Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet. 

Het is zo ver!

Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering. 

Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio. 

Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek. 

Maak kennis met de Telenet TV-box IP

  • Hij is veel kleiner dan de vorige versies en past zelfs in je handpalm
  • Geen coaxingang, het tv-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom en een internetverbinding nodig (via UTP of wifi).
  • De kwaliteit, gebruikservaring en functionaliteiten zijn hetzelfde als bij de andere TV-boxen.
  • De huurprijs is dezelfde en voor een tweede TV-box betaal je nog altijd de helft van de prijs.
  • Net zoals de TV-box, kan je de Telenet TV-box IP niet aankopen.
  • Compatibel met de vorige TV-box versies: opnames, favorieten en kijkgeschiedenis worden gesynchroniseerd. 
  • De afstandsbediening is dezelfde als die van de Telenet TV-box v2. Hij is gemaakt uit gerecycleerd plastiek en je herkent 'm aan het logo (groen blaadje) op de achterkant.

Telenet TV box IP.png

Wie krijgt welke decoder?

Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven. 
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt. 

Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen? 

  • nieuwe Telenet TV-klanten
  • bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen
  • bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen

Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.

Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee. 

Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen. 
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box. 

Handige links

We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉

Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉

 

Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

62 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5221
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01

Deze draad gaat over de ip tv-box. Heeft niets te maken met het dvb-c signaal. De tv-boxen in het algemeen krijgen bij mijn weten geen 10.x.x.x meer in tegenstelling tot Digicorder/Digibox. Dus dat technisch probleem is er niet. 

Mijn vraag is dus duidelijk: is het om een techinsche reden (dat omvat niet alleen het zuiver technische, maar ook verplichtingen en beperkingen van externe partijen) of is het een louter administratieve beslissing om deze beperking te behouden. 

Antwoorden met gissingen zijn wat mij betreft geen antwoorden. Ik kan zowel het ene als het andere gissen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1631
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@janne_man  schreef:

Antwoorden met gissingen zijn wat mij betreft geen antwoorden. Ik kan zowel het ene als het andere gissen.


Zoals je als ere-Krak wel weet, is Netweters niet de officiële spreekbuis van Telenet. De vraag die jij stelt kan alleen Telenet beantwoorden.

Als je niet kan leven met de gissingen van mede-Netweters, dan kan je beter de vraag hier niet stellen, want onze antwoorden kunnen alleen maar gissingen zijn 😫.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1631
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01


@janne_man  schreef:

Mijn vraag is dus duidelijk: is het om een techinsche reden (dat omvat niet alleen het zuiver technische, maar ook verplichtingen en beperkingen van externe partijen) of is het een louter administratieve beslissing om deze beperking te behouden. 


Dit zijn dan mijn gissingen:

  • voor zuivere interactiviteit is er - puur technisch gezien - geen internet vereist. Telenet had de firmware van de TV-boxen zo kunnen programmeren, dat deze ook via een intern Telenet IP adres (10.x.x.x) interactief zouden kunnen zijn.
  • ook voor zuivere streaming (opnames, TV-replay, live TV via IP), is er ook - puur technisch gezien - ook geen internet vereist. Telenet zou de streaming ook via het interne netwerk (10.x.x.x) kunnen aanbieden
  • gezien de TV-Box bedoeld is voor een "totale ervaring" is er wel internet nodig voor alle Apps die via internet connecteren met externe service providers (Netflix, Youtube, VRT Max, VTM Go, Goplay, Spotify, etc etc).
  • In dat geval zou de TV Box dus ook 2 IP's nodig hebben (zoals de oude decoders), zoiets moet dan terug voorzien worden in de modems (Max passtrough voor het interne 10.x.x.x adres) etc ...
  • Gezien de TV-Box ontwikkeld werd door de Liberty Group (Horizon platform), begrijp ik dat een aparte ontwikkeling voor de Belgische markt ongewenst is (dan verlies je de synergie van een gedeelde ontwikkeling)

Last but not least: waarom heb je Telenet internet nodig, en kan je de TV-Box niet gebruiken met internet van een andere provider?

  • Reden is natuurlijk dat alle streaming traffiek nu binnen Telenet blijft. Indien alle streaming traffiek van de TV-Boxen via andere providers verloopt zijn er interconnectiekosten en mogelijke andere problemen (vertragingen, onderbrekingen) buiten de invloed van Telenet.

Op basis van bovenstaande redenen (= gissingen) hebben ze het dus administratief onmogelijk gemaakt om teen TV-Box te provisioneren op een account zonder internet.

 

PS - Heeft al iemand geprobeerd om een TV-Box aan te sluiten op een andere provider? Wat gebeurt er dan? Onbruikbaar? Alleen Netflix etc ..?