Beantwoorden
doodle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier It's your seventh party! It's your sixth party!

IMAp of POP3 werkt ( niet ) meer

Hallo,

 

 

Na het formateren van mijn harde schijf heb ik alles terug geinstalleerd.

Ik werk met outlook 2003 en had voordien pop ( ne later ) imap instellingen.

Nu werkt er echter geen enkele meer.

ik heb al contact genemen met telenet echter zonder succes.

Ik krijg steeds de volgende meldingen 

 


Bij taak imap.telenet.be: Map:Postvak IN Controleren op nieuwe e-mail. is een fout (0x800CCC0E) opgetreden: De map Postvak IN voor de account imap.telenet.be kan niet worden gedownload van de IMAP-e-mailserver. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
Bij taak Bezig met zoeken naar nieuwe e-mail in mappen op imap.telenet.be waarop u bent geabonneerd . is een fout (0x800CCC0E) opgetreden: De map (null) voor de account imap.telenet.be kan niet worden gedownload van de IMAP-e-mailserver. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

 


Bij taak imap.telenet.be: Map:Postvak IN Controleren op nieuwe e-mail. is een fout (0x800CCC0E) opgetreden: De map Postvak IN voor de account imap.telenet.be kan niet worden gedownload van de IMAP-e-mailserver. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

 

 

Outlook kan de mappen van de server niet downloaden.

 

Alle instellingen in outlook zijn echter correct ingevuld ( ook na controle met telenet )

Kan iemand me verder helpen aub?

 

 

Alvast hartelijk dank

 

 

Groetjes

 

Doodel

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

IMAp of POP3 werkt ( niet ) meer

Outlook 2003 en IPv6 kan proplemen geven.

 

Hoe je outlook 2003 instelt voor IMAP vind je HIER terug:

 

IMAP gegevens:
Server naam: imap.telenet.be
Poort: 993
Beveiligingstype: SSL

 

SMTP gegevens:
Server naam: smtp.telenet.be
Poort: 587
Beveiligingstype: TLS

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

IMAp of POP3 werkt ( niet ) meer

De foutmelding zelf verwijst naar een probleem met de instellingen die je gebruikt in outlook OF kan ook voorkomen wanneer je firewall / internet security pakket de verbinding blokkeert.

 

Echter zou je er goed aan doen om een recentere versie van outlook of een gratis alternatief te gebruiken want office / outlook 2003 is een verouderd product.

 

Gratis alternatieven:

 

Windows live mail | instellingen

Mozilla thunderbird | Instellingen

Emailtray

Emailtray gaat zelf op zoek naar de juiste instellingen na het ingeven van je mailadres en wachtwoord.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden