Beantwoorden
Tsar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening tv gebruiken voor Telenet TV-box?

Hallo,

 

Ik heb een algemene vraag.

Mijn vriendin heeft zonet een lg oled65c3 aangeschaft en werkt met een tv box.

Volgens de helpdesk van Telenet kan ze de afstandsbediening van de TV niet gebruiken om een andere zender te kiezen (enkel mogelijk met de afstandsbediening van de tv box).  Dit zou algemeen voor om het even welk TV merk zijn.

Klopt deze stelling ?  Is dit hetzelfde probleem met een digibox ?  En is "TV met het kaartje" de oplossing (los van de feit dat je dan niets meer kunt opnemen en zo) ?

 

Alvast bedankt !

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Zappen met afstandsbediening TV

3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Afstandsbediening tv gebruiken voor Telenet TV-box?

Bij TV met een kaartje komen er geen extra toestellen aan de pas, dus uiteraard werkt je TV afstandsbediening dan.

Er zijn verschillende TV's die weldegelijk de TV-box kunnen aansturen. Of het zal werken hangt beetje af van de TV; gebruikt deze CEC dan is het erop of eronder (aangezien dat niet gestandardiseerd is). Heeft de TV een "universele afstandsbediening" modus, dan gaat het waarschijnlijk wel werken.

 

Mijn LG OLED 551G; deze gebruikt de "universele afstandsbediening" modus waardoor de Magic Remote rechtstreeks de TV-box kan bedienen. Zappen werkt perfect; menu's navigeren is iets moeilijker aangezien er natuurlijk geen knop is die meteen het menu van de TV-box kan openen. Dit doe ik dan via de  "..."-knop, waarna er een menu opent waarin ik "Menu" kan kiezen.

Meer info in de handleiding: http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w23_mr2/global/Apps/w23_mr2_eu03/e_dut/control.html 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tsar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening tv gebruiken voor Telenet TV-box?

Bedankt !

 

Die universele afstandsbediening heb ik ingesteld, maar lukte precies niet.

 

Zal er nog eens moeten naar kijken wanneer ik daar ben.  Maar dus kant Telenet moet er niets gebeuren hé ?

 

Alvast bedankt voor de bevestiging !

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Afstandsbediening tv gebruiken voor Telenet TV-box?


@Tsar  schreef:

Volgens de helpdesk van Telenet kan ze de afstandsbediening van de TV niet gebruiken om een andere zender te kiezen (enkel mogelijk met de afstandsbediening van de tv box).  Dit zou algemeen voor om het even welk TV merk zijn.

Klopt deze stelling ?  


Ik denk dat we hier over 2 verschillende dingen spreken

  • Het is inderdaad zo dat de TV zenders afgesteld staan op de TV-Box, en niet op het TV-toestel (zoals bij een CI+ kaartje). In die zin klopt de stelling dat het kiezen van zenders (zappen) op de TV-Box moet gebeuren, en dat is inderdaad zo bij om het even welk TV merk.
  • Welke afstandsbediening hiervoor gebruikt kan worden is een andere zaak. In sommige gevallen kan je hiervoor de afstandsbediening van de TV gebruiken, of een universele afstandsbediening ...

Maar het basisprincipe van de TV-Box is eigenlijk dat je maar één afstandsbediening nodig hebt, namelijk deze van de TV-Box 🤔

  • de TV-Box en het TV toestel moeten via een correcte HDMI kabel verbonden zijn.
  • Bij de instellingen (van de TV-Box) kan je deze koppelen aan jouw TV-toestel.
  • Na een successvolle koppeling kan je afstandsbediening van de TV-Box gebruiken om:
    • het TV toestel aan/uit te zetten.
    • het volume van jouw TV toestel te regelen (of te muten).
    • zappen door de zenders.
    • TV-gids openen, terugkijken, opnemen, opnames bekijken ...
    • last but not least: alle Apps die op de TV-Box staan bedienen.