Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhoging van de snelheid

Zijn er nog mensen die gemerkt hebben dat de snelheid erg onstabiel is geworden sinds de aanpassing van de snelheden. Of is dat enkel bij mij?

Voorheen zat ik meestal op de piekmomenten op minimaal op 90 Mbps en in de daluren op 150 Mbps.

Nu valt mijn snelheid terug tijdens de piekmomenten op 60 Mbps en in de daluren op 170 tot 190 Mbps.

Mijn snelheid wordt constant gemonitord door "Sam Knows" en van 30 maart tot 8 april is mijn snelheid zelf teruggevallen naar 25Mbps. Gelukkig was ik net met verlof en heb ik er niet echt last van gehad.

En het was niet wegens teveel verbruik of niet betaalde rekeningen ;-)Smiley Verrast



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhoging van de snelheid

Ik haal hier 24 op 24 met Fibernet200 steeds 190Mbps in een dichtbevolkte wijk.

http://www.speedtest.net/result/4329456600.png

Let wel rechtstreeks met binnenkomende coax kabel aan de modem gestest.

Als je zelf 190Mbps haalt in de dal uren,is er niets mis met je  snelheid.

Draadloos is minder,maar daar sta je zelf voor in. Niet Telenet.

 

0 Likes
Beantwoorden
hbndr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Verhoging van de snelheid

Ik kreeg vanavond van meerdere two-step verification apps de melding dat ik op een onbekend netwerk zit (nieuwe IP range). Ik merk ook dat mijn pingtijden naar de DNS servers van Telenet 195.130.130.1 en 195.130.131.1 over de ganse lijn verhoogd zijn, van rond the 10ms naar rond de 20ms (gemeten met Net Uptime Monitor direct aan de modem).

 

Lijkt mij inderdaad veel te maken te hebben met overschakeling naar "Fiber 200". Ik had net een verlaging van ping verwacht, geen verhoging...

 

Smiley Verdrietig

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhoging van de snelheid

Ik ben op zich niet ontevreden met de snelheid, maar het is opvallend dat mijn snelheid in de piekuren nu veel lager is dan voorheen van 90 naar 60. Blijkbaar veel minder stabiel. Vroeger had ik tussen de 90 en 150, nu tussen 60 en 190. Waar ik vroeger heel zelden naar 90 zakte en nu bijna elke dag naar 60.

En zoals gezegd met een opvallende daling gedurende 1 week toen ik gelukkig net niet thuis was.

En de test gebeurt met een UTP van max. 1 meter rechtstreeks op de Home Gateway en de NIU staat er ook maar 0.5m vandaan. En dit een 12 tal keren per dag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhoging van de snelheid

Doe met deze link de test eens.

http://speedtest.onsbrabantnet.nl/

Ik haal vlot 192/15     met fibernet business 200/15

Vlot de volle 15Mbps up

0 Likes
Beantwoorden
Nathan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

Verhoging van de snelheid

ik haal zonder problemen 190Mbps (ook op drukke momenten) 

met deze opstelling 

internet => modem => router => swith

^Spelfouten mogelijk^
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhoging van de snelheid

Telenet technieker is langs geweest ( gratis). Heeft de aansluiting op de paal bijgewerkt en ook binnen op de NIU en er was beterschap met het signaal. De pieken en dalen kon hij niet verklaren al waren die er wel degelijk en zijn er nu eigelijk ook nog. Regelmatig terugval, meestal na 21 u naar beneden 50 Mbps. Ik vermoed dat de oorzaak niet op mijn aansluiting ligt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden