denk dat dit afhangt van hoe telenet dit binnenkrijgt in welke kwaliteit, weet niet of de DAZN app ook in 720p uitzend, heb dit ergens hier op het forum vermeld gezien, maar weet niet meer zeker of deze in 720p is of 1080, kan zijn dat als het 720p is telenet dit ook zo door krijgt.

en er zijn wat streaming problemen met sommige zenders dat de klanten niet altijd de volle snelheid halen op hun wifi, dan is een lagere kwaliteit beter om toch nog deftig beeld door te geven aan alle klanten.

is gewoon een streaming probleem, of ze dit ooit aanpassen is de grote vraag.

vind een 1080i beeld ook mooier en zuiverder dan een 720p beeld, je ziet dit al met films met snelle beelden, ik wil ook kwaliteit, maar soms is dat niet mogelijk bij iedereen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 150
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Kwaliteit Eleven vs Play Sports in Telenet TV app

@Master-Magic Ik wou even op ingaan op Master zegt en hoe wij dit hier zien:

Via Telenet TV & app is Play sports kanalen allemaal in HD (1080p).

Via Tadaam TV en bij iemand gezien: komt Play sports Open ook in HD

Als je Play sports 1 of PS Open ziet, dat is de logo duidelijker en vooral  zalig voor uw ogen. Jouw ogen worden veel minder snel moe. En voetbal en Formule 1 (zoals nu) is echt zalig om er naar te kijken en te volgen.

Via de Dazn website en app (ook TV) zijn de play sports zenders niet in 1080p(i) en via de website zelfs ondermaats en een ramp. Zelf hun eigen Dazn kanalen hetzelfde als de Eleven zenders (voorzover wat er nog overschiet).

Het was niet om aan te zien van een Arabische voetbal te zien via de website 😞

Via TVVlaanderen: daar zijn de zenders van Eleven zenders (alle 6) ook in 720P, maar ik vermoed dat de bitrate wat hoger is. 

In ieder geval toch stukken beter dan die van Dazn.

Ja, we betalen meer bij Telenet voor sport, maar dat is nog altijd de beste.

0 Likes