Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

  • Vanaf 19/7 (vandaag) kan je je digitale aankopen (apps, films, muziek …) ook betalen via Telenet Pay.  Het enige wat je nodig hebt, is je Telenet Mobile nummer
  • Achteraf vind je een gedetailleerd overzicht van al je aankopen terug op je aanrekening of je vraagt het op via Mijn Telenet
  • Wil je je uitgaven onder controle houden? Dan kan je een beperking of blokkering instellen in Mijn Telenet. 

Hoe instellen?

  • Elke Telenet Mobile klant heeft automatisch Telenet Pay. Het enige wat je moet doen is de betaalmethode aanpassen.  
  • In de App waarmee je je betaalde diensten koopt of op de website van je andere online diensten (bv PlayStation) geef je je gsm-nummer in als betaalmethode

Hoe betalen?

  • Je koopt je diensten en betaalt op het einde van de maand via je Telenet-aanrekening.
  • Telenet bezorgt het bedrag aan de partner.

Overzicht

Wil je weten wat je allemaal via Telenet Pay hebt gekocht? Kijk dan op je aanrekening bij Diensten van derden of je zoek het op in Mijn Telenet bij je mobiel verbruik.

Bjarne_0-1689751756721.png

 

Verbruik beheren

  • Het maximumbedrag per aankoop is € 50 en kan je niet verhogen. 
  • Via Mijn Telenet kan je als beheerder het verbruik voor Telenet Pay instellen (tot € 300 per maand) of volledig blokkeren. 

 

Alle informatie kan je ook nog eens terugvinden op de Telenet-website via deze link

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

29 reacties
Eenbozeklant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Ohja, leg me dan eens uit hoe het komt dat er voor 120€ is aangekocht via apple store met mijn zoon zijn nummer terwijl hij examens aan het doen was en niemand aan zijn gsm kon want de schoolpolicy is alvorens je aan je examen begint worden de gsm's achter slot en grendel gestoken..

Bijkomend als ik naar mijn zoon zijn applestore account ga is er juist niks aangekocht geweest maar een factuur opsturen dat wij 120€ moeten betalen dat kunnen jullie wel.

Voor de rest is jullie klantendienst niks waard, ik heb gebeld en wel 100 keer uitgelegd aan een vrouw dat mijn zoon examens aan het doen was op dat moment dus dat het onmogelijk hem kan geweest zijn en wat kreeg ik telkens als antwoord. Ja maar meneer uw zoon moet dit toch gedaan hebben. Ze mocht blij zijn dat ze aan de andere kant van de lijn zat die **bleep** trien. Dus waar moet ik zijn om een klacht in te dienen want wij hebben die aankopen niet gedaan en zijn ook niet van plan dit te betalen. En we zijn al naar een telenet winkel geweest vandaag maar daar krijgen we als antwoord dat we dit moeten betalen of dat ze alle diensten afsluiten. Dus mensen nog een beetje chanteren ook. Goe bezig Telent!

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1142
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Klinkt niet als een fijne ervaring. Ik snap je frustratie, maar gelieve niet te dreigen of schelden.

Dit zijn de stappen die je moet doorlopen. Als je een stap gedaan hebt, en ontevreden bent over het resultaat dan ga je naar de volgende stap.

  1. Betwist je factuur: Aanrekening & administratie
  2. Dien klacht in bij Telenet: Ontevreden? Laat het ons weten 
  3. Dien klacht in bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie: Ontevreden? Laat het ons weten 

 

Mocht het helpen om te bewijzen/verifiëren dat het 100% zeker niet met je zoon z'n account was, overzicht van betalingen bij Apple kan je hier vinden:


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Eenbozeklant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Dit is inderdaad gewoon om problemen vragen want als ik jouw nummer ken kan ik gewoon aankopen doen en mag jij betalen..

Mijn zoon zat examens te doen en gsm zat achter slot en grendel en toch zijn er via zijn nummer aankopen gedaan.

Bel je naar de klantendienst en leg je 100 keer uit dat het onmogelijk mijn zoon kan geweest zijn, krijg je als enige antwoord, Sorry meneer maar je zoon moet dit toch aangekocht hebben. Op de factuur staat er dat er aankopen gebeurt zijn via Applestore en als ik naar mijn zoon zijn account ga heeft hij helemaal niks aangekocht..

En wat zeggen ze dan bij de klantendienst: U gaat die 120€ betalen of we sluiten al je diensten af. Over klantvriendelijkheid gesproken...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2732
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Best naar de ombudsman telecom een klacht doen

En niet betalen zal een fout zijn

Laat het telenet ook weten

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

 

cvandelo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Safespot Play Fit O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Beste,

een gsm nummer kan worden gekoppeld zoals een bankrekening aan een Apple of Google account. Dit kan niet gebeuren zonder de GSM met dit gsm nummer bij de hand. Vanaf het moment dat dit GSM nummer aan de Apple account is gekoppeld gaan, worden alle digitale aankopen van deze Apple account betaald via het GSM nummer, ook abonnementen zoals Netflix of Apple music en dergelijke, dus diensten die daarvoor misschien met een credit kaart werden betaald. Maar ook voor al de toestellen waar dit Apple account wordt op gebruikt, laptop of iPad... Om betalingen te voorkomen, blokkeer Telenet Pay in uw Mijn Telenet. Vraag uw zoon om zijn Apple account in Apple te openen en de overzichtslijst van de aankopen te checken. Dan bent u zeker en ziet u ook al de aankopen die in het verleden zijn gebeurd. 

 

Eenbozeklant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

En toch zijn er aankopen gebeurt met zijn gsmnummer zonder dat ook maar iemand zijn gsm bij de hand had, ik ben dus zeker van mijn stuk!

En eigenlijk vind ik dat je wel lef hebt om mijn zoon zomaar van leugenaar te beschuldigen. Moest ik niet zeker zijn dan zou ik mijn tijd niet verprutsen op dit forum!

Ik heb de Applestore account van mijn zoon bekeken en er zijn de voorbije 18 maand geen enkele aankopen gedaan.

Bijkomend: er zijn 4 aankopen met zijn nummer gedaan op 25/3 door een onbekende om 10u17 =50€, 10u18 = 50€ ,10u18 = 10€ en 10u19 = 10€. Op dit moment zat zijn gsm achter slot en grendel want tijdens examens moeten de gsm's in bewaring worden gegeven bij de leerkracht!

Had de limiet(die wij nooit ingesteld hebben want we wisten zelfs niet eens van deze dienst af) hoger dan 125€ gestaan dan hadden ze gewoon verder aankopen gedaan tot

300€.... Dus we mogen nog van geluk spreken dat Telenet zomaar beslist van elk abonnee een limiet in te stellen van 125€. Dank u Telenet!

Blij dat je begint over het koppelen van je nummer aan je Apple account. Je moet dit doen via je instellingen van je account. Wel raad eens,

er is helemaal niks gekoppeld bij mijn zoons gsm dus nogmaals uw antwoord klopt misschien in theorie maar de praktijk bewijst het tegendeel.

Het zou ook wel aangenaam zijn mocht Telenet zijn klanten van deze dienst verwittigen, Wij hebben een WIGO abonnement sinds 2017 en jullie dienst bestaat nog maar sinds juli 2023. Wij hebben dus in principe nooit toestemming gegeven om deze dienst te gebruiken en we hebben alzeker niet deze dienst geactiveerd op geen enkel toestel dat wij bezitten.

Dus bewijzen genoeg dat wij die aankopen onmogelijk kunnen gedaan hebben. Die 120€ zal dus niet door ons betaald worden! Jullie moeten maar uitzoeken wie zijn nummer gebruikt heeft en bij die persoon het bedrag aanrekenen maar niet bij onschuldige mensen. Conclusie deze o zo veilige dienst is allesbehalve veilig! En gelieve ook eens bekwame mensen te zoeken voor jullie klantendienst. We hebben er twee keer naar gebeld en de situatie wel 100 keer uitgelegd en wat deze 2 personen, mijn zoon valselijk beschuldigen en ons vierkantig uitlachen. De tweede was zelf zo vriendelijk om de telefoon toe te smijten op het moment dat we zijn naam vroegen. Ben jaren een tevreden klant geweest maar ons zo behandelen is me een brug te ver. Dus jullie chantage met je moet betalen of we sluiten al je diensten af doet mij nu ook eens lachen, er zijn genoeg alternatieven.

1 ding staat vast die 120€ zullen wij nooit betalen!

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2732
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Best dat je rustig blijft en contact neemt met ombudsman telecom

Volgens je laat weten hebt komt het goed met info dat je laten  weten hebt

Wel even geduld hebben

Eenbozeklant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Oh maar ik ben rustig hoor..

Alleen toen ik naar de klantendienst belde mochten ze van geluk spreken dat ze aan de andere kant van de lijn waren want mijn zoon herhaardelijk valselijk beschuldigen en daarbij dan nog eens mij blijven uitlachen hadden ze niet overleefd mochten ze voor mij gestaan hebben.

Ik ben een heel rustige mens maar ondanks mijn grote emmer was dit toch de druppel te veel.

Ik heb al een mail naar telenet gestuurd, dus ik wacht hun antwoord af.

Maar veel geduld kreeg ik niet van de klantendienst.. die zeiden meneer u gaat dit binnen de 7 dagen betalen of we sluiten uw diensten af.

Dus geloof me, als ik zie/hoor hoe bekwaam ze waren aan de telefoon dan weet ik nu al dat dit niet zal opgelost zijn binnen de 7 dagen.

Sluiten ze onze abonnement af dan kunnen ze ook achter hun geld fluiten, mijn voorstel was om tv, internet en gsmverbruik te betalen en niet de diensten an derden(want die hebben we ook niet gebruikt) maar ik kreeg als dreigement tot meerdere keren toe dat ik alles moet betalen of we worden afgesloten..

Ze doen maar, onze aanrekening is een meervoud van die 120€, sluiten ze af dan zien ze helemaal niks en krijgen ze er nog een klacht bij via de telecom ombudsman...

Theoretisch gezien is deze dienst een veilig alternatief maar de praktijk heeft nu wel degelijk bewezen dat hun zogezegde stappen die je moet uitvoeren om deze dienst te activeren eigenlijk maar gewoon wat tekst zijn op hun pagina. Als ik jou nummer ken, koop ik in jouw naam en mag jij betalen of telenet dreigt met je af te sluiten..

Mij maakt het niet uit hoe ze aan die 120€ zullen geraken maar 1 ding is zeker. Het zal niet van iemand zijn die geen aankopen heeft gedaan!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

@Eenbozeklant  Wat ik raar vind is dat als er een aankoop gedaan wordt moet de persoon dat via zijn toestel iets aankoopt bevestigen op zijn toestel dat dit mag gedaan worden, 

zou het niet kunnen dat het nr van de iPhone gebruikt is geweest door een inbraak op de iPhone door iets aan te klikken via mail ofzo waardoor jullie niet gezien hebben dat dit is gebeurd ofzoiets, 

als je nergens die betalingen terug vindt op de iPhone dan kan er een fout gebeurd zijn bij Telenet, als je de nodige bewijzen enz voor legt bij de ombudsman zal Telenet daar een oplossing voor regelen.

Als je via Telenet zelf geen oplossing krijgt contacteer je best de ombudsman met de hele uitleg en de bewijzen.

veel succes, ook even melden dat dit een forum is voor de klanten door de klanten geholpen, we zijn even veel klant als jij en kunnen je niet veel helpen dan wat help naar diensten dat je oplossingen kunnen geven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2732
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Het klopt wat je zegt het moet met zijn telefoon toestel altijd nog bevestigd worden

Er zijn altijd bij betalingen een 2 staps verificatie ingebouwd 

Zeker nu de klant krijgt factuur met aankopen kan niet dit is te laat hij is nooit verwittigd en er is geen spoor van kan zeker niet

Er zal ergens een switch gebeurd zijn is ook een nieuwe dienst dat nu doen beginners fouten

Eenbozeklant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Ik heb alles meermaals gecontroleerd op mijn zoons Iphone. Er is geen betaalmethode ingesteld, er zijn geen verificatiesmsjes, er is helemaal niks dus zijn er zeker ook geen betalingen terug te vinden, want er is ook helemaal niks aangekocht door mijn zoon.  Zoals ik al eerder zei, ik ben zeker van mijn stuk en heb al een klacht gestuurd naar Telenet waar ik voor de zoveelste maal alles uitleg.. Denken jullie nu echt dat ik hier ga over liegen? Heb wel wat beters te doen hoor. Ik wacht het antwoord van telenet af maar 1 ding is zeker die 120€ betaal ik niet en zijn die 7 dagen voorbij waarmee ze dreigen(afsluiten abonnement) dan kunnen ze achter de rest van de factuur ook fluiten. Ik heb het meest redelijke voorstel gedaan dat ik alles betaal behalve die diensten(want we hebben ze niet gebruikt!!!!!!!!!!!) dus als ze daar niet akkoord mee willen gaan is dat hun probleem..

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2732
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Als je contact had met ombudsman telecom worden de rekeningen tijdelijk on holt gezet

Met telenet zelf zullen er creditnota's moeten gemaakt worden

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Wettelijk heb je het recht om het betwiste bedrag voorlopig niet te betalen. Ik raad u aan om alle procedures correct te volgen: eerst formele klacht bij Telenet

Pas na de behandeling van je formele klacht bij Telenet, mag je u wenden tot de ombudsdienst.

janne_man_0-1713252270607.png

 

 

Eenbozeklant
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Bedankt voor je advies!

Ik heb vorige week 9/04 al via deze weg een klacht bij Telenet ingediend..

Ben nog steeds op een antwoord aan het wachten..

Mvg.

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Digitale diensten betalen met Telenet Pay

Heb je al contact opgenomen met Apple? Misschien kunnen zij verifiëren aan welke Apple Account het mobiel nummer is gelinked?